probleem met nieuwe minibike

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

probleem met nieuwe minibike

Bericht door Gast »

ik ben juist de eigenaar geworedn van een west pocket bike,
nu starte ik deze, liep vlot maar ik hoorde een luid geluid afkomsting van achter de kleine vertanding,precies of 2 dinge tegen elkaar komen en zo slijpen.
als ik paar seconden volgas geef komt er direct rook vanonder...
moet ik hem terug doen of kan ik dit zelf verhelpen?
:roll:
Gast

Bericht door Gast »

denk dat je het beste terug kan gaan ja, anders gaan ze straks moeilijk doen omdat je er zelf aan gesleuteld hebt! heb ik ook gehad nl.
Gast

Bericht door Gast »

maar weet iemand wat het zou kunnen zijn?
dus waar het kleinste tandwiel is aangesloten hé, daaruit komt de rook en het geluid...
Gast

Bericht door Gast »

Hoi,

Heb ook een West-bike ... ze komen uit de doos met een véél te hoge kettingspanning en met de bouten van de achteras te hard vastgedraaid .... probeer eerst dat na te zien .... dat geluid heb ik ook en is volgens mij afkomstig van het vliegwiel ...
Gast

Bericht door Gast »

En best NIET GELIJK vol gas geven .... heb 'm nieuw uit de doos eerst paar keer stationair laten draaien en dan de eerste km's TRAAG ingereden ....
Gast

Bericht door Gast »

Hoor je het geluid dus ook als hij stationair loopt ?
Achter dat tandwiel zit je koppeling, als daar rook vandaan komt dan verbranden zijn schoentjes misschien wel, heb je de veertjes ingedraaid? Anders moet je het even openmaken en controleren.
Gast

Bericht door Gast »

nee, ik hoor het niet als hij stationair loopt, alleen als ik gas geef....
hoe kan ik die schoentjes nazien?
kga dat deze middag ier binnen eens proberen, want het regent hier heel hard
Gast

Bericht door Gast »

[quote="mrgoolie47"]nee, ik hoor het niet als hij stationair loopt, alleen als ik gas geef....
hoe kan ik die schoentjes nazien?
kga dat deze middag ier binnen eens proberen, want het regent hier heel hard[/quote]

Blijf er echt af als je niet weet waaraan je begint. Denk dat het beter gaat zijn als je teruggaat met een volledige bike, dan met een hoop onderdelen die je niet meer in elkaar krijgt :D
Gast

Bericht door Gast »

en ik zit al 2 dagen constant te bellen naar atc belgium, aant mailen, maar krijg totaal geen reactie!
wat moet ik nu doen:(
Gast

Bericht door Gast »

[quote="mrgoolie47"]en ik zit al 2 dagen constant te bellen naar atc belgium, aant mailen, maar krijg totaal geen reactie!
wat moet ik nu doen:([/quote]

Wachten tot dat ze weer antwoorden. :)
Anders bike laten nakijken met iemand met verstand, maar 9/10 zal dit je iets gaan kosten.
Gast

Bericht door Gast »

maar dus dit kan normaal zijn dit geluid?
kzal em is tijdje laten draaien, mss gaat dat geluid wel weg hé
Gast

Bericht door Gast »

kben er nog eens met gaan rijden...
tis dus 100% zeker van in de koppeling, als ik me eropzet en ik rijd 30 meter ofzo op men oprit komt er rook uit die 4 gaten aan de koppeling, tis echt preceis iet dat slijpt in de koppeling.
ze hebben telefoon beantwoord en volgende dinsdag ofzo kank hem binnen doen.

alleszins al bedankt!
Gast

Bericht door Gast »

ik had het in begin ook met men west is achteraf vanzelf overgegaan, ik heb tot hiertoe zeker geen klagen over de service bij atc
ze zijn zeer redelijk en heel vriendelijk, vind ik
Gesloten