Koppeling hoe haal je die van je minibike?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Koppeling hoe haal je die van je minibike?

Bericht door Gast »

Ik heb een vraagje. Hoe haal je de koppeling van je minibike eraf? Kan iemand mij dit vertellen?
Gast

Bericht door Gast »

eerst haal je je ketting van de bike of toch in elk geval van het tandwiel(voorste) dan maak je het deksel los waar het tandwiel opzit dit zit met 4 inbus bouten vast en als dat eraf is zie je de koppeling zitten
dan neem je een schroevendraaier ofzo en je kijkt naast de koppeling daar heb je wel wat groeven en dergelijke lopen en daar steek je de schroevendraaier in en je drukt de zijkant tegen de koppeling dan blokeert deze en dan kun je de inbus waarmee de koppeling vastzit losmaken en dan zou je de koppeling eruit moeten kunnen halen
Gast

Bericht door Gast »

met een platte schroevendraaier klemmen en met een sleutel 13-14 de bout losmaken in het midden...
het simpelste en goedkoopste
DJDH

Bericht door DJDH »

ik krijg m egt niet los, imbus in de koppeling heb k los gemaaktg.....(in het midden) maar krijg m er niet uit :S

DJDH
Gast

Bericht door Gast »

ff laten schrikken met een hamer, lichtjes een klopje of enkele klopjes op geven, dan komt ie wel los, let wel op dat je je spiebaantje niet kwijtgraakt ...
Gesloten