Pagina 1 van 1

Dellorto PHVA 17,5 ED installatie vraag

Geplaatst: do 21 jul 2005, 18:50
door Gast
Hey mensen,

Ik heb net een Dellorto PHVA 17,5 ED kunnen kopen met spruitstuk en powerfilter voor 65 euro.
Nu vroeg een vriend van mij of ik deze zo kon installeren op mijn chinees pocketbike. Hij dacht dat ik ook nog een nieuw membraam moet plaatsen. Klopt het wat hij zegt?
En staat het spruitstuk goed op deze foto of staat het onderste boven? Het lijkt erop als ik hem zo installeer dat de carburator nogal schuin zal staan.

Alvast bedankt op voorhand.

Stef

Afbeelding

Re: Dellorto PHVA 17,5 ED installatie vraag

Geplaatst: do 21 jul 2005, 21:03
door Carlos Keutel
Stefke schreef:Hey mensen,

Ik heb net een Dellorto PHVA 17,5 ED kunnen kopen met spruitstuk en powerfilter voor 65 euro.
Nu vroeg een vriend van mij of ik deze zo kon installeren op mijn chinees pocketbike. Hij dacht dat ik ook nog een nieuw membraam moet plaatsen. Klopt het wat hij zegt?
En staat het spruitstuk goed op deze foto of staat het onderste boven? Het lijkt erop als ik hem zo installeer dat de carburator nogal schuin zal staan.

Alvast bedankt op voorhand.

Stef

Afbeelding
Nee hoor. Gewoon er op draaien ;)

Geplaatst: do 21 jul 2005, 21:42
door hiuy
[-X spruitstuk omdraaien.

Geplaatst: vr 22 jul 2005, 11:34
door Gast
Hey jongens,

Nu heb ik weer een probleem. Ik probeer de brandstofslang op de carburator te steken maar hij lijkt precies te groot te zijn. Kan het zijn dat ik een ander slang moet gaan kopen met een kleinere diameter, of ben ik gewoon verkeerd bezig?

Geplaatst: vr 22 jul 2005, 11:37
door de winter
gewoon slangenklemmetje erop zetten en dan strak vastdraaien

je kunt wel andere bezineslangetje kopen maar ik denk dat je benzinefilter uiteinde groter is dan het die van je carberateur dus schiet je ook niets mee op :roll:

Geplaatst: vr 22 jul 2005, 11:47
door Carlos Keutel
hiuy schreef:[-X spruitstuk omdraaien.
Jah ok, Maar je hoeft er geen speciaal spruitstuk voor te halen

Geplaatst: vr 22 jul 2005, 21:11
door Gast
De carburator staat er nu op. Alleen draait hij onregelmatig stationair. Hij verandert continu van snelheid zonder dat ik er aan kom.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Alvast bedankt voor al jullie antwoorden.

Stef

Geplaatst: vr 22 jul 2005, 22:08
door Gast
als je carburateur bijna horizontaal staat en je de slang op het goeie nippeltje aangesloten hebt,dan is het waarschijnlijk de sproeier die het probleem veroorzaakt.
waneer je je handen over het lucht filter houd en het word minder dan heb je een grotere sproeier nodig.
en als ie afslaat of smoort (te veel benzine krijgt)dan moet er een kleinere sproeier in.
succes ermee.

gr. mario

Geplaatst: za 23 jul 2005, 00:56
door hiuy
Carlos Keutel schreef:
hiuy schreef:[-X spruitstuk omdraaien.
Jah ok, Maar je hoeft er geen speciaal spruitstuk voor te halen
waar heb ik dit gezegt ,ik heb gewoon gezegt carbu goed maar spruitstuk alleen omdraaien. :?:

Geplaatst: za 23 jul 2005, 05:39
door Carlos Keutel
hiuy schreef:
Carlos Keutel schreef:
hiuy schreef:[-X spruitstuk omdraaien.
Jah ok, Maar je hoeft er geen speciaal spruitstuk voor te halen
waar heb ik dit gezegt ,ik heb gewoon gezegt carbu goed maar spruitstuk alleen omdraaien. :?:
Ohw ok :D Als hij onregelmatig loopt kun je daar waarschijnlijk wijnig aan doen. Dat ligt gewoon aan de grote van de carb. Hoe loopt hij bovenin?

Geplaatst: za 23 jul 2005, 08:21
door Gast
hij kan zijn top niet halen. hij trekt wel goed op maar als ik aan de 45km/u kom stottert hij.
En kan dat echt dat hij stationair zo verandert van toerental? Het scheelt toch echt veel in toeren hoor.

Geplaatst: za 23 jul 2005, 12:42
door polini tim
heb je wel goede pakingen

Mischien dat hij valse lucht zuigt?

groetjes tim

Geplaatst: za 23 jul 2005, 13:57
door Gast
Het was dus idd valse lucht dat hij zoog. Ik heb een nieuwe pakking gemaakt en draait nu mooi.
Alleen de gasschuif komt niet goed naar beneden. Kan ik daar iets aan doen?

Geplaatst: za 23 jul 2005, 14:25
door Gast
Controleren of je gaskabel in mooie bochten loopt en nergens stropt.
Anders als het door vuil komt in de kabel een beetje silicone olie indoen.

Geplaatst: za 23 jul 2005, 15:14
door Carlos Keutel
Stefke schreef:Het was dus idd valse lucht dat hij zoog. Ik heb een nieuwe pakking gemaakt en draait nu mooi.
Alleen de gasschuif komt niet goed naar beneden. Kan ik daar iets aan doen?
ff wd40 tussen de gasschuif spuiten, dat werkt altijd

Edit: En wat kruipolie in je remkabel laten lopen, dan de binnenkabel er weer doorheen duwen.