Tandwiel

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
DJDH

Tandwiel

Bericht door DJDH »

Ik heb een vraagje....
Heb mijn Sendai Aikido Chrome binnen, rijd goed (met de choke open) Topspeed is 50 km/u, dat vind ik genoeg...maar ik wil het trekvermogen opvoeren. Met een kleiner tandwiel achter, want mijn tandwiel voor heeft al 6 tanden. Maar nu de vraag: als k het voorste tandwiel niet verrander maar het 8terste wel, word me ketting dan niet te groot?
En nog een vraag, ik had op deze site: http://www.derouerace.nl/blata/parts.htm gezien dat ze maar 15 euro kosten, maar passen deze Blata Tandwielen op mijn Sendai?

DJDH
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: Tandwiel

Bericht door Wim »

DJDH schreef:Ik heb een vraagje....
Heb mijn Sendai Aikido Chrome binnen, rijd goed (met de choke open) Topspeed is 50 km/u, dat vind ik genoeg...maar ik wil het trekvermogen opvoeren. Met een kleiner tandwiel achter, want mijn tandwiel voor heeft al 6 tanden. Maar nu de vraag: als k het voorste tandwiel niet verrander maar het 8terste wel, word me ketting dan niet te groot?
En nog een vraag, ik had op deze site: http://www.derouerace.nl/blata/parts.htm gezien dat ze maar 15 euro kosten, maar passen deze Blata Tandwielen op mijn Sendai?

DJDH

Om meer trekkracht te krijgen, moet je achtertandwiel groter, of je voortandwiel kleiner,

je ketting word dus niet te lang....maar te kort...


of de tandwielen van Blata passen....weet ik niet

Ggrrttzz

wim
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Ketting zal wel niet te kort worden, je kunt het blok naar achter verplaatsen en het wiel naar voren.
Jah zo is het.
DJDH

Bericht door DJDH »

ik ben nu bezig met de ketting, want die trilt nogal......moet ie juist strak zitten? of juist heel losjes....of gewoon niet te strak, dat ie nog wel een beetje trilt......

DJDH
Gast

Bericht door Gast »

vrij los als je stil staat want als je gas geeft trek die altijd wel strak

te strak breek tandwiel of lagers aan braat das niet goed altijd beetje losjes
DJDH

Bericht door DJDH »

keej dankje:D fast replay is altijd chill :D kan k weer verder met sleutelen.
Gast

Bericht door Gast »

:wink: eerst wiel enzo beetje los make met sleutel 17 volgens mij uit me hoofd je weet wel dan aan het moerje draaie van 10 maar zo dom ben volgens mij ni :wink: :P
DJDH

Bericht door DJDH »

neej :P was bzig, en d8, laat k maar is een xtje alles uitelkaar halen....dus nu is alles uit elkaar....toen zag k me koppeling, met hele losse veren, en op internet kon ik strakkere veren kopen.....wat voor nut heeft dit precies?
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

DJDH schreef:neej :P was bzig, en d8, laat k maar is een xtje alles uitelkaar halen....dus nu is alles uit elkaar....toen zag k me koppeling, met hele losse veren, en op internet kon ik strakkere veren kopen.....wat voor nut heeft dit precies?
grijpt op hoger toeren aan, zou ik wel doen als ik jouw was
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

zijn die veertjes gewoon in elke scooter winkel te koop?
of moet je ze persee bij een minibike shop kopen omdat het speciale zijn?

alvast bedankt
Wesly..!
Gast

Bericht door Gast »

volgenns mij hebbe ze die wel in 1 of ander moter zaakje scooters brommers etc. moet je ff vrage hier hebe ze het wel volgens mij
Gast

Bericht door Gast »

ik heb gisteren bij mij ook die veertjes gestoken en ze zijn wel een pak straffer als de orginele
ze zijn ook iets dikker waardoor ze moeilijk door het bevestigingsgaatje komen maar als je ze er mooi recht op houd dan lukt het wel
het enige wat wel lastig was is dat als ik ze op hun juiste plaats draaide om het binneste haakje vast te maken dat de andere haakjes juist iets te lang waren en daardoor tegen men koppelingsbeentjes aankwamen en deze blokeerde maar dat was heel gemakelijk op te lossen met een dremel
ik heb ze alleen nog niet kunnen testen dus ik weet nog niet of het een heel groot verschil is in trekkracht :wink:
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Wesly..! schreef:zijn die veertjes gewoon in elke scooter winkel te koop?
of moet je ze persee bij een minibike shop kopen omdat het speciale zijn?

alvast bedankt
Wesly..!
speciale veertjes, die kun je op verschillende sites bestellen, bijv v-racer.nl
Jah zo is het.
Gesloten