kan dit of niet?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Xigh

...

Bericht door Xigh »

Shit happens he. Ik had het ook. Andere sproeier en andere afstelling van je gasnaald willen wel helpen. Jah een sproeier kost je 2 euro, maar god een beetje geld moet kunnen. En als je toch al een andere koopt rijd dan rond voor de lol of probeer deze vast te verkopen (want over een half jaar zul je hem ongeveer verkocht hebben).
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

dingetjes vor goedkope tuning zijn racemembraam 19 euro en rocketkey 19 euro je krijgt er iets meer top van en je acceleratie gaat ook harder en je kunt wat schoepjes van je vliegwiel afhalen of kijk anders op multibike.nl
Gast

Bericht door Gast »

ik zoek andere tandwielen zoiezo te steken...MAAR ff een vraagje...

Ik zou vanachter van de standaard 68, naar 60 willen. En ik zou vanvoor van 6 tanden naar 7 willen. Gaat dit nog lekker rijden, en gaat het acceleren nog een beetje meevallen? of gaat het op niets trekken en niets acceleratie en enkel maar TOP. Want dan kan ik mss beter vanvoor standaard tandwiel (6) laten zitte, en enkel vanachter naar 60 gaan?

Wat denken jullie dat het beste is?

Grtz
LesB
Gast

Bericht door Gast »

en dan nog een vraagje,

Ik zou eventueel op mijn Chineesje, een andere luchtfilter willen steken (1e vraag: past een sport luchtfilter op een merkloos chineesje?), rocketkey, racemembraam, en dan andere tandwielen. Mijn vraag is, gaat dit allemaal een beetje helpen? 2e vraag, gaat dit allemaal wel passen op een chineesje?
3e vraag: ik ben geen krak in het monteren van zulke dingen...zijn er ergens instructies te vinden om dat deftig te moneter?

EDIT: sorry voor min VELE lastige vragen :)
Mvg
LesB
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Een powerfilter (dus een sportfilter) past niet uit zichzelf omdat hij groter is en dat soort dingen, maar daar zijn wel oplossingen voor zoals een grotere kelk waar hij op moet, maar sommigen zullen wel passen, kijk ff op V-racer daarvoor.
Die rocketkey zal beetje helpen, maar niet zodanig dat je meteen een ander tandwiel kunt gaan gebruiken (en dezelfde prestaties verwachten qua optrekken enzo). Racemembraan[/] weet ik niet zoveel van, maar kan volgens mij niet teveel schelen.
Dat tandwiel zal schelen in je top (je neemt waarschijnlijk een kleinere achter of een grotere voor). Ik zou voor een kleinere achter gaan omdat voor meteen erg drastisch is.
Zijn allemaal instructies voor en veel dingen wijzen zich vanzelf. Over die rocketkey is al een topic geweest.
Gast

Bericht door Gast »

nog is ff een vraagje...vandaag men gasnaald een standje lager gezet. Ik rijdt naar de brommerwinkel en vraag daar een andere (grotere) sproeier, hebben ze niet!
Ik dus terug naar huis, ik denk ik probeer het dan zo maar even.
Nu trekt hij pas op nadat ik ff gas aan het geven ben (dus int begin doet hij niets) dan trekt hij goed fel op, en dan op de top houdt hij weer in?

Dit komt toch door het feit dat ik een nog te kleine sproeier er heb insteken he?
Of heb ik gewoon liggen kloten met iets anders?

Enzo ja, weet er iemand waar ik zulke sproeiers kan bestellen, want in de brommerwinkels hier in de buurt hebben ze geen passende sproeiers???

Trouwens, welke kan ik er het beste opzetten? (Merk en breedte?)

Thx
LesB
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Het is niet altijd een kleinere sproeier die je nodig hebt. Wat voor kleur heeft je bougie? Als hij wit is heb je een veel te kleine. Heb je al een andere sproeier erin gedaan of kon je helemaal geen enkele vinden?
Je moet even rondkijken bij andere brommerboeren (zoals ze liefkozend genaamd worden hier :wink:). Er is vanzelf iemand die hem heeft, maar neem even je oude mee, en ook dat verlengstukje, want waarschijnlijk zeggen zij dat er dan gewoon een andere in kan zonder dat lange stuk.

Dat gasgeven voordat hij beweegt ligt denk ik aan je koppeling, hij moet eerst op toeren zijn voordat hij aangrijpt. Een verstelbare koppeling helpt daar waarschijnlijk. Maar als je zorgt dat je motor eerder op toeren is dan heeft het hetzelfde effect: namelijk dat je koppeling eerder aangrijpt.
Gast

Bericht door Gast »

mja kan zijn met me koppeling, maar voor vandaag was het niet en na vandaag wel + ben aan men koppeling niet aangeweest :p

Ik zwou net een groten sproeiertje nemen vermits ik mijn gasnaald heb verplaats (dus meer benzinetoevoer). Mijn bougie ziet heel mooi koffiebruin, hoe hij moet zijn. Dus daar zit al zeker geen fout...

enige suggesties? :)

Grtz
LesB
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik ben door m'n ideeen. Hij moet bruin zijn, dus dat is perfect, niks meer aan veranderen.
Het kan je koppeling zijn, maar dat weet ik niet zeker. Je houd altijd een dip in je vermogen, je kunt hem alleen zo klein mogelijk maken, maar ik weet niet precies hoe.
Gast

Bericht door Gast »

hmmmm...very strange...

Inieder geval bedankt voor steeds op mijn lastige vragen te antwoorden :)

Grtz LesB
Gesloten