Watergekoeld imitatie ding vs. Tai Chi

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Watergekoeld imitatie ding vs. Tai Chi

Bericht door Gast »

Kijk ik zit een beetje te knorren op de keuze tussen deze 2 minibikes.

De eerste is een 2e hands Tai Chi, zonder kapschade en zie voor de rest de foto van de advertentie.

Dat ding moet 300-350 euro gaan kosten.

Nu zie ik ook een advertentie staan over NIEUWE watergekoelde minibikes welke merkloos zijn. Hier zet ik ook ff een foto van de advertentie neer.

Deze dingen kosten (nieuw) 459 euro.

Nou is de vraag of het wel slim is om een 2e handse te kopen OF een nieuwe "neppe" watergekoelde.

Ik zou het graag willen horen :).

Ps: Met die 460 euro ga ik eigenlijk al over mijn max van "Het moet leuk blijven".

Advertentie1
hallo ik heb hier een mini bike van het merk : sendai type : tai chi
het is een 39,9 cc motor luchtgekoeld .
nieuwe koppeling en koppeling huis
nieuwe cilinder en zuiger
nieuw kuipruitje
verstevigde achteras waarvan je het draad niet zo snel kapot draaid en stevige afstands bussen die niet vermormen als je het achter wiel vast zet.
en er is een padock stander bij
machine ziet er echt heel mooi uit zie foto's
let op het is een mini bike met 6,7 pk op het achterwiel rijd 80 km per uur en met een paar kleine aanpassingen heb je 10 pk op het achterwiel staan en dan rijd hij met gemak tegen de 100 aan.
als je nog meer informatie wil moet je me maar even mailen.
komdeurniezen@wanadoo.nl of bellen 0615254237
vr gr jelle
Zie hier de fotos

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(Trefwoorden: tai chi pekela)

Advertentie2
Watergekoelde minibike..

zeer snel.. top van 90 km/h

zeer mooi beoordeel zelf de foto's..

in de kleuren blauw/ rossi
groen/ kawasaki
zwart/ aprilia
geel/ ducati
rood/ aprilia
zilvergrijs/ honda

ALLE ONDERDELEN LOS VERKRIJGBAAR


info liefst even mailen ivm bereikbaarheid..

VERZENDING IS MOGELIJK
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(Trefwoorden: watergekoelde jubbega)
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

ikzelf zou voor de tai chi gaan

Iets meer power
ziet er wat stoerder uit
maar bedenk wel bij de tai chi hoor Het Koppeling Probleem !
Gast

Bericht door Gast »

In de advertentie staat al iets over een nieuwe koppeling. Ik weet niet of hij hem daarom weg doet maar een nieuwe koppeling is ook minimaal 60 euro.

Is het dan nog wel de moeite waard xD
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Het is Zeker de moeite waard !!

Ik vind de Tai Chi echt een Stoere Minibike
Lekker Veel trekkracht

Alleen je koppeling is het probleem,maar dat is te verhelpen dus IK zou voor de tai chi gaan
Gast

Bericht door Gast »

Dat is ook de eerste>goedkopere, keus van mij. Maar de V-racer nitro blablabla haalt 8.2pk @ testbank en dat is toch even wat meer als de 6.7pk van de Tai Chi. Aangezien ze beide niet hard gaan (70-80kmh/max) zit het bij beide onderin.

Ik bel die gast morgen wel ff of hij er een sport koppeling heeft opgezet of WEER een std ding.
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

ze hebben allebei hetzelfde blok,alleen het frame is anders en steviger!
ganta

Bericht door ganta »

ik zou ook voor de tai chi gaan..
dezelfde als deze 2 rijden ook hier op de kartbaan.. die tai chi rijd toch een stuk sneller
Gast

Bericht door Gast »

Ik denk dat ik toch voor de watergekoelde ga. Deze levert 8pk+ en koelt veel beter.

Ik denk dat de Tai Chi daar niet tegen op kan komen. Ook jagen wer wel 13000 toeren door een lucht gekoeld cilindertje heen wat me ook geen veilig gevoel geeft.

Denken is mijn favorite hobby atm.

Reacties zijn welkom :)
schroefje

Bericht door schroefje »

Nicolaas-racing schreef:ze hebben allebei hetzelfde blok,alleen het frame is anders en steviger!
In mocht hij dat willen kan je altijd nog een waterkoeler van je thai chi maken.
Gast

Bericht door Gast »

die tai chi heb ook een roestige uitlaat zo ff snel bekeken maar ik zou zelf idd voor de tai chi gaan..
Gast

Bericht door Gast »

Tai Chi is luchtgekoeld hé, kortere rij tijden+ minder vermogen.

Ik zit alleen nog te denken of ik wel 400 euro (mischien zelfs 500) wil neertellen voor een minibike omdat ik over een krap jaartje ook 16 wordt en dan me eigen scooter moet kopen.
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Ik heb gisteren mijn tai chi gehaald, heb ook getwijfeld tussen een watergekoelde en een tai chi. Maar denk je ook aan de dienst na verkoop? Bij beide gaat sowieso iets stuk daarom heb ik bewust voor een tai chi gekozen ze bieden toch aardig wat garantie. Waar ik hem gehaald heb was het houderje van mijn handvat gebarste die man heeft zijn eigen tai chi daarvoor uit elkaar gehaald om mij dat stuk te kunnen geven. Ook moet je weten de informatie die ze je meegeven is goud waard!!!
Als je nog info wilt mail maar even.
Gast

Bericht door Gast »

Sharkbite schreef:Ik heb gisteren mijn tai chi gehaald, heb ook getwijfeld tussen een watergekoelde en een tai chi. Maar denk je ook aan de dienst na verkoop? Bij beide gaat sowieso iets stuk daarom heb ik bewust voor een tai chi gekozen ze bieden toch aardig wat garantie. Waar ik hem gehaald heb was het houderje van mijn handvat gebarste die man heeft zijn eigen tai chi daarvoor uit elkaar gehaald om mij dat stuk te kunnen geven. Ook moet je weten de informatie die ze je meegeven is goud waard!!!
Als je nog info wilt mail maar even.
Informatie heb ik internet voor.

En garantie krijg ik in beide gevallen niet en een nieuwe Tai Chi is me toch te duur.
blanco220

Bericht door blanco220 »

ik vindt tai chi niet goed omdat bij warmte de brugje van de uitlaatpoort veel te snel uitzet.Gevolg vastloper.
Bury

Bericht door Bury »

Ik ga voor de tai chi
die ziet er veel stoerder uit

enn uhh :roll: Jaah hij is gewoon vetter 8)

Dus ik zeg TAI CHI
Gesloten