nieuwe achteras, ketting spannen geen vermogen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
djkuill
nieuwe gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 17 jan 2010, 21:51
Locatie: Eindhovuhh!

nieuwe achteras, ketting spannen geen vermogen

Bericht door djkuill »

Ik had een kapotte minibike, vanalles mee mis, dus ik kocht er een van een vriend, waarbij alleen de achteras kapot was. Die minibike deed het nog gewoon en had nog gewoon kracht. Nu heb ik de as van mijn minibike op de nieuwe minibike gezet, maar nu werkt de minibike niet meer... hij gaat wel gewoon aan, maar kan het wiel niet ronddraaien, en valt dan weer uit na 10 sec. Het vreemde is dat toen ik de ketting van het wiel minder strak deed, dat dit niets uitmaakte. Ik heb wel heel even de uitlaat los gemaakt, en weer (goed) vast geschroefd dus denk niet dat dit het kan zijn...

wie kan me helpen??

Later
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Re: nieuwe achteras, ketting spannen geen vermogen

Bericht door bram_015 »

djkuill schreef:Ik had een kapotte minibike, vanalles mee mis, dus ik kocht er een van een vriend, waarbij alleen de achteras kapot was. Die minibike deed het nog gewoon en had nog gewoon kracht. Nu heb ik de as van mijn minibike op de nieuwe minibike gezet, maar nu werkt de minibike niet meer... hij gaat wel gewoon aan, maar kan het wiel niet ronddraaien, en valt dan weer uit na 10 sec. Het vreemde is dat toen ik de ketting van het wiel minder strak deed, dat dit niets uitmaakte. Ik heb wel heel even de uitlaat los gemaakt, en weer (goed) vast geschroefd dus denk niet dat dit het kan zijn...

wie kan me helpen??

Later
je wiel kan wel gewoon draaien he? je rem blijft niet slepen,of?
het kan zijn dat hij stationair te laag staat,dat als je gas geeft hij uitvalt,en als hij echt heel laag staat kan hij gewoon na 10 sec uitvallen,gebruik je de choke wel? kuis ineens je carb ook maar eens uit :mrgreen:
Hardstyle is Lifestyle!
dj-orbit
forum gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 28 sep 2009, 07:25
Locatie: echt

Re: nieuwe achteras, ketting spannen geen vermogen

Bericht door dj-orbit »

ik denk dat je een nieuwe kopelings shoentjes moet kopen
blata b1 rep
Gebruikersavatar
xxx
forum gebruiker
Berichten: 467
Lid geworden op: do 17 jun 2010, 20:25
Locatie: afferden (L)

Re: nieuwe achteras, ketting spannen geen vermogen

Bericht door xxx »

hallo,

dit is puur carburatie...

gewoon even stationair hoger en je shoke goed gebruiken en dat je wiel niet rond draajt ligt egt aan jou sleutelen hoor :wink:

groetjes harm.c
DM 40CC 5 POORTER BIZETA !!!!!!!!!!!!!!
Richard
forum gebruiker
Berichten: 895
Lid geworden op: do 21 feb 2008, 18:22
Contacteer:

Re: nieuwe achteras, ketting spannen geen vermogen

Bericht door Richard »

Volgens mij heb je de achteras te strak aangedraait, zit er een afstandsbusje tussen de beide lagers in het wiel ? Dat kun je merken als je de al er door heen steekt.
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
Plaats reactie