Minibike Start niet meer !!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Bury

Minibike Start niet meer !!

Bericht door Bury »

uit de uitlaat kwam geen blauwe rook dus had ik er wat olie in gedaan en toen vond ik het wel vet het rook en toen had ik meer gedaan
en de volgende dag startte hij niet meer toen ik hem wou starten ging ook het ronseltje van de trekstarter kapot

waarom krijg ik hem nou niet gestart ??
Gebruikersavatar
racechinees
forum gebruiker
Berichten: 396
Lid geworden op: vr 02 sep 2005, 13:17

Bericht door racechinees »

misschien dat je bougie onder de smurrie zit omdat je teveel olie hebt gemengt?

als dat het geval is, even je bougie schoon maken, monteren opnieuw proberen. Althans, dat denk ik.
Bury

Bericht door Bury »

dat heb ik gedaan ik heb ook al het benzine eruit gehaald en nieuwe erin gedaan hij start nog steeds niet

misschien iemand een andere antwoord
:( Mijn minibike is kapooottt Nauww
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Je hebt gewoon olie in je tank gedonderd :S Das zoizo niet handig of gewoon dom, kies maar. Je moet het mengen, zodat het in je benzine zit opgelost, door het er gewoon in te gooien krijgt je motor ineens een vlaag olie. Wat ga je nu doen? Je haal je motor open en maakt hem schoon, dus de olie eruit. Kan ook gewoon zijn dat je carb verstopt zit, das het makkelijkst dus daar zou ik mee beginnen. Daarna in elkaar zetten en opnieuw proberen, zo niet dan alles schoonmaken.
Wacht ik lees net nog iets: Je trekt hem hard aan maar je trekt dat dingetje kapot? Naja je kan een vastloper hebben, dan ben je de !CENCUUR!, maar laten we daar nog maar even niet vanuit gaan.
Maak dus alles schoon dus met name je carb. Kijk of je bougie nog vonkt en then tell us more.
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

d'r is ook een makeelijker manier.......


alle brandstof eruit....wasbenzine in de tank (wasbenzine heeft een reinigende werking)


starten!.....zodra het motortje loopt....STOPZETTEN!!!

wasbenzine eruit.....gewone brandstof erin....starten....
ca.5 minuten op laag toerental laten lopen......klaar



succes


Wim
Baan

Bericht door Baan »

Goed idee,
Ik zou eerst kijken of je carb of sproejer niet verstopt zit. en dan stapsgewijs kijken waar het fout zou kunnen zitten. Bougie testen, kijken of zuiger nog wel op en neer gaat. Een vastloper lijkt mij nog niet tot de mogelijkheid horen.

Succes
Gast

Bericht door Gast »

Pobeer eerst een nieuwe bougie, of test je oude. Ik denk eerder dat het hieraan zal liggen dan aan je verhouding. Voordat je mini-bike niet start moet je toch al iets ernstig in je benzine gedaan hebben hoor. Pobeer is gewoon een cl of 2 benzine in de cilinder te doen. Bougie weer opdraaien en starten. Niet teveel hé :) , 9 kansen op 10 dat ze start. :idea:
Bury

Bericht door Bury »

ik heb de bougie helemaal schoongemaakt en al het benzine eruit gehaald

maar als ik die carb er uit haal dan weet ik niet mer zo goed hoe hij weer terug moet :)

maar ja ik zal ff alles proberen volgens mij start hij dan wel
Bury

Bericht door Bury »

Wim schreef:d'r is ook een makeelijker manier.......


alle brandstof eruit....wasbenzine in de tank (wasbenzine heeft een reinigende werking)


starten!.....zodra het motortje loopt....STOPZETTEN!!!

wasbenzine eruit.....gewone brandstof erin....starten....
ca.5 minuten op laag toerental laten lopen......klaar



succes


Wim
het is wel een goed plan maar hij start helemaal niet meer als hij start kan ik wel wasbenzine er in doen maar ja

ALS hij start
Gast

Bericht door Gast »

maar je moet effe goed lezen!!!!!!!!

eerst alles na lopen of het goed schoon is.....

daarna om alles binnen te reinigen effe wasbenzine....

als hij schoon is strart hij wel
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Tja.., die trekstarters zijn gewoon waardeloos! Zou gelijk een bestellen van alluminium. En haal je blok er ff af en haal het gedeeltelijk uit elkaar en maak het goed schoon. Dat kan je heus wel! Kan je gelijk kijke of je idd een vastloper heb. Draait het zootje niet meer dan is dat het probleem. Is ook wel weer op te lossen, maar dat gaat je dan weer geld kosten. Kijk of de benzine goed doorstroomt, komt het in je vlotterkamer terecht dan zit het wel goed. Kijk ook ff naar je membraanklepjes, die willen wel eens gebogen zijn waardoor je bike alsmaar benzine krijgt en hij verzuipt, is dit het geval f rechtbuigen of gelijk carbon plaatjes erop zetten, kortom een racemembraan. En meng niet zo dik! Oh ja en probeer hem een x aan te draaien met een electrische boor. Let wel op dat je de schroef van het vliegwiel niet glad draait want dan krijg je die er niet meer af. Paar keer kan geen kwaad, je kan hem dan ff een goede draai geven waardoor die wel weer wil pakken. En kijk of je bougie goed vonkt en zorg ervoor dat je bobine iets van het vliegwiel zit, zeker niet er tegenaan!

Succes

AE
Gesloten