Pagina 1 van 1

opvoeren

Geplaatst: za 09 jul 2005, 22:52
door Gast
hallo allemaal

ik heb een paar nja discussie vraagjes,wel leuk missschien om er over te praten.

ik was laatst in eefden met een vriend mee. daar zijden ze dat je een chineesje (lucky7) niet kan opvoeren.
oke nu haal ik ff veel theorie erbij

we praten over een 50cc blokje met carter inlaat aan de achterkant.
nou heb ik eerder veel aan scooters gesleuteld en weet dan dat bij scooters veel gebruik word gemaakt van een carburateur die boven de cilinder komt(dus bij een liggende cilinder de carb aan de bovenkant van je carter).

wat daar werd gedaan was gebruik maken van flowbanen. dat is iets wat je bij het minibike blok niet kan doen. maar zoals je carb cilinder krukas koppeling e.d. wel lijkt mij.

een opgevulde kruk,minder carter volume en dus sneller spoelen.
je cilinder, kun je tog gewoon de timing van een scooter toepassen.
de carb je praat over 50 cc waarom kan je dan niet dezelfde carb eropzetten als je scooter (met aanpassing van je spruitstuk)
dat soort dingen lijken mij redelijk logisch

wat ik wel begrijp is dat ze zeggen stel dat je er een snel ding van maakt (des noods met een ander blok) dan zjin je remmen er niet op aangepast en je lagers netzo.

maar wie denkt en kan zn mening uitleggen waarom je toepassingen van een 50cc scooter niet in een 50cc minibike kan gebruiken?

mvg roy

Geplaatst: za 09 jul 2005, 23:02
door antonie
gebruik de zoekfunctie eens,hierdoor worden al je vragen die je stelt beantwoord.

Geplaatst: zo 10 jul 2005, 00:00
door red devil
tuurlijk kan je een lucky 7 op voeren !

andere uitlaat kan er op ook 1 van een scooter kan ook alleen je moet hier de aansluiting aan passen op de cilinder
tevens kan je de cilinder tune door de uitlaat poort groter te maken en de inlaat te verbeteren

je kan er een andere carb op doen en andere cilinder

ga naar www.V-com.nl en kijk :wink:

Re: opvoeren

Geplaatst: zo 10 jul 2005, 12:48
door Carlos Keutel
souly schreef:hallo allemaal

ik heb een paar nja discussie vraagjes,wel leuk missschien om er over te praten.

ik was laatst in eefden met een vriend mee. daar zijden ze dat je een chineesje (lucky7) niet kan opvoeren.
oke nu haal ik ff veel theorie erbij

we praten over een 50cc blokje met carter inlaat aan de achterkant.
nou heb ik eerder veel aan scooters gesleuteld en weet dan dat bij scooters veel gebruik word gemaakt van een carburateur die boven de cilinder komt(dus bij een liggende cilinder de carb aan de bovenkant van je carter).

wat daar werd gedaan was gebruik maken van flowbanen. dat is iets wat je bij het minibike blok niet kan doen. maar zoals je carb cilinder krukas koppeling e.d. wel lijkt mij.

een opgevulde kruk,minder carter volume en dus sneller spoelen.
je cilinder, kun je tog gewoon de timing van een scooter toepassen.
de carb je praat over 50 cc waarom kan je dan niet dezelfde carb eropzetten als je scooter (met aanpassing van je spruitstuk)
dat soort dingen lijken mij redelijk logisch

wat ik wel begrijp is dat ze zeggen stel dat je er een snel ding van maakt (des noods met een ander blok) dan zjin je remmen er niet op aangepast en je lagers netzo.

maar wie denkt en kan zn mening uitleggen waarom je toepassingen van een 50cc scooter niet in een 50cc minibike kan gebruiken?

mvg roy
Sow, jij bent fantasie rijk :lol: Waarom zouden die flowbanen niet kunnen, leg mij dat eens uit, Een lucky 7 blok licht al in een hoek van 45 graden, en de carb zit dan met een schuin spruitstuk erop, dus is de totale hoek ook 90 graden en moet het ong hetzelfde zijn als bij scooters. Wat jij vergeet, is dat scooters vaak het membraan naast het carter hebben (tenminste de honda waar ik laatst aan heb gesleuteld) En deze zit naar de krukaswang gericht. Dit is ook een grote begrenser natuurlijk :D . En scooter opvoer mensen freesen hier vaak wat aan de krukaswangen zodat deze begrenser niet meer telt. Maar dit kun je niet toepassen op een lucky 7 omdat deze al maximale (jah natuurlijk niet perfecte mjah) Spoeling heeft in het carter 8) Ook niet te vergeten, niet al het opvoeren vind plaats in het carter ;)

Geplaatst: zo 10 jul 2005, 20:55
door Gast
mij hoor je niet zeggen dat je ze niet kunt opvoeren dat waren die andere mensen die op de baan waren

ik zeg juist dat je ze WEL op kan voeren maar het is gewoon een discussie onderwerp met verschillendee meningen (anders zouden ze op de baam nie zegge dat je ze niet kunt opvoeren)

ik heb nu al de uitlaatpoort en spoelers heel iets bewerkt,morgen nog meer.
voor de rest een andere uitlaat powerfilter koppeling en tandwiel, en ja je merkt het echt wel.

de scooter die ik had had een minarelli blok en ook bij piagio staat de carb zo op het blok.



carlos..waarom fantasie rijk
en ik bedoel bij een scooter wat ik al zei heb je de cilinder liggent en de carb staat aan de bovenkant van het carter....bij een lucky 7 staat de carb aan de achterkant van het carter dus precies tegenover je cilinder. hoe lopen je flowbanen dan? een baan langs je krukas op?
bij een scooter klik op de link

http://forum.scooterforum.net/forum/sho ... hp?t=32970
daar zie je bij de wat verdere pagina's hoe ze de flowbanen maken.
zoals deze
http://berre.mypicgallery.com/berre4sho ... _large.jpg

nou had ik ze nog iets anders gemaakt,maar deze bedoeling hoort erbij, dat zou je volges mij best bij een polini kunnen doen.

maar bij de lucky7 zit het dus anders maar wat zou het beste zijn:

niets doen aan je carter behalve de spoelpassing aan elkaar aanpassen.
polijsten?
een baan van de carb kant langs je kruk heen naar de spoel?

ik denk dat een baan wel helpt en polijsten,maar dan is het beter een opgevulde kruk erin te zetten anders word het carterfolume wel erg groot.



en wat over de carb..hun zeggen 16 is het grootst bij een 50cc scooter deden we zelfs 19 of 21 mm en dat reed echt wel beter dan een kleine 16mm.
50 cc is 50 cc dacht ik toch.

Geplaatst: ma 11 jul 2005, 06:18
door Carlos Keutel
Hmm, je hebt hier wel in veel dingen gelijk. Maar die spoelbanen zijn puur en alleen omdat scooters zo veel carterdruk hebben en dit winnen door een hele dichte krukas/carter combinatie (er is bijna geen ruimte) Dus dan maken ze gewoon wat ruimte vrij door zo'n flowbanen te maken. Maar waarom zou dit bij lucky 7 niet gaan? Je maakt gewoon zo'n banen en die laat je in een boogje om de krukas gaan. (omdat dit niet nodig is, de lucky 7, net als alle andere chinezen, heeft niet zo'n dichte krukas wangen)

Geplaatst: ma 11 jul 2005, 13:19
door Gast
dat zat ik ook te bedenken hoe jij het zegt, maar dan wil ik tog eerst een andere krukas