Aankoop fabrieks minibike hulp !

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

DIe gaan na een weekje echt kapot.

Zo'n watergekoelde chinees gaaan iets langer mee.

Maar je moet gewoon opzoek naar een 2ehands polini of blata, die zijn niet zo duur.

Of je koopt een nieuwe blata 2.5 is niet echt een snel ding, maar wel al nieuw te koop voor 600euro.

En 70cc heeft geen zin, je moet aan regels voldoen. MAX cilinder inhoud, carb enz..

Niels
Gast

Bericht door Gast »

Mja, zoals ik hier lees, zijn der problemen met die chineesjes, maar toch ook niet !

Ge moet wat geluk hebben in het leven !

Kheb al erachter gekomen, dat het totaal nutteloos is om wedstrijd te gaan rijden, want dat valt hier nergens te doen tenzij ge bk gaat rijden en elke week ettelijke kilometers afleggen om te racen dat is niet echt mijn doel !

Dus een pocketbikeje voor fun elke week op kartcircuit in hasselt te gaan rijden zie ik mss wel zitten !

Ik vraag mss naar persoonlijke meningen, maar voldoet zo een chineesje om elke week wat rond te crossen of ishet zijn geld niet waard !

Mvg,

Coone08
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Als je sleutelen leuk vind, en bij de hobby vind horen, kan je het beste met een chinees beginnen.

Voordelen:
Goedkoop in aanschaf
Veel spare parts
Je leert veel van de techniek omdat het vaak stuk zal gaan.
Na een tijd heb je een custom bike, omdat je alles dan vervangen heb.

Nadelen:
De aanschaf prijs, omdat daardoor de kwaliteit minder is, dus veel gesleutel.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

uhuh,

kmoet het ook nog allemaal leren, kheb een beetje voorkennis van camino's en scooters, maar toch ...

Mijn scooter (gilera-stalker) word verkocht een van dees dagen !

Khoop van mijn ouders die centen te krijgen en dat in de pocketbike te pompen !

We zullen zien, maarja wat is veel (veel = relatief) sleutel werk eraan, en wat voor sleutelwerk, ik heb namelijk geen zin om elke maand nieuwe cilinder ofzo aan te schaffen !

Mvg,

Coone08
Gast

Bericht door Gast »

De 1 is content van zen chineesje, de ander niet !

Tja, zeg het mij gewoon !

Voor de fun op cartcircuit ! Elke week 1xmaal !

Kan zo een dom chineesje van 300 Euro (zo neh Honda NSR Replica http://www.d-maxtrading.com/index.php?p ... lang=NL_nl ) dat aan ???

Zo niet, wat raden jullie voor niet al te veel centjes :) !

Mvg,

Coone08
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik heb een chinees en ik vind het wel leuk om er wat aan te sleutelen, geeft zo'n heerlijk gevoel als het dan lekker loopt :)
Ik denk dat het voor een kartbaan wel oke is, maar als je 95 km/h gewend bent is het wel afkicken denk ik, want hoewel het wel snel voelt valt het wel mee hoe hard je echt gaat. Een chinees heeft dus wel een hoop opvoeren nodig. Je kunt ook kijken voor een zelfbouw, kost ook een hoop, maar dan kun je hem wel zo bouwen als je zelf wilt en er zijn van die open klasses geloof ik waar je dan aan mee mag doen.

Edit: Die chinees die daar staat kun je ook voor 200/230 krijgen, dus ga niet af op wat daar staat.
Gast

Bericht door Gast »

Kunt ge mss ff verklaren wat er bedoelt word met sleutelen?

Ik sta niet graag voor grote verrassingen ! :D

Sleutelen zelf vind ik heel fijn zelfs, maar hoe meer problemen hoe lastiger ik word dus tmoet ook nog gezond blijven nattuurlijk !

Waar kan ik deze chinees dan vinden voor 200-230€ ?

Enig tips als ik dees zou aankopen ? ivm opnieuw vastdraaien met rubbertjes tss schroef en frame etc ...

Kzou dus ook neit graag een kader hebben dat opeens scheef trekt he !

Mvg,

Coone08
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Een kader is een frame als ik het goed had?

Dan zal ik je alvast uit je dromen halen, er bestaan geen rechte chineze framen.

Waar je aan moet denken wat kapot gaat/vervangen moet worden:
De koppeling zal heel snel slijten, koop daarom een fabrieks koppeling, of laat ej standaard koppeling bewerken door HANK
Je zal een heleboel standaard schroeven(vijsjes) moeten vervangen als je zekerheid wil.
De ketting en tandwielen, moeten vervangen worden als je meer PK's uit je blok gaat pompen.
Alles een keer goed nasmeren.
En nog een paar dingen die ik ben vergeten.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

Dikke zooi voor het geld maw dus !

Een andere aanrader mss ?
Want al onmiddellijk nieuwe koppeling zetten, etc ...
Kan ik beter wat geld meer uitgeven aan neh beter denk ik !

Liefst neh nieuwe,want kheb slechte ervaringen met 2dhands motoren !

Mvg,

Coone08
Gast

Bericht door Gast »

Zucht !

Als ge mij kent dan weet ge hoe geweldig ik het vind om rond te rijden op eender welk 2-wielig gemotoriseerd fietsje (h) !

Nu ik 19 ben wil ik niet meer de kans lopen dat ik aangehouden word door een blauwe smurf die dan mijn scootertje op de rollen legt !

Dit geld gaf ik liever uit aan een crossmotor, maarja helaas zijn mijn ouders hier totaal niet voor te vinden en zolang ik onder hun dak woon kan ik nog altijd niet doen wat ik wil !

Een pocketbike hier ben ik totaal aan verkocht, deze dingen zijn gewoon keihard imo !

Dusja kben nog leek dus elke tip etc komt van pas !

Mvg,

Coone08
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Ik geef je 4 opties, dan moet jij een keuze maken. En daarmee gaan we je verder helpen?

Je budget is 800€, zei je toch?

Nou je kan dan:

Een goedkope chinees kopen voor 300euro + 300euro aan extra onderdelen, en niet hard gaan.

Een dure chinees, betere kwaliteit gaat best rap, kost rond de 600euro, komt wel nog 100euro bij voor spullen die vervangen moeten worden binne de maand gok ik.

Een 1ste/2e hand zelfbouw, altijd goede degelijke spullen, makkelijk aan te sleutelen, en bekende brommer blokjes.

Een 2ehands fabrieks bike. Zal varieren van 700 tot 1000euro, en dan heb jij plezier zat. Je weet alleen niet wat je moet vervangen, wegens slijtage.

Geef jij nu eens één of 2 keuzes wat jou het meest trekt en waarom.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

Merci alvast ;) !

Euhm zelfbouw bwa dat zie ik niet echt zitten !
2de hands fabrieksbike zie ik ook niet zo echt zitten !

Kdenk dak eerder ga voor de wat duurdere chinees ...

Kheb deze site nog gevonden, best wel goedkoop denk ik !
http://www.miniracers.be/ --> Check out mini superbikes ? zijn geen pocketbikes meer zeker, moogt ge waarschijnlijk niet mee op cartcircuit ! ???
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Met de eerste 2 wel, de andere 3 niet.

Dan zou ik je aanraden even langs te gaan bij een minbike winkel die V-racers verkoopt.

En dan voor de volgende bike te gaan kijken http://www.v-racer.nl/html/nitro_sport.html
Kost 650 euro, en is dan denk je beste optie.

Hou er rekening mee dat je nog het één ander moet kopen aan bescherming:
Helm
Handschoenen
kneesliders
Of liefst leren pak

Niels
Gast

Bericht door Gast »

Ok bedankt :) !

Op die miniracers.be staat niks nuttigs ? Dus met zo neh 4-takt 110cc zou ik wel mogen rijden, bikkel :) !

Ik ga dervoor rondkijken, andere suggesties zijn nog altijd welkom !

mvg,

Coone08

edit: dien Red Rider heeft toch wel wat weg van dien v-racer !
Gast

Bericht door Gast »

pjieuw deese gast weet wel wat die wil


en dan heeft die er eindelijk 1 komt de politie hem ophalen dan lach ik me dood :P :wink:
Gesloten