slechte ontsteking ??

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

slechte ontsteking ??

Bericht door Gast »

Hallo....

Ik heb 2 nieuwe Aikido's.... heb er pas op 1-tje gereden... Echter wil ie nu niet meer starten.. Gelukkig komt dat bijna nooit voor bij die chineesjes... :wink:

Heb dingetjes allemaal nagelopen.. hij krijgt gewoon brandstof... echter kwam ik erachter dat als ik bougie controleer (dus uit de cilinder) dat ie bij beide bikes slecht af en toe vonkt.... :x

:idea: Nou ligt de oorzaak denk ik in de kwaliteit van het bougiekapje.. ik ga deze dan ook vervangen met sileconen kapjes en misschien nieuwe bougies...

Of kan dit ook aan de ontsteking zelf liggen ??? en wat kan ik dan daaraan doen om dit beter te krijgen :?: :!: :?: :!:
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: slechte ontsteking ??

Bericht door Carlos Keutel »

DESMO schreef:Hallo....

Ik heb 2 nieuwe Aikido's.... heb er pas op 1-tje gereden... Echter wil ie nu niet meer starten.. Gelukkig komt dat bijna nooit voor bij die chineesjes... :wink:

Heb dingetjes allemaal nagelopen.. hij krijgt gewoon brandstof... echter kwam ik erachter dat als ik bougie controleer (dus uit de cilinder) dat ie bij beide bikes slecht af en toe vonkt.... :x

:idea: Nou ligt de oorzaak denk ik in de kwaliteit van het bougiekapje.. ik ga deze dan ook vervangen met sileconen kapjes en misschien nieuwe bougies...

Of kan dit ook aan de ontsteking zelf liggen ??? en wat kan ik dan daaraan doen om dit beter te krijgen :?: :!: :?: :!:
Mischien moet je gewoon ff kijken of de bougy's in het donker wel vonken, aikidos' hebben sowizo geen goede vonk, mischien zie je hem niet goed. Probeer eens zonder choke met een beetje gas te starten?
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

...Ik heb het ook in het donker.. nouja.. schemerlicht geprobeerd..
ALS die ut doet zie ik wel duidelijk de vonken... maar vaak vonkt ie volgens mij helemaal NIET...

Kdenk dat ik zowieso FF nieuwe betere bougies en bougie kapjes er op gooi... en dat ik zo'n spuitbusje.. 'startgas' koop.. Dan moet ut lukken om ze sneller aan de praat te krijgen .... hoop ik...
Gast

Bericht door Gast »

had ik eerst ook na een tijdje start die zo maar maar met start gas altijd fijn als die koud is gas open beetje spuiten op de luchtfilter daarna goed hard trekke doet die het (wel 2x in het begin wat compressie pompe rustig dus en shoke niet helemaal ope op een kiertje dus helemaal naar bove dan iets naar onder 2x compresie pompe dan gas ope startgas er in spuiten en goed trekken en aan is die ( mah in het begin is het altijd verdomd moeilijk)
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

DESMO schreef:...Ik heb het ook in het donker.. nouja.. schemerlicht geprobeerd..
ALS die ut doet zie ik wel duidelijk de vonken... maar vaak vonkt ie volgens mij helemaal NIET...

Kdenk dat ik zowieso FF nieuwe betere bougies en bougie kapjes er op gooi... en dat ik zo'n spuitbusje.. 'startgas' koop.. Dan moet ut lukken om ze sneller aan de praat te krijgen .... hoop ik...
Als je de bougy tegen de cilinder houd vonktie nooit goed, bij mij ook niet, klopt iets niet met de aarde of zo. Je moet hem er goed indraaien (mischien beschermend laagje op de cillinder?) En trek ook hard genoeg. Zet de pinnetjes wat dichter bij elkaar, dat zou het moeten doen ;)
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

Ja... ik ga gewoon nog wat proberen... Op moment zijn ze FF weg.. worden mooi (ducati) rood gespoten..... :lol:
Gesloten