voor iedereen die een sendai echt snel wil hebben.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
voor iedereen die een sendai echt snel wil hebben.
hallo ik heb zelf een sendai aikido, en daar heb ik aardig wat aan ver bouwd en het heeft me ruim 7 PK opgeleverd.
ik heb het membraam vervangen voor een minarelli scooter membraam met carbon malossi plaatjes 0.35mm
er zit met een piaggio spruistuk erbij, een 19mm dell'orto op.
ik heb de cilinder afgezaagd/gedraaid, en een losse kop er op gebouwd.
en dan dus gewoon netjes met de bougie in het midden.
toen starte hij niet meer omdat de vonkspannig te laag is voor de compressie verhouding.
dus een malossi binnenrotor ontsteking erop en hij start beter dan ooit te voren.
ik heb er een verlast uitlaatje van een scooter onder, met een hebo demper.
de carters zijn geflowed met een kwakje devcon
onder de cilinder ligt nu een 2mm dikke aluminium plaat, omdat de uitlaat poort standaard maar half open gaat. alle poorten zijn breder gemaakt(niet hoger), en ik heb er 2 boost poorten in gezet.
de koppeling liet het na deze aanpassing direct afweten(verbrand)
aangezien de koppeling niet voldoende te verzwaren was zit er nu een 2-schoens BZM race koppeling in 80 mm, met polini koppelings huis voor de koeling.
bij het koppelings deksel heb ik de vier gaten naar buiten weg gefreesd, ook voor koeling.
er zit nu 6/70 polini vertanding op. (leuk voor een kartbaan)
ik ben nog bezig 2 extra hulp poortjes bij de uitlaatpoort te zetten.
en dan denk ik dat ik alles er wel uitgeperst heb wat er uit kan komen.
dus voor alle sendai rijders, ZE ZIJN NIET SLECHT!
er zit alleen wat werk in.
ik zal binnen kort een aantal foto's plaatsen van alle aanpassingen,
voor de duidelijkheid.
ik heb het membraam vervangen voor een minarelli scooter membraam met carbon malossi plaatjes 0.35mm
er zit met een piaggio spruistuk erbij, een 19mm dell'orto op.
ik heb de cilinder afgezaagd/gedraaid, en een losse kop er op gebouwd.
en dan dus gewoon netjes met de bougie in het midden.
toen starte hij niet meer omdat de vonkspannig te laag is voor de compressie verhouding.
dus een malossi binnenrotor ontsteking erop en hij start beter dan ooit te voren.
ik heb er een verlast uitlaatje van een scooter onder, met een hebo demper.
de carters zijn geflowed met een kwakje devcon
onder de cilinder ligt nu een 2mm dikke aluminium plaat, omdat de uitlaat poort standaard maar half open gaat. alle poorten zijn breder gemaakt(niet hoger), en ik heb er 2 boost poorten in gezet.
de koppeling liet het na deze aanpassing direct afweten(verbrand)
aangezien de koppeling niet voldoende te verzwaren was zit er nu een 2-schoens BZM race koppeling in 80 mm, met polini koppelings huis voor de koeling.
bij het koppelings deksel heb ik de vier gaten naar buiten weg gefreesd, ook voor koeling.
er zit nu 6/70 polini vertanding op. (leuk voor een kartbaan)
ik ben nog bezig 2 extra hulp poortjes bij de uitlaatpoort te zetten.
en dan denk ik dat ik alles er wel uitgeperst heb wat er uit kan komen.
dus voor alle sendai rijders, ZE ZIJN NIET SLECHT!
er zit alleen wat werk in.
ik zal binnen kort een aantal foto's plaatsen van alle aanpassingen,
voor de duidelijkheid.
- Nickname-42
- forum gebruiker
- Berichten: 65
- Lid geworden op: do 10 jun 2004, 15:35
- Locatie: Twello
- Contacteer:
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Misschien leuk, en vooral erg handig, om bij elke stap die je ondernomen hebt. een fototje te plaatsen MET informatie over de manier van handelen
Kan erg gunstig zijn voor de vele Sendai coureurs onder ons
Klinkt veel belovend
Greetz
Kan erg gunstig zijn voor de vele Sendai coureurs onder ons
Klinkt veel belovend
Greetz
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
[quote="Flashboarder"][quote="Dirkiej"]Ja, idd foto's heb zelf ook een Sendai een ben nogal geinterreseerd om hem zo makkelijk op te voeren.[/quote]
Zo makkelijk???? Wie zei dat het makkelijk was?
Als je wilt doen wat hij verteeld moet je al wat ervaring hebben anders lukt het jou nooit om alles netjes af te stellen...[/quote]
Idd, voor de beginnende rijder is dit echt niet simpel hoor. Komt enorm veel bij kijken als je het goed wilt doen. Vooral ook veel tijd om het degelijk te doen. Want als je begint aan de uitlaatpoorten aan te passen is het al gevaarlijk spel wanneer je niet zeker bent wat je doet.
@pauldebruine => Cilinder licht bijhoonen. Dat zie ik niet in je lijstje staan. Normaal moet dat ook wel nog lukken, maar met de cilinder van de aikido zal het niet veel zijn veronderstel ik.
Zo makkelijk???? Wie zei dat het makkelijk was?
Als je wilt doen wat hij verteeld moet je al wat ervaring hebben anders lukt het jou nooit om alles netjes af te stellen...[/quote]
Idd, voor de beginnende rijder is dit echt niet simpel hoor. Komt enorm veel bij kijken als je het goed wilt doen. Vooral ook veel tijd om het degelijk te doen. Want als je begint aan de uitlaatpoorten aan te passen is het al gevaarlijk spel wanneer je niet zeker bent wat je doet.
@pauldebruine => Cilinder licht bijhoonen. Dat zie ik niet in je lijstje staan. Normaal moet dat ook wel nog lukken, maar met de cilinder van de aikido zal het niet veel zijn veronderstel ik.
en nog even voor fabriziracing.
de kop is natuurlijk gewoon aluminium.
het minarelli membraam zit niet met de originele gaatjes gemonteerd,
en het minarelli spruistuk heeft niet de goede hoek.
maar even om verwarring te voorkomen, ik heb spullen gebruikt die ik had liggen.
het was namenlijk niet de bedoeling een fortuin in een gratis minibike te steken, maar om het rijden wat leuker te maken.
de kop is natuurlijk gewoon aluminium.
het minarelli membraam zit niet met de originele gaatjes gemonteerd,
en het minarelli spruistuk heeft niet de goede hoek.
maar even om verwarring te voorkomen, ik heb spullen gebruikt die ik had liggen.
het was namenlijk niet de bedoeling een fortuin in een gratis minibike te steken, maar om het rijden wat leuker te maken.