Hoe kan ik de bike langzamer maken???

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arend
nieuwe gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 12:02
Minibike:: CHI

Hoe kan ik de bike langzamer maken???

Bericht door Arend »

Iedereen wil harder. Ik niet. Ik wil de bike afknijpen voor mijn kinderen. De tandwielen heb ik al vervangen naar, voor 6 en achter 78 tanden. Ook zou ik de sproeier van 0.60 kleiner willen hebben en dan van het luchtfilterhuis één of meer van de 4 inlaatkanalen afdichten. De doorlaat van de carburateur van standaard 12mm zou ook verkleint kunnen worden. Heb me ook afgevraagd of er langere drijfstangen zijn, om zo de cilinder inhoud te kunnen verkleinen.
Heeft iemand kennis hiervan of ideeën hierover? Iedere hulp wordt zeer gewaardeerd. Alvast dank!!!!
racerr
nieuwe gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 23:24

Re: Hoe kan ik de bike langzamer maken???

Bericht door racerr »

wat ik zou zeggen is speel met de tandwielverhouding en las een ring in je uitlaat bij de cilinder, uiteraard ook een andere sproeier dan..
dit moest ik een keer doen toen ik aangehouden was en op de rollerbank moest met mijn brommer die 90km liep..
nadat ik de ring erin gedaan had liep hij 45/46km..
ik denk met de topsnelheid van een chinees(50/60km) word hij misschien gehalveerd als u de ring erin last naar 25/30km wat mij dan een perfecte snelheid lijkt! :)
Plaats reactie