paar vragen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

paar vragen

Bericht door Gast »

Ik heb sinds gister een mooie rossi minibike, hij is echt geweldig maar heb alleen een paar problemen.

Gashendel werkt niet soepel/draait niet terug. (is er een oplossing of welke scooter gashendel kan ik erop zetten?)

Bij de voetstepjes breekt het rubber af dus er blijft alleen nog de ijzeren stang zitten. Waar kan ik goede kwaliteit stepjes krijgen?

De band zit er nogal scheef op. Wat te doen?

En is het normaal dat als je de bike op de paddockstand hebt staan en dan gas geeft dat de band vrijwel meteen weer stil staat?
Gast

Bericht door Gast »

Hoi,

Je kan er een domino snelgas gashendel opzetten werkt heel goed
en ze zijn een heel stuk beter dan die standaart hendeltjes, ik heb er zelf ook een
opzitten. gewoon te verkrijgen bij de scooter winkels.

Nieuwe steppies kun je krijgen bij www.v-com.nl

Zit je band scheef of je wiel?
als je wiel scheef zit kun je die gewoon stellen met de twee achterste moeren
ook even de kettingspanners los draaien, zitten op de kopsekant van je achterbrug bij je achter wiel ,zet gelijk je ketting op de goede spanning
je moet hem ongeveer 1cm in kunnen drukken in het midden.

Je moet even kijken of je je wiel soepel op de hand kan draaien, zonee
dan zit je achter rem te strak.

laters,
nikkels
Gast

Bericht door Gast »

Zijn die snelgas hendels gewoon universeel? En wat houd snelgas eigenlijk in.

Ik heb het idee dat de band scheef op de velg zit. Echter als ik kijk naar het tandwiel bij de achtervelg loopt dat tandwiel bij het draaien ook niet helemaal precies recht

De remschijf gaat aardig soepel maar loopt nog ietswat aan, wat kan ik daaraan doen? Er zit niet een stelschroef op waarmee ik de blokjes verder van elkaar zet.

edit: de stepjes van v-com zijn deze http://www.v-com.nl/shop/media/steppies.jpg echter ik heb op dit moment precies dezelfde dus daar schiet ik weinig mee op.
Gast

Bericht door Gast »

rossi4ever schreef:Zijn die snelgas hendels gewoon universeel? En wat houd snelgas eigenlijk in.

Ik heb het idee dat de band scheef op de velg zit. Echter als ik kijk naar het tandwiel bij de achtervelg loopt dat tandwiel bij het draaien ook niet helemaal precies recht

De remschijf gaat aardig soepel maar loopt nog ietswat aan, wat kan ik daaraan doen? Er zit niet een stelschroef op waarmee ik de blokjes verder van elkaar zet.

edit: de stepjes van v-com zijn deze http://www.v-com.nl/shop/media/steppies.jpg echter ik heb op dit moment precies dezelfde dus daar schiet ik weinig mee op.

Snelgas = je moet minder aan het handvat draaien om op topsnelheid te komen.
Gast

Bericht door Gast »

Clio-Tuning schreef:
rossi4ever schreef:Zijn die snelgas hendels gewoon universeel? En wat houd snelgas eigenlijk in.

Ik heb het idee dat de band scheef op de velg zit. Echter als ik kijk naar het tandwiel bij de achtervelg loopt dat tandwiel bij het draaien ook niet helemaal precies recht

De remschijf gaat aardig soepel maar loopt nog ietswat aan, wat kan ik daaraan doen? Er zit niet een stelschroef op waarmee ik de blokjes verder van elkaar zet.

edit: de stepjes van v-com zijn deze http://www.v-com.nl/shop/media/steppies.jpg echter ik heb op dit moment precies dezelfde dus daar schiet ik weinig mee op.
Ah keej thnz! Dus daarmee een halve slag draain ipv een hele slag. Verder hoef ik hiervoor niks te veranderen aan de carb of wat dan ook he? Alleen de kabel overzetten en klaar.


Snelgas = je moet minder aan het handvat draaien om op topsnelheid te komen.
Gast

Bericht door Gast »

Jep, je hoeeft helemaal niets aan de carburator te veranderen, het mechanisme zit in de snelgas zelf :wink:
Gast

Bericht door Gast »

ok dat is mooi! Maar is het ook mogelijk om een aerox gashendel erop te zetten?Of werkt die niet zo lekker als een snelgas?
Gast

Bericht door Gast »

Ja, dat kan je er ook gewoon op zetten. Maar snelgas is gewoon dat je dus niet zo ver aan de hendel hoeft te draaien. Je gaat er niet harder mee je hoeft alleen kleinere slagen met je pols te maken om het gas te bedienen.
Gast

Bericht door Gast »

@ Rossi4ever : Ik denk dat nikkels deze bedoelde

http://www.v-com.nl/shop/enter.html?tar ... parts.html

FF door scrollen naar beneden. :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Ok dank je! Je bedoelt deze waarschijnlijk Afbeelding Vind ze wel wat aan de dure kant, 25 euro voor die stepjes. Ik kijik nog ff rond.
Gast

Bericht door Gast »

mischien beetje lame, maar ik heb gewoon stukje zwarte tuinslang over me stepje geschoven :roll: , maar geen gekloot meer dat ze stukgaan op het eind, en dat ze rondraaien...
Gast

Bericht door Gast »

Misterminibike schreef:mischien beetje lame, maar ik heb gewoon stukje zwarte tuinslang over me stepje geschoven :roll: , maar geen gekloot meer dat ze stukgaan op het eind, en dat ze rondraaien...
Dat is ook wel een goed idee! Al vraag ik me af of dat plastic wel lang genoeg is en wel hard genoeg om niet door te buigen door het gewicht van je benen.
Remco L

Bericht door Remco L »

Misterminibike schreef:over me stepje geschoven :roll:
denk niet dat dit buigt :wink:

Grtz
Gast

Bericht door Gast »

Remco L schreef:
Misterminibike schreef:over me stepje geschoven :roll:
denk niet dat dit buigt :wink:

Grtz
zeker weten? Hoop het. want het rubber is echt slecht.
Hier zijn de pics van mijn mini. Afbeelding

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Hoe zit het met de ketting. Want het ene moment zit er 1cm tussen, dan draai ik het wiel een halve slag en meteen is de ketting een stuk strakker. dan weer een halve slag draaien en de ketting is heel los. Ik snap het niet. De kettingspanners staan aan beide kanten gelijk, dus daar ikan het niet aan liggen.
Gesloten