uitlaatpoort uit vijlen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

uitlaatpoort uit vijlen

Bericht door Gast »

hey jongens,

een vriend van mij wil mijn uitlaatpoort uitvijlen maar moest nog een paar dingen weten.
ik heb een standaard 49cc chineesje.
ik moest vragen of hij naar onder moest vijlen of naar boven? en hoeveel halen jullie weg bij het vijlen of freesen?

alvast bedankt voor jullie tijd,

Stef

PS: ik heb hier op het forum gelezen dat je naar boven moet freesen met maximum 2 mm. is dit goed?
Gast

Bericht door Gast »

naar boven
kan behoorlijk stuk.
en als je nou ook ff een 3de spoeler maakt dan knal je als een gek.
Gast

Bericht door Gast »

hoe maak je die dan?
afmetingen?
zuiger afmetingen (poort in zuiger)?

groeten
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

als je niet eens weet of je naar boven of naar onder moet vijlen...kan je er beter niet aan beginnen is mijn mening...

strax verpest je de cilinder....

en hoeveel en waar je materiaal weghaalt...is allemaal te berekenen etc...en ligt er natuurlijk aan wat je wilt...

gr.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

je moet lezen wat ik schrijf

Het ging over de blinde poort (boosterpoort). Je hebt verschillende mogelijkheden. Je kunt hem maken in de vorm van je spoelpoorten. Dus vanaf je cilinderhemd naar boven. Of je maakt een aparte poort in het midden van je cilinder. Met zuigeraanpassing.
Uitlaatpoort 2 mm naar links en 2 mm naar rechts, en 2,5 mm naar boven. Loopt perfect.
Dat was mijn vraag.

groeten
Gast

Bericht door Gast »

dus als ik het hier zo lees, moet hij naar boven vijlen en mag 2,5 mm wegvijlen.
die zijkanten van de uitlaatpoort bijvijlen kan geen kwaad?
moest het tegenslagen is dit niet zo erg, ik ging anders toch een nieuwe cilinder kopen bij vracer (bigbore cilinder)

groeten,

Stef
Gast

Bericht door Gast »

je moet wel opletten dat als je aan de zijkant wil af vijlen, dat je uitlaatpoort niet breder als 70 % mag worden als je cilinder boring.

Je hebt dan namelijk kans dat je zuigerveren dan blijven haken, wat een vastloper kan veroorzaken.

en voor je je cilinder begint te bewerken zou ik eerst voor alle zekerheid allles nog even nameten.

veel succes.
Gesloten