Pagina 1 van 1

Afremmen op motor?

Geplaatst: za 17 sep 2005, 13:16
door Gast
Hey, ik had een vraagje of het normaal is dat een minibike zoveel afremt op de motor, als ik het gas loslaat, voel ik gewoon dat hij veel afremt op de motor, ik hoef nauwelijks zelf bij te remmen als ik een beetje rustig rijd, hoort dit zo? Mijn remschijven lopen niet aan.
En is het hevige getril ook normaal? (Ik voel mijn voeten gewoon nog tintelen nadat ik 10 minuten erop gereden heb)

Oja, het is een standaard chineesje, met sportluchtfilter, en geen demperwol erin.

Re: Afremmen op motor?

Geplaatst: za 17 sep 2005, 13:20
door Gast
Steven_Almelo schreef:Hey, ik had een vraagje of het normaal is dat een minibike zoveel afremt op de motor, als ik het gas loslaat, voel ik gewoon dat hij veel afremt op de motor, ik hoef nauwelijks zelf bij te remmen als ik een beetje rustig rijd, hoort dit zo? Mijn remschijven lopen niet aan.
En is het hevige getril ook normaal? (Ik voel mijn voeten gewoon nog tintelen nadat ik 10 minuten erop gereden heb)

hmmmm nooit echt op gelet eigenlijk... maar j wielen lopen dus wel gewoon soepel??

hoe lang heb j j bik eal en hoeveel mee gereden??


dat trillen heb ik ook last van maar alleen op pure topsnelheid

ik krijg er gewoon jeuk van :lol:

Re: Afremmen op motor?

Geplaatst: za 17 sep 2005, 13:41
door Gast
Quinniequin schreef:
Steven_Almelo schreef:Hey, ik had een vraagje of het normaal is dat een minibike zoveel afremt op de motor, als ik het gas loslaat, voel ik gewoon dat hij veel afremt op de motor, ik hoef nauwelijks zelf bij te remmen als ik een beetje rustig rijd, hoort dit zo? Mijn remschijven lopen niet aan.
En is het hevige getril ook normaal? (Ik voel mijn voeten gewoon nog tintelen nadat ik 10 minuten erop gereden heb)

hmmmm nooit echt op gelet eigenlijk... maar j wielen lopen dus wel gewoon soepel??

hoe lang heb j j bik eal en hoeveel mee gereden??


dat trillen heb ik ook last van maar alleen op pure topsnelheid

ik krijg er gewoon jeuk van :lol:
Ja, ik kreeg er dus ook jeuk van, op den duur ging het wel irriteren.

De minibike is ruim ingereden, het getril is niet weggegaan na het inrijden.(tankje of 10 inmiddels mee gereden).

Wat zou het trillen kunnen verhelpen? Rubberen ringen dacht ik al aan, nog meer? Of zou hij gewoon helemaal niet mogen trillen en heb ik het dus alleen?

Geplaatst: za 17 sep 2005, 13:51
door ganta
ik heb geen last van het getril op de kartbaan alleen op asfalt. maar ik denk dat daar weinig aan te doen is.. mischien moet je alles bij het blok na kijken wat rond draait, mischien dat iets aanloopt ofzo. ik had dat mijn voortandwiel eruit draaide en tegen de kating beschermer aan kwam

Geplaatst: za 17 sep 2005, 14:37
door Gast
ganta schreef:ik heb geen last van het getril op de kartbaan alleen op asfalt. maar ik denk dat daar weinig aan te doen is.. mischien moet je alles bij het blok na kijken wat rond draait, mischien dat iets aanloopt ofzo. ik had dat mijn voortandwiel eruit draaide en tegen de kating beschermer aan kwam
Nope, al gechecked, maar ik merk ook wel duidelijk dat hij echt op de motor zelf afremt bij het gas loslaten, maar dat is dus niet normaal? Dat hij zoveel afremt als ik het gas loslaat? En idd, toen reed ik op een geasfalteerd parkeerterrein(van een bedrijf, heb er toestemming voor). Dus dat trillen klopt wel dus. Maar nu nog het hoe het zit met het afremmen op de motor?

...

Geplaatst: za 17 sep 2005, 17:39
door Xigh
Hij remt wel aardig af als je geen gas meer geeft. Misschien is je ketting te strak gespannen? Hij remt wel af, maar niet zo erg dat je als je volgas op een bocht aankomt niet meer hoeft te remmen, tenminste dat hangt er natuurlijk gewoon vanaf hoe ver van de bocht :wink:
Over dat getril, loop even alle schroeven na waarmee je blok aan je frame vastzit, vooral die aan je uitlaat. Als je uitlaat een klein beetje los zit gaat ie gruwelijk irritant trillen.

Geplaatst: za 17 sep 2005, 20:32
door Gast
Tja er zit geen vering op he, maar op klinkers trilt het idd wel erg, voor je handen zijn motorhandschoenen de oplossing, voor voeten weet ik nog niet :P

...

Geplaatst: za 17 sep 2005, 23:42
door Xigh
Plateauzolen :wink:

Geplaatst: zo 18 sep 2005, 04:54
door Gast
Het is je koppeling.

Geplaatst: zo 18 sep 2005, 08:50
door üntiej#21
Het komt gewoon omdat al die chinese bikes NIET in een mal gemaakt worden.. maar gewoon in elkaar gelast worden..

Het is dus zo krom als een hoepel... dan is het logisch dat alles kraakt, piept en rammelt...

Wil je een chinese (goedkoper) bike goed stil, soepel en goed rollend hebben..? dan mag je je alles wel los halen, frame RECHT maken (verlassen).. en alles goed in elkaar zetten...

Thats the problem.. zowel bij het frame als bij het blok..

Ketting staat ook zo scheef als wat, niet in lijn met je achterwiel dus..

Succes

Geplaatst: zo 18 sep 2005, 09:39
door shadowman
Untiej Mini Racing Geplaatst: Zo Sep 18, 2005 8:50 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Het komt gewoon omdat al die chinese bikes NIET in een mal gemaakt worden.. maar gewoon in elkaar gelast worden..

Het is dus zo krom als een hoepel... dan is het logisch dat alles kraakt, piept en rammelt...

Wil je een chinese (goedkoper) bike goed stil, soepel en goed rollend hebben..? dan mag je je alles wel los halen, frame RECHT maken (verlassen).. en alles goed in elkaar zetten...

Thats the problem.. zowel bij het frame als bij het blok..

Ketting staat ook zo scheef als wat, niet in lijn met je achterwiel dus..
dat elk frame krom is , is bullsh*t .
ook chinezen hebben wel eens een goeie dag en lassen rechte frames.
Het kan iderdaad dat je blok scheef staat tegenover het achter wiel,
maar dit heb ik ook gezien bij een paar fabrieks nieuwe blata`s
mischien hebben ze daar chinezen aan het werk?

MAAR ontoppic Controleer ketting spanning en uitlijning

kontroleer of je koppeling goed vrij komt ook het trillenkan hierdoor komen
kontroleer je wiellagers (draaien je wieltjes soepel rond)

en als je het trillen minder wilt hebben moet je rubber ringen tussen je blok en frame schroeven

Geplaatst: zo 18 sep 2005, 10:36
door Gast
shadowman schreef:
Untiej Mini Racing Geplaatst: Zo Sep 18, 2005 8:50 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Het komt gewoon omdat al die chinese bikes NIET in een mal gemaakt worden.. maar gewoon in elkaar gelast worden..

Het is dus zo krom als een hoepel... dan is het logisch dat alles kraakt, piept en rammelt...

Wil je een chinese (goedkoper) bike goed stil, soepel en goed rollend hebben..? dan mag je je alles wel los halen, frame RECHT maken (verlassen).. en alles goed in elkaar zetten...

Thats the problem.. zowel bij het frame als bij het blok..

Ketting staat ook zo scheef als wat, niet in lijn met je achterwiel dus..
dat elk frame krom is , is bullsh*t .
ook chinezen hebben wel eens een goeie dag en lassen rechte frames.
Het kan iderdaad dat je blok scheef staat tegenover het achter wiel,
maar dit heb ik ook gezien bij een paar fabrieks nieuwe blata`s
mischien hebben ze daar chinezen aan het werk?

MAAR ontoppic Controleer ketting spanning en uitlijning

kontroleer of je koppeling goed vrij komt ook het trillenkan hierdoor komen
kontroleer je wiellagers (draaien je wieltjes soepel rond)

en als je het trillen minder wilt hebben moet je rubber ringen tussen je blok en frame schroeven
Zal het proberen, bedankt iedereen voor de tips!

Ik heb toevallig een geheel recht frame bij m'n chineesje, heb alles nagemeten, en het is mooi recht, dus niet elke chinees heeft een krom frame :D