Cabarateur

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Niek

Cabarateur

Bericht door Niek »

Ik zoek een goede caburateur beter als die wie nu op mijn minicrosser zit...

Welke raden jullie mij aan en heb je daar ook een beschrijving bij
(monteren)

Prijs maakt niet uit
Laatst gewijzigd door Niek op zo 02 okt 2005, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

butterfly.................
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik heb de Dellorto 14mm, verder goed ding en monteren stelt helemaal niks voor. Je maakt de bovenkant open en haalt dat schuifje er uit. Dan de je de gaskabel door de bovenkant heen en zet je hem vast op het schuifje. Dan schroef je het spruitstuk op je cilinder en zet je het luchtfilter op de carb (zo'n ring moet je met een schroef vast draaien en dan zit ie vast). Dan maak je zo'n zelfde ring wat losser op je carb zodat je hem over je spruitstuk kunt schuiven en dan schuif je hem over je spruitstuk, die ring even aandraaien en klaar is kees.
Niek

Bericht door Niek »

Maar ik zag op die dingen dat hij met 4 schroeven aan de cilinder vast zit

Bij mij zitten maar 2 schroeven...
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Jah dat komt omdat er nog een spruitstuk voor zit :wink: Een van zwart plastic. Als je die eraf haalt dan zie je dat je 4 schroefgaten hebt en dat hij perfect past.
Bovendien je hebt een standaard chinees en ik ook, dus als hij bij mij past past hij ook zeker bij jou :wink:
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

butterfly is 15.88mm en en standaard bike heeft 12 of 13 mm
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb ook de butterfly ben er heel tevreden over en ik had hem gemonteerd in minder dan een half uurtje denk ik
Niek

Bericht door Niek »

Waar heb jij je caburateur gekocht xigh en voor hoeveel.

Had je ook nog andere dingen moeten doen toen je de cabarateur monteerde ?
Laatst gewijzigd door Niek op zo 02 okt 2005, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Afstellen natuurlijk!

En het is ''carburateur''!!!!!!!!!!!
Gast

Bericht door Gast »

en hoe stel je die juist af? :oops:
Gast

Bericht door Gast »

Er zit zo'n schroefje aan de zijkant. je start je minibike en rijdt een klein stukje en je onthoudt goed hoe je minibike rijdt. Daarna draai je dat schroefje 1/8ste slag om en rij je daarna weer. Als hij nou beter rijdt dan draai je hem weer 1/8ste slag verder... rijdt hij nu slechter dan moet je dus de andere kant op draaien. Dus het is echt een kwestie van keer op keer proberen en proberen en maar weer eens proberen ;)
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik heb die Dellorto 14mm van V-racer.nl
Standaard afstelling is helemaal naar binnen en dan 2,5 slag naar buiten. Ik heb verder niks moeten veranderen aan m'n cilinder ofzo. Zo erop geschroefd en gestart. Zelfs de stationair schroef stond aardig goed.
Niek

Bericht door Niek »

Hebben er nog meer mensen ervaring met die caburateur van v-racer (dellorto 14 mm) Moet er bijvoorbeeld een nieuwe sproeier op (zoja groter of kleiner)
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Er moet wel een andere sproeier in als je een standaard setup hebt. Tenminste bij mij. Maar ik heb tot nu toe nog geen tijd gehad om die te halen.
Niek

Bericht door Niek »

Maar mijn vraag is dan : moet er een kleinere of een grotere op?
Gesloten