Pagina 1 van 1

uitlaatpoort uit vijlen

Geplaatst: di 26 jul 2005, 23:15
door Gast
hey jongens,

een vriend van mij wil mijn uitlaatpoort uitvijlen maar moest nog een paar dingen weten.
ik heb een standaard 49cc chineesje.
ik moest vragen of hij naar onder moest vijlen of naar boven? en hoeveel halen jullie weg bij het vijlen of freesen?

alvast bedankt voor jullie tijd,

Stef

PS: ik heb hier op het forum gelezen dat je naar boven moet freesen met maximum 2 mm. is dit goed?

Geplaatst: wo 27 jul 2005, 12:46
door Gast
naar boven
kan behoorlijk stuk.
en als je nou ook ff een 3de spoeler maakt dan knal je als een gek.

Geplaatst: wo 27 jul 2005, 12:53
door Gast
hoe maak je die dan?
afmetingen?
zuiger afmetingen (poort in zuiger)?

groeten

Geplaatst: wo 27 jul 2005, 15:22
door rossi-nr.1
als je niet eens weet of je naar boven of naar onder moet vijlen...kan je er beter niet aan beginnen is mijn mening...

strax verpest je de cilinder....

en hoeveel en waar je materiaal weghaalt...is allemaal te berekenen etc...en ligt er natuurlijk aan wat je wilt...

gr.

Geplaatst: wo 27 jul 2005, 15:29
door Gast
je moet lezen wat ik schrijf

Het ging over de blinde poort (boosterpoort). Je hebt verschillende mogelijkheden. Je kunt hem maken in de vorm van je spoelpoorten. Dus vanaf je cilinderhemd naar boven. Of je maakt een aparte poort in het midden van je cilinder. Met zuigeraanpassing.
Uitlaatpoort 2 mm naar links en 2 mm naar rechts, en 2,5 mm naar boven. Loopt perfect.
Dat was mijn vraag.

groeten

Geplaatst: wo 27 jul 2005, 17:00
door Gast
dus als ik het hier zo lees, moet hij naar boven vijlen en mag 2,5 mm wegvijlen.
die zijkanten van de uitlaatpoort bijvijlen kan geen kwaad?
moest het tegenslagen is dit niet zo erg, ik ging anders toch een nieuwe cilinder kopen bij vracer (bigbore cilinder)

groeten,

Stef

Geplaatst: do 28 jul 2005, 10:08
door Gast
je moet wel opletten dat als je aan de zijkant wil af vijlen, dat je uitlaatpoort niet breder als 70 % mag worden als je cilinder boring.

Je hebt dan namelijk kans dat je zuigerveren dan blijven haken, wat een vastloper kan veroorzaken.

en voor je je cilinder begint te bewerken zou ik eerst voor alle zekerheid allles nog even nameten.

veel succes.