linkse rem voor vooraan? of achteraan?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten

wie heeft zijn voorrem aan de linkse of rechtse handvat?

Peiling eindigde op di 27 sep 2005, 17:15

linkse handvat bekeken van als je op de pocket zit
2
12%
rechtse handvat bekeken van als je op de pocket zit
15
88%
 
Totaal aantal stemmen: 17

Gast

linkse rem voor vooraan? of achteraan?

Bericht door Gast »

hoy, ik heb nu mijn pocket, maar ik heb gemerkt dat, als ik de linkse remhendel neem, dat dat de achterste rem is, en als ik de rechtse remhendel neem, dat dat dan het vooorste wiel remt?
moet dat niet juist andersom zijn?
dus voorwiel remmen => linkse rem, achterwiel remmen => rechtse rem.
want heb eens op een andere pocket gezeten, daar was dat wel zo?
en linkse rem remmen voor voorste wiel vind ik beter. of is daar een regelement op of zo?
ah en nog iets: mijn remmen werken slecht? ik heb een tai chi.
want kan ze helemaal tot tegen de handvat trekken? en dan remt deze nog niet zoals het moet zijn? wat kan ik hier aan doen? want ken er niks van.
Laatst gewijzigd door Gast op ma 08 aug 2005, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
cittalover

Bericht door cittalover »

als je de hendels volledig kan indrukken zijn ze niet afgesteld...

aan de hendels dit bij het uiteinde een draaiknop die de kabel op spanning kan brengen die moet je zover uitdraaien totdat hij wel goed remt :lol:
Gebruikersavatar
Scalibur
forum gebruiker
Berichten: 570
Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 12:10
Locatie: Belgie(Limburg, Dilsen-Stokkem)

Bericht door Scalibur »

aan de gashendel zit altijd de voorrem.
Mijn bike staat op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl][img]http://img375.imageshack.us/img375/9972/banner7yb.jpg[/img][/url]
Mijn topic:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9701&postdays=0&postorder=asc&start=0]klik hier[/url]
ganta

Bericht door ganta »

en als je het irritant vind dat je de remmen andersom moeten kan je volgens mij zo welf ook wel doen..
Gast

Bericht door Gast »

cittalover schreef:als je de hendels volledig kan indrukken zijn ze niet afgesteld...

aan de hendels dit bij het uiteinde een draaiknop die de kabel op spanning kan brengen die moet je zover uitdraaien totdat hij wel goed remt :lol:
dan zal ik dat eens doen. dus uitdraaien he. ok. nergens anders aan draaien of zo?
Gast

Bericht door Gast »

Scalibur schreef:aan de gashendel zit altijd de voorrem.
is dat bij alle pocket bikes zo?
want bij brommers is dat toch niet?
en in hasselt was dat ook anders op die pockets.
als je de achterse rem steeds neemt, dan schuif je sneller uit.
en als je gas geeft en moet minderen met die hand, en dan nog eens remmen, das wel moeilijker.
want normaal rem je met de voorste rem en een beetje met de achterste.
dus is het toch beter dat de voorem links staat? daar moet je toch niet uw kracht gebruiken om gas te geven, en kan je sneller reageren.
ma ja heb nog maar 1 keer in hasselt met die pockets gereden.
denk wel dat ik dat ga veranderen.
ma kunnen er hier nog meer mensen zeggen waar dat zij hunne voorem hebben? links of rechts?
Gast

Bericht door Gast »

Is bij alle motor aangedreven tweewielers zo denk ik.
Gast

Bericht door Gast »

ja klopt, soms wil ik ze ook wel veranderen maar ik rij met de moto en daar moet je links ontkoppelen en rechts remmen dus om ongelukken te vermijden laat ik het zo staan.
Gast

Bericht door Gast »

nuttige polL :P
Gast

Bericht door Gast »

merci he manne.
heb het juist bij de shop ook nog eens nagevraagd. en inderdaad. is bij alle brommers zo, dan laat ik het ook zo.
merci
Gesloten