Andere manier om te starten?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Ik heb dus hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Heb ook al drie trekstarters kapot getrokken terwijl ik juist heb gehandeld. Nou lijkt het ook wel of mijn vliegwiel zwaarder is geworden. Voorheen kon ik rustig in een keer doortrekken maar nu gaat het met slagen. Iemand hier een verklaring voor? Voorheen starte die zon der problemen.

Bedankt alvast
Gast

Bericht door Gast »

dat gevoel had ik inderdaad ook nadat mijn vliegwiel er eens af was, maar de man bij wie ik mijn minibike heb gekocht heeft mij laatst verteld toen ik hem belde dat er verschillende vliegwielen waren, en dat ik dus waarschijnlijk een wat minder goede had,en dat ik daarom waarschijnlijk al 3 starters stuk heb getrokken, bij een vriend van mij gaat het namelijk veel makkelijker en die heeft zijn trekstarter nog helemaal heel, en die minibike komt bij dezelfde winkel weg, ik ga binnenkort daar dus weer een keer heen en dan zou die mij een ander vliegwiel mee geven, maar het zou dus heel goed kunnen dat jij zo'n zelfde vliegwiel hebt, en dat het daarom steeds stuk gaat, en dat die zo zwaar gaat. ik kan alleen neit verklaren dat het eerst wel goed was bij jou :roll:
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Ja dat snap ik dus ook niet. Maar hij draait nog goed en als ik het koord helemaal uittrek dan prutteld ie even aan het eind maar kan dan niet doortrekken want het touw is te kort! Ga eerst kijken of ik hem met een boor kan starten. Moet daar even wat op verzinnen.

btw, is zon vliegwiel te bestellen?
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Jaja, de boormachinetheorie is maar weer eens bevestigd. Heb een blokje gemaakt op het vliegwiel met een bout erin. Boor erop en knalle maar... Werkt perfect, nadeel is wel dat een snoerloze boor vaak te weinig kracht heeft, maar goed.

Wie wil weten hoe ik het gemaakt heb kan het altijd vragen..

mzzl
Gast

Bericht door Gast »

heej mensen ik heb er gister 1 gekogt en glijk de starter naar de klote getrokke :evil: Ik was duz pissed en eraf gehaald duz ik pak me doppeset met nummer 8 erop zet die gwoon op de moer van het vliegwiel ff een staafje gemaakt die in de boormachine past en aan de andere kant de dop op kan schuive en starte maar.

Maar dan maak ik het kapje er weer op of maken jullie een gat ik het kapje waar je de boor door kan steke ? want als dat kapje er niej op zit heb je ten eerst HEEL SLECHTE KOELING omdat die dan de lucht niet meer langs de cil blaast en ten 2e als je met je poot tegen het vliegwiel kom lijkt me ook niej egt een pretje :P
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Heb hetzelfde gedaan. Ik heb idd een gat gezaagd in de kap van de trekstarter, gewoon dat ronde deel wegzagen, kap erop zetten en toppie!
Gast

Bericht door Gast »

Ik hep der nix mee bij mij blijft ie het gewoon goed doen. Heb een chinees, Sendai , heb hem al bijna een maand nog geen problemen mee gehad. Helemaal niets kapot of andere dingen.





Heb geluk gehad denk ik! :) :D :lol:
Gast

Bericht door Gast »

sendamen, je zet dus je boormachine recht op die bout, dat zou ik maar neit doen want die krijg je anders niet meer los, heb daar namelijk ervaring mee, nahja is maar een tip, je kan beter iets maken dat tussen die tanden van het vliegwiel valt.
Gast

Bericht door Gast »

Misterminibike schreef:sendamen, je zet dus je boormachine recht op die bout, dat zou ik maar neit doen want die krijg je anders niet meer los, heb daar namelijk ervaring mee, nahja is maar een tip, je kan beter iets maken dat tussen die tanden van het vliegwiel valt.
heej

ik heb hem bes vaak gestart terwijl ik de boor gwoon op de moer zet en kreeg vandaag gwoon de moer los :) maarjah je hebt natuurlijk wel glijk na een langere tijd dat de moer die klappe krijgt zal het niet bter op worden. Maar ik en me broer gaan proberen met solid works een ontwerp te maken voor het plastice rondsel wat in de starter zit na te maken maar dan van aluminium. Als die dan goed is naar iemand brengen met een cnc draaiban :lol: die daar ff iets leuks van kan late make 8)
Gast

Bericht door Gast »

is het niet een idee gom gewoon simpel een staafje in je boormachine te zetten met daarop een horizontaal staafje,
en dat op de tandjes van je vliegwiel... simpele maar effectieve oplossing, heb het zel ook gewdaan, maar we hebben geen accuboormachine die sterk genoeg is :cry:
Gast

Bericht door Gast »

jah drm wil ik iets anders maken wat stevig is en ook effectief :) maybe kan de luchttol op de autocompressor :lol: maarjah ik kijk wel wat het gaat worden ik hoop een goede oplossing maar dat zien we dan wel weer 8)
Gesloten