bike valt zomaar uit

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
cedric hoebeke
nieuwe gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 22:26

bike valt zomaar uit

Bericht door cedric hoebeke »

hallo iedereen,

een buur van mij heeft ongeveer een week een chineese minibike. Het is een leuk speeltje maar wanneer hij of ik volledig de gashendel omdraai valt deze uit. Ook moeten we elke keer de choke gebruiken als we hem willen starten. We hebben al alle leidingen uitgeblazen ook hebben we de gas al uit gekuist en volledig proper geblazen. Mijn vader zegt dat het iets te maken heeft met het benzine-lucht mengsel. Als dit waar is, hoe moet je dit dan afstellen. Ik ben niet zo familiair met het afstellen van motoren. Als het mogelijk is kan je dan een foto bijvoegen van hoe je het moet doen of super duidelijk uitleggen. Graag een antwoord plz. [-o<
Ik zou niet willen dat hij hem naar het containerpark verwijst...

dank bij voorbaat
Cedric Hoebeke
8)
Gebruikersavatar
xxx
forum gebruiker
Berichten: 467
Lid geworden op: do 17 jun 2010, 20:25
Locatie: afferden (L)

Re: bike valt zomaar uit

Bericht door xxx »

hallo,

ik neem aan dat dit een chinees dingetje is,
als dat het geval is en er zit een orginele carburateur onder dan kan je hier niks aan afstellen dan moet je met sproeiertjes gaan spelen.
maak de carburateur ook eens schoon dat werkt vaak ook :wink:

gr harm.c
DM 40CC 5 POORTER BIZETA !!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: bike valt zomaar uit

Bericht door Timotje231 »

wat xxx hierboven zegt klopt niet, op je carburateur zit een schroefje, en daar moet je een beetje mee spelen

ik leg het wel even uit hoe het moet


je start je bike met de choke aan, je laat hem even 1 min warm lopen, en dan moet je daarna, terwijl de minibike loopt, met dat schroefje spelen, (standaart is 2,5 slagen naar buiten), maar je moet meestal wel meer slagen naar buiten, dus gewoon mee spelen

en hou ons op de hoogte of het is gelukt


Greaatz Timo
Laatst gewijzigd door Timotje231 op za 01 sep 2012, 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.
cedric hoebeke
nieuwe gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 22:26

Re: bike valt zomaar uit

Bericht door cedric hoebeke »

hey dankeje wel allemaal
het luktecht zot goed
dank je voor de tips
grtz cedric hoebeke
Plaats reactie