How-to: Simpele ingrepen om Sendai goed te laten lopen.

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

How-to: Simpele ingrepen om Sendai goed te laten lopen.

Bericht door Carlos Keutel »

Nou, veel mensen zeggen dat sendai knommel is, Daar ben ik het deels over eens, Maar voor die prijs zijn het goede dingetjes. Nu wil ik hier een howto neerzetten over hoe je een sendai beter kunt laten lopen zonder geld uit te hoeven geven. Laat ik maar beginnen.

Cilinder, Een sendai Heeft een vierkantige uitlaatpoort, Alleen de uitlaat zelf is rond en iets groter als de uitlaatpoort. Als de expansie nu een beetje z'n werk doet en het goedje terug in de cilinder wil blazen (ja daar krijg je dus die extra kracht van :wink: ) Dan botst dat tegen dat opstaande randje van de cilinder, Krijg je wervelingen en dat houd alles een beetje op. Dit is dus een hele mooie gelegenhijd om dat ff uit te freesen. Zorg dat je wel alles precies op elkaar laat aansluiten, Een grotere uitlaatpoort dan de uitlaat is ook niet goed. Als dit op elkaar aansluit trektie meteen bovenin wat harder.

Membraam/spruitstuk, Een sendai heeft een membraam op het blok, Wat hier niet aan deugt is dat het spruitstuk nogal lomp gemaakt is, Als je nu het spruitstuk (en de carberateur, en de luchtfilter) Eraf haalt zul je dit zien, Nu zie je dat het eigenlijk niet goed word verspreid, pak je dremeltje erbij en frees dit mooi glad zodat dit er vlak uitziet en de benzine netjes verdeelt. Nu het membraam, Als je dit eraf haald en de plaatjes loshaald, Zul je zien dat de membraam plaatjes tegen het blokje aangedrukt zijn, Als je hier doorheen zuigt, gaat dit moeizaam, Buig de plaatjes mooi recht( misschien nog een beetje krom, Heeel klein beetje) En zet alles terug.

Carberateur, Hier is dus best veel aan te doen, als eerste moet je de gasnaald helemaal bovenin zetten (als je niet weet hoe dit moet, Vraag dat dan op dit topic, Dan leg ik dat nog uit) dan heb je niet meer dat zwaar brullende geluid als je bovenin zit en looptie nog es ff 5 kmpu harder (een sendai staat namenlijk net te zuinig afgesteld) Dan kun je natuurlijk de carberateur opboren, Dit vind ik niet om aan te raden, Je kunt beter een carberateur bestellen op www.v-com.nl, Hier krijg je er direct een race membraam etc bij.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, Als je zelf nog tips weet die niks of mischien 5 euro of zo kosten, Meld dat dan :D
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

=D> kijk dit zijn nou goede topics...BRAVO =D>
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gast

Bericht door Gast »

Zo Topic master carlos keutel:D:P:P wuahaha
idd goed uitgelegt ook al vind ik alles moeilijk tebegrijpen en vind ut moeilijk om zelf te doen want ik ben bang dat ik het straks sloop!
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

carb

Bericht door Carlos Keutel »

Zou het niet mogenlijk zijn om een puch carberateur op een sendai te bouwen? Als je dan nog een puch 15 mm carb hebt liggen is dit mischien wel een heel goed idee, Gwoon een normaal puch 15 mm spruitstuk doorzagen (het bovenste eraf zagen waar de carb aan vast zit) En dit aan een alluminium plaatje lassen, Gaatjes erin, Gat in het midden, Ff spruitstuk uitboren en Juh :P En dan gewoon een slang erop die naar boven afbuigt en daar een kort pijpje in doen ter grote van de luchtinlaat en daar een powerfilter op doen. Goedkope oplossing die ook met andere soorten en merken carberateur gedaan kan worden :wink:
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Re: carb

Bericht door dave »

Carlos Keutel schreef:Zou het niet mogenlijk zijn om een puch carberateur op een sendai te bouwen? Als je dan nog een puch 15 mm carb hebt liggen is dit mischien wel een heel goed idee, Gwoon een normaal puch 15 mm spruitstuk doorzagen (het bovenste eraf zagen waar de carb aan vast zit) En dit aan een alluminium plaatje lassen, Gaatjes erin, Gat in het midden, Ff spruitstuk uitboren en Juh :P En dan gewoon een slang erop die naar boven afbuigt en daar een kort pijpje in doen ter grote van de luchtinlaat en daar een powerfilter op doen. Goedkope oplossing die ook met andere soorten en merken carberateur gedaan kan worden :wink:


Beter nog...! Neem een puch carb en zet die op je sendai spruitstuk. Deze past namelijk prima zonder enkele speling! Gr Dave.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: carb

Bericht door Carlos Keutel »

dave schreef:
Carlos Keutel schreef:Zou het niet mogenlijk zijn om een puch carberateur op een sendai te bouwen? Als je dan nog een puch 15 mm carb hebt liggen is dit mischien wel een heel goed idee, Gwoon een normaal puch 15 mm spruitstuk doorzagen (het bovenste eraf zagen waar de carb aan vast zit) En dit aan een alluminium plaatje lassen, Gaatjes erin, Gat in het midden, Ff spruitstuk uitboren en Juh :P En dan gewoon een slang erop die naar boven afbuigt en daar een kort pijpje in doen ter grote van de luchtinlaat en daar een powerfilter op doen. Goedkope oplossing die ook met andere soorten en merken carberateur gedaan kan worden :wink:


Beter nog...! Neem een puch carb en zet die op je sendai spruitstuk. Deze past namelijk prima zonder enkele speling! Gr Dave.
uuhm nee, Een sendai spruitstuk ziet er toch net iets anders uit, Ik laat je ff zien wat ik bedoel
Afbeelding
Zie je dat zilvere spruitstuk boven in het midden? Zo is dat van de sendai ook, Alleen dan van plastic en 13 mm ipv 15 (idd, Plastic :? )
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Dat weet ik, Dit is de zo gehete (butterfly carb) set. over een normaal sendai spruitstukje past gewoon een puch carb.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

dave schreef:Dat weet ik, Dit is de zo gehete (butterfly carb) set. over een normaal sendai spruitstukje past gewoon een puch carb.
Nee hoor, echt niet, anders had ik dat al lang gedaan :P w8, ik kan je mischien wel een foto van mijn spruitstuk regelen
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

hoe zet ik de gasnaald helemaal bovenin en waarvoor is dat dan ??
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

evertjan schreef:hoe zet ik de gasnaald helemaal bovenin en waarvoor is dat dan ??
Je sendai is te zuinig afgesteld, Maar ik heb nu geen tijd om dat uit te leggen, Dit zal ik vanavond doen (irri broertjes)
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

zou het ook kunnen dat ik nou na het verzetten van mijn gasnaalt te weinig bezine krijg.heb ik da klem ringetje dan gewoom de verkeerde kant op gezet.
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

thune schreef:zou het ook kunnen dat ik nou na het verzetten van mijn gasnaalt te weinig bezine krijg.heb ik da klem ringetje dan gewoom de verkeerde kant op gezet.
yep, Je moet je ringetje naar onder zetten om meer benzine te geven en naar boven om minder, het is gewoon een kwestie van prutsen todat het lukt
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

evertjan schreef:hoe zet ik de gasnaald helemaal bovenin en waarvoor is dat dan ??
Nu kan ik het uitleggen, Om je gasnaald bovenin te zetten moet je: het draaidekseltje boven op de carberateur losdraaien (die waar de gaskabel in gaat) als je die los hebt, dan trek je het hele geval eruit, Nu heb je een gasschuif en dat klepje wat je hebt losgedraait, Nu als je kijkt zie je dat ze de gaskabel in een sleuf hebben gedaan(Aan de zijkand van de gasschuif) Probeer nu de kabel uit de sleuf te drukken door de gasschuif naar het klepje wat je hebt losgedraait te duwen. Als dit gebeurt, zorg dat je dan je kabel via de sleuf aan de zeikant eraf haalt, Dan heb je de twee gescheiden (gasschuif en klepje) en heb je als het goed is een veer in je hand :wink: . Nu als je naar de gasschuif kijkt zie je dat er een naald in zit, Deze naald haal je eruit, hier zitten twee plaatjes op, 1 groot grijs kleurig wat niet vast zit, en 1 klein koper kleurig wat aan de gasnaald vast zit, Hier zit een inkeping in, haal dat koper kleurige plaatje eraf en plaats het 1tje lager, Zet nu het geheel weer in elkaar zoals je het uit elkaar hebt gehaald. als je nu test, en je vind dattie slechter loopt, moet je hem juist 1tje hoger zetten als eerst. Als hij nu beter loopt moet je hem weer uit elkaar halen en nog 1tje lager zetten, alsie nu slechter loopt, haal je hem weer uit elkaar en zet je hem weer gewoon 1tje terug, Gewoon een beetje proberen en je komt er wel uit :wink:
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Goed topic dit voor de sendai rijders =D>
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gast

Bericht door Gast »

zeker een goed topic, hartstikke bedankt maar ben bang dat ik niet zo technisch ben en bovenstaande handelingen durf ik dus niet uit te proberen, straks ligt alles uit elkaar en heb ik een groot probleem....

misschien kan iemand een keer helpen als ik straks meedoe met 1 van de zeeuwse races of zo ??
Plaats reactie