HELP! Veel beginnersvragen (sproeier,verzuipen, etc. etc.)

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Bosnialove
nieuwe gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 04 nov 2010, 12:33

HELP! Veel beginnersvragen (sproeier,verzuipen, etc. etc.)

Bericht door Bosnialove »

Hallo,

Ik heb een Lucky 7 bike, namelijk deze: http://www.tweedehands.nl/brommers-scoo ... 93023.html

Op deze site zie ik veel dingen die ik niet snap. Dus ik heb ff dit topic geopend om achter de antwoorden te komen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

1. Ik lees vaak dat de sproeier te groot is. Wat is de sproeier en waar ligt hij dan? Hoe kan een probleem aan de sproeier liggen aangezien de bike helemaal standaard is?

2. De motor verzuipt. Wat houdt dit in en wat is de oorzaak hiervan?

3. Waar is mijn staionairschroef?

En er zijn nog een paar problemen met mijn bike (sinds vandaag).

a. Mijn trekstarter werkt erg moeilijk. Hij blokt vaak bij het starten en je moet heel hard aan die trekker trekken om de bike aan te krijgen.

b. Tijdens het trekken aan de trekstarter hoor ik de zuiger in de cilinder een vreemd geluid maken. Het is een zuigend-achtig geluid, ongeveer hetzelfde geluid wat zo'n wc-ontstoppper maakt. Heb ik misschien te weinig 2-takt olie gebruikt bij het mengen met benzine?

c. Ik ben de schroeven van het begin van mijn uitlaat verloren. Daarom heb ik wat dunnere schroeven met boutjes eraan bevestigd en die heb ik zo hard mogelijk vastgezet, maar telkens als ik de motor aan doe, die heel erg trilt, komen doe schroeven los en vallen ze op de grond waarodoor die uitlaat aan het begin open is. -> Moet dat deel luchtdicht vastzitten? Ik heb af en toe dat de motor uitvalt als ik hem aandoe of gas geef, ligt dat misschien doordat er lucht naar binnen komt omdat de uitlaat los ligt?

Zo dat was het! Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen, want dat heb ik echt nodig..

Ltrz,

Aldin/Bosnialove
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Re: HELP! Veel beginnersvragen (sproeier,verzuipen, etc. etc

Bericht door bram_015 »

Bosnialove schreef:Hallo,

Ik heb een Lucky 7 bike, namelijk deze: http://www.tweedehands.nl/brommers-scoo ... 93023.html

Op deze site zie ik veel dingen die ik niet snap. Dus ik heb ff dit topic geopend om achter de antwoorden te komen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

1. Ik lees vaak dat de sproeier te groot is. Wat is de sproeier en waar ligt hij dan? Hoe kan een probleem aan de sproeier liggen aangezien de bike helemaal standaard is?

2. De motor verzuipt. Wat houdt dit in en wat is de oorzaak hiervan?

3. Waar is mijn staionairschroef?

En er zijn nog een paar problemen met mijn bike (sinds vandaag).

a. Mijn trekstarter werkt erg moeilijk. Hij blokt vaak bij het starten en je moet heel hard aan die trekker trekken om de bike aan te krijgen.

b. Tijdens het trekken aan de trekstarter hoor ik de zuiger in de cilinder een vreemd geluid maken. Het is een zuigend-achtig geluid, ongeveer hetzelfde geluid wat zo'n wc-ontstoppper maakt. Heb ik misschien te weinig 2-takt olie gebruikt bij het mengen met benzine?

c. Ik ben de schroeven van het begin van mijn uitlaat verloren. Daarom heb ik wat dunnere schroeven met boutjes eraan bevestigd en die heb ik zo hard mogelijk vastgezet, maar telkens als ik de motor aan doe, die heel erg trilt, komen doe schroeven los en vallen ze op de grond waarodoor die uitlaat aan het begin open is. -> Moet dat deel luchtdicht vastzitten? Ik heb af en toe dat de motor uitvalt als ik hem aandoe of gas geef, ligt dat misschien doordat er lucht naar binnen komt omdat de uitlaat los ligt?

Zo dat was het! Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen, want dat heb ik echt nodig..

Ltrz,

Aldin/Bosnialove
sproeier zit bij de vlotter.als je je vlotterbakje eraf schroeft ze je in het midden de sproeier(goud)
je zal zien dat je deze kan losdraaien met een schroevedraaier platte kop of steeksleutel(10 dacht ik)
bij delorto(imi) is de stationairschroef een schroef aan de rechtse kant van de carb,deze draai je in en uit met een platte schroevedraaier&je zal zien dat er een veer tussen de carb&schroef zit. bij de ori 12 mm carbjes die er std op staan is de stationair aan de linkse kant,voor derest zelfde verhaal
& het is normaal dat je zuiger een zuigend geluid maakt he :mrgreen: het is namelijk een zuiger,.. je zal dit geluid nog harder horen als je je uitlaat demonteerd en dan trekt aan je starter
steek er passende schroeve in,hoe luchtdichter hoe beter(wat bij dit soort uitlaat bijna geen verschil maak :roll: )maja,beter als niks

:wink:

antwoord op al je vragen?
Hardstyle is Lifestyle!
Bosnialove
nieuwe gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 04 nov 2010, 12:33

Re: HELP! Veel beginnersvragen (sproeier,verzuipen, etc. etc

Bericht door Bosnialove »

Ach so, nu weer een stuk duidelijk. -> Je hebt bijna alle vragen beantwoord. :P Alleen deze nog:
1. De motor verzuipt. Wat houdt dit in en wat is de oorzaak hiervan?
2. Is het normaal dat mijn trekstarter heel 'zwaar' (je moet met heel veel kracht trekken) is?

:D
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Re: HELP! Veel beginnersvragen (sproeier,verzuipen, etc. etc

Bericht door bram_015 »

Bosnialove schreef:Ach so, nu weer een stuk duidelijk. -> Je hebt bijna alle vragen beantwoord. :P Alleen deze nog:
1. De motor verzuipt. Wat houdt dit in en wat is de oorzaak hiervan?
2. Is het normaal dat mijn trekstarter heel 'zwaar' (je moet met heel veel kracht trekken) is?

:D
als je motor verzuipt trek je teveel aan je starter.bijvoorbeeld als je bougie stuk is,en je wil hem starte en je blijft maar probere en probere komt er wel benzine(+lucht) in de cilin maar krijgt die geen vonk.waardoor die verzuipt.
wat voor cilinder zit eronder? als het een nieuwe big bore cilin is is da normaal,die hebbe meer compressie maar da minderd als hij ingerede is. :wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Bosnialove
nieuwe gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 04 nov 2010, 12:33

Re: HELP! Veel beginnersvragen (sproeier,verzuipen, etc. etc

Bericht door Bosnialove »

Het is geen big bore maar gewoon dezelfde cilinder die op alle chinezen zit. :P Ik neem aan dat het in dat geval niet goed is?
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Re: HELP! Veel beginnersvragen (sproeier,verzuipen, etc. etc

Bericht door bram_015 »

Bosnialove schreef:Het is geen big bore maar gewoon dezelfde cilinder die op alle chinezen zit. :P Ik neem aan dat het in dat geval niet goed is?
maar wat vind je "zwaar" ?
Hardstyle is Lifestyle!
Bosnialove
nieuwe gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 04 nov 2010, 12:33

Re: HELP! Veel beginnersvragen (sproeier,verzuipen, etc. etc

Bericht door Bosnialove »

Tja, ik kan niet echt oordelen wat 'hard' is, want dit is mijn eerste minibike en ik weet niet hoe soepel de trekstarters van andere minibike zijn.

Met hard bedoel ik dat je redelijk veel kracht moet gebruiken om aan dat touw te trekken. Het voelt een beetje alsof die zuiger in de cilinder net een halve milimeter in omvang te groot is waardoor het trekken nogal moeilijk gaat, snap je. ;p
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Re: HELP! Veel beginnersvragen (sproeier,verzuipen, etc. etc

Bericht door bram_015 »

Bosnialove schreef:Tja, ik kan niet echt oordelen wat 'hard' is, want dit is mijn eerste minibike en ik weet niet hoe soepel de trekstarters van andere minibike zijn.

Met hard bedoel ik dat je redelijk veel kracht moet gebruiken om aan dat touw te trekken. Het voelt een beetje alsof die zuiger in de cilinder net een halve milimeter in omvang te groot is waardoor het trekken nogal moeilijk gaat, snap je. ;p
als je zuiger id groter is in verhouding heb je een mooie vastloper :mrgreen:

nene,zal wel niet zo zijn hoor :wink:

ik denk da je der gewoon aan moet wennen. :wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Bosnialove
nieuwe gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 04 nov 2010, 12:33

Re: HELP! Veel beginnersvragen (sproeier,verzuipen, etc. etc

Bericht door Bosnialove »

Oh, oke man. Bedankt voor de antwoorden he!
Harladesh
forum gebruiker
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 19:34
Minibike:: chinese rommel.
nooit aan beginnen!
Locatie: Alphen Aan Den Rijn

Re: HELP! Veel beginnersvragen (sproeier,verzuipen, etc. etc

Bericht door Harladesh »

Goedkope chineesjes trekken idd heel zwaar.
Heb nu ook een Blata Replica en daar hoef je geen eens moeite voor te doen. :D
Gas met die zooi!
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Re: HELP! Veel beginnersvragen (sproeier,verzuipen, etc. etc

Bericht door bram_015 »

Harladesh schreef:Goedkope chineesjes trekken idd heel zwaar.
Heb nu ook een Blata Replica en daar hoef je geen eens moeite voor te doen. :D
wat je zwaar vind...
en het minderd als er veel mee gereden word,. dan word het wat soepeler
Hardstyle is Lifestyle!
Harladesh
forum gebruiker
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 19:34
Minibike:: chinese rommel.
nooit aan beginnen!
Locatie: Alphen Aan Den Rijn

Re: HELP! Veel beginnersvragen (sproeier,verzuipen, etc. etc

Bericht door Harladesh »

nouja zwaar...
je moet er een ferme ruk aan geven;)
Goed advies ik zal meer gaan rijden :D
Gas met die zooi!
Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Re: HELP! Veel beginnersvragen (sproeier,verzuipen, etc. etc

Bericht door Icelitz »

Euhm gaan we hier nog een topic aan vuil maken?

Hier zijn al talloze topics over.

En trouwens dat je trekstarter iets makklijker gaat als je meer hebt gereden,
duidt alleen maar aan dat je compressie verlies hebt heh? Let daar dus op.
Het is geen positief punt dat je zo makkelijk door je compressie heen trekt als het voorheen een stuk moeilijker ging.
Performance is our mission
Afbeelding
Plaats reactie