vraagjes

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

vraagjes

Bericht door Gast »

hallo

ik heb een paar vraagjes over me mini. :)

je hebt zoon schroefje op je carb, maar hoe moet je dat afstellen?
dit is al een paar keer op forum gewwest maar vraag het nog een keer(sorry :oops: )
ik ga zoon fietscomputer er op zetten (hema700) maar moet ik die gewoon op de band plakken? en wat voor inch?
ik wil ook een powerfilter kopen en een racemembraam maar ik heb gelezen dat je dan ook een andere sproeier er op kan zetten en dat ie dan ook weer sneller gaat.
er komt ook zwart prud uit me uitlaat , wat is dat olie?
en de laaste: ik meng me benzine 1:20(dus op 1 liter 20 ml olie(castrol))
is dat goed of gaat me mini dan helemaal naar de malle?

zo dat was het kan iemand antwoorden :?
Gast

Bericht door Gast »

dat schroefje op je carb daaarme loopt die harder of zachter stationair, draai er maar eens aan als die aan staat dan merk je het wel, kilometerteller heb ik geen ervaring mee, maar staat hier dat het bijvoorbeeld op je ventieldopje kan of gewoon ergens op de velg, op je band is het een beetje moelijk om hem te bevestigen he ;), en als je een andere sproeier haalt heb je er niet zo veel aan, wel als je race membraam powerfilter en dan een andere sproeier haalt, omdat het soms gewoon nodig is omdat je bike door de powerfilter meer lucht krijgt, en 1:20 vind ik best veel olie, als die ingereden is kan je best wel iets van 1:30 1:35 rijden, waarom zoe je eigenlijk 1:20 rijden, egt slecht zou eht niet zijn, maar kost je alleen maar meer olie en het is overbodig ,en die zwarte prut is inderdaad olie ....
en nu zijn mijn vingers moe
Gast

Bericht door Gast »

Uhm, als je 1:20 mengt heb je 50ml olie per liter benzine nodig hoor.

Wat jij zegt (op 1 liter 20 ml olie) is 1:50.
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

Nu we het toch over mengen hebben dat mengflesje wat je erbij krijgt is dat voor als hij ingereden is of terwijl je aan het inrijden bent (ofwel voor wat dient dat flesje??)
Gast

Bericht door Gast »

Mengbekertje is 1:25, dus inrijden maar kan ook gewoon na het inrijden gebruiken zou dan eerder 1:35 nemen.
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

daar kan je precies je meng verhouding op aflezen
per 500ml brandstof
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

okee bedankt
Gast

Bericht door Gast »

ha snap het niuet hoor ik meng 200 ml olie op 5 liter is dat te veel olie! :shock:
en uhhh wat voor sproeier zullen jullie me dan aanraden aqls ik de powerfilter er op heb gedaan en het racemembraamtje?
Gast

Bericht door Gast »

200 ml op 5 liter benzine is dus mengverhouding 1:25 en ideaal om in te rijden.

na het inrijden zou je naar 1:35 kunnen gaan --> is dus 142 ml op 5 liter

Dat van die sproeier kan ik je niet vertellen.. weet niet hoe het met minibikes zit...

Als het hetzelfde is als bij scooters zou ik eerder een antwoord kunnen geven maar ik ga hier niets zeggen dat verkeerd kan zijn
Gast

Bericht door Gast »

Je moet eerst kijken wat voor maat je nu hebt, in de meeste chineze bikes is het std. 68. Je moet dan met sproeiers gaan testen, het is niet zo te zeggen wat voor sproeier voor jou dan perfect is. Je koopt eerst een sproeier die ongeveer 10 maten groter is dan kan je zien of hij nog groter of kleiner moet en kom je steeds dichter in de buurt totdat je de goede hebt.
Gast

Bericht door Gast »

nou alleen deze vraag beantwoorden en dan ben ik wel blij :D
hoe moet je die schroef het beste afstellen?
en waar kan je die magneet het beste vast plakken op je bant of velg :?
Gast

Bericht door Gast »

zoals ik al zei op de velg, hoe wou je hem uberhaupt op de band vastmaken :?
Gast

Bericht door Gast »

wat je allemaal kan doen met secodelijm en bisonkit :wink:
Gast

Bericht door Gast »

waarom zou je hem op de band zettenn dan,.,,, veld is toch gewoon een veel betere plek om hem te bevestigen :roll:
Gast

Bericht door Gast »

ja eigenlijk wel maar ik had het gelezen op een topic :roll:
Gesloten