Mini cross start niet...

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Zieron
nieuwe gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 23:09

Mini cross start niet...

Bericht door Zieron »

Hallo iedereen!

Ik ben al een zeer lange tijd in het bezit van een chinese cross pocket bike. Ik heb deze nieuw gekocht van een vriend die hem niet kwijt raakte op de kermis ( was dus als prijs die je kon winnen ). Helemaal in elkaar gestoken, op de motor na want die was kant en klaar, en dan proberen starten maar veel gebeurde er niet. Ontgoocheld heb ik hem dan maar opgeborgen in de kelder. Onlangs hebben wij de kelder opgeruimd en heb ik de pocket bike van onder het stof gehaald. Ik heb deze helemaal opgelapt om hem te kunnen verkopen maar ik zou hem graag kunnen starten en doen rijden om er zelf ook nog iets aan te hebben :lol: . Tijdens het opknappen heb ik ook gekeken naar wat er al dan niet kapot was en voor zo ver ik weet is hij motorisch volledig in orde. Hij is dus niet vastgelopen. Wel heb ik gemerkt dat hij een zeer zware compressie heeft als de bougie erin zit, ik kan met moeite aan het trekkoord trekken... Als ik de bougie eruit haal, gaat het perfect ( logisch ook ). En er zit ook geen luchtfilter op, deze was er al niet bij vanaf het begin.

Hoe kan ik het best de pocket bike aan de praat krijgen? Let wel, deze heeft nog nooit gedraaid of gereden.

Ik heb gezocht in de FAQ en met de zoekfunctie maar daar heeft iedereen wel een ander probleem die niet overeenstemt met wat ik wil weten.

Heel erg bedankt!
tim minibike
forum gebruiker
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 08 mar 2013, 16:33
Locatie: maarssen

Re: Mini cross start niet...

Bericht door tim minibike »

Ten eerste die kermis minibikes moet je niet aan beginnen. Je kan ff kijken naar je bougie of die vonkt. Maak je carburateur ff schoon. En als dat niet helpt kijk ff of alle pakkingen nog heel zijn.

Gr. Tim
X1 Midibike, 110cc occ mini chopper 8)
Plaats reactie