opvoeren
Geplaatst: za 09 jul 2005, 22:52
hallo allemaal
ik heb een paar nja discussie vraagjes,wel leuk missschien om er over te praten.
ik was laatst in eefden met een vriend mee. daar zijden ze dat je een chineesje (lucky7) niet kan opvoeren.
oke nu haal ik ff veel theorie erbij
we praten over een 50cc blokje met carter inlaat aan de achterkant.
nou heb ik eerder veel aan scooters gesleuteld en weet dan dat bij scooters veel gebruik word gemaakt van een carburateur die boven de cilinder komt(dus bij een liggende cilinder de carb aan de bovenkant van je carter).
wat daar werd gedaan was gebruik maken van flowbanen. dat is iets wat je bij het minibike blok niet kan doen. maar zoals je carb cilinder krukas koppeling e.d. wel lijkt mij.
een opgevulde kruk,minder carter volume en dus sneller spoelen.
je cilinder, kun je tog gewoon de timing van een scooter toepassen.
de carb je praat over 50 cc waarom kan je dan niet dezelfde carb eropzetten als je scooter (met aanpassing van je spruitstuk)
dat soort dingen lijken mij redelijk logisch
wat ik wel begrijp is dat ze zeggen stel dat je er een snel ding van maakt (des noods met een ander blok) dan zjin je remmen er niet op aangepast en je lagers netzo.
maar wie denkt en kan zn mening uitleggen waarom je toepassingen van een 50cc scooter niet in een 50cc minibike kan gebruiken?
mvg roy
ik heb een paar nja discussie vraagjes,wel leuk missschien om er over te praten.
ik was laatst in eefden met een vriend mee. daar zijden ze dat je een chineesje (lucky7) niet kan opvoeren.
oke nu haal ik ff veel theorie erbij
we praten over een 50cc blokje met carter inlaat aan de achterkant.
nou heb ik eerder veel aan scooters gesleuteld en weet dan dat bij scooters veel gebruik word gemaakt van een carburateur die boven de cilinder komt(dus bij een liggende cilinder de carb aan de bovenkant van je carter).
wat daar werd gedaan was gebruik maken van flowbanen. dat is iets wat je bij het minibike blok niet kan doen. maar zoals je carb cilinder krukas koppeling e.d. wel lijkt mij.
een opgevulde kruk,minder carter volume en dus sneller spoelen.
je cilinder, kun je tog gewoon de timing van een scooter toepassen.
de carb je praat over 50 cc waarom kan je dan niet dezelfde carb eropzetten als je scooter (met aanpassing van je spruitstuk)
dat soort dingen lijken mij redelijk logisch
wat ik wel begrijp is dat ze zeggen stel dat je er een snel ding van maakt (des noods met een ander blok) dan zjin je remmen er niet op aangepast en je lagers netzo.
maar wie denkt en kan zn mening uitleggen waarom je toepassingen van een 50cc scooter niet in een 50cc minibike kan gebruiken?
mvg roy