pocketbike die niet start

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

edgo schreef:
anto schreef:ik doe altijd een klein beetje benzine in de cilinder (via ht bougie) bij heeft dit eigelijk altijd gewerk zowel bij brommers als minibike,s
Anto heeft hier ook een punt dit deden we vroeger al bij onze brommers.
Ja vroeger mijn bwj 1963. :wink:
ken je nagaan ik doe ut nu ook nog swinsters soms bij mn ark :P met minibike nog geen last van gehad
Gast

Bericht door Gast »

Dit zal wel zijn da uwe bike geen benzine meer krijgt. Heb er hier al een paar gehad, en telkens hetzelfde probleem. Die benzinekraantjes zijn van zeer slechte kwaliteit. Oplossing ervoor is als ge uwe carburator af hebt genomen, draai dan de 2 schroefjes van het benzinekraantje eraf, zodat die uit elkaar komt. daarachter zit een rubbertje, en dat zal wel stuk zijn. Dan neemt ge dit rubbertje, en snijd er een cirkel in uit. Het middenstuk dus eruit halen. maar de buitenste ring moet ge behouden, dit om terug af te dichten. Dit kraantje gaat nu wel nie meer werken. Ma hij krijgt wel terug volledig benzine door. Ge zult ook de carburator effe moeten schoon maken, daar deeltjes van dit kapot rubber meestal doorgaan naar de vlotterkamer.
Hoop u hiermee van dienst te zijn geweest
Gast

Re: pocketbike die niet start

Bericht door Gast »

Jah, ik heb precies hetzelfde probleem. ben je er al uit wat het is??
Gast

Bericht door Gast »

BlackShadow schreef:Dit zal wel zijn da uwe bike geen benzine meer krijgt. Heb er hier al een paar gehad, en telkens hetzelfde probleem. Die benzinekraantjes zijn van zeer slechte kwaliteit. Oplossing ervoor is als ge uwe carburator af hebt genomen, draai dan de 2 schroefjes van het benzinekraantje eraf, zodat die uit elkaar komt. daarachter zit een rubbertje, en dat zal wel stuk zijn. Dan neemt ge dit rubbertje, en snijd er een cirkel in uit. Het middenstuk dus eruit halen. maar de buitenste ring moet ge behouden, dit om terug af te dichten. Dit kraantje gaat nu wel nie meer werken. Ma hij krijgt wel terug volledig benzine door. Ge zult ook de carburator effe moeten schoon maken, daar deeltjes van dit kapot rubber meestal doorgaan naar de vlotterkamer.
Hoop u hiermee van dienst te zijn geweest
Ik heb hetzelfde probleem; bike start niet. Alleen als ik probeer te starten ruik ik wel wat benzine uit de uitlaat en voel ik ook dat er lucht uitkomt? Hoe kom ik erachter wat het is en wat denken jullie waar dit aan kan liggen?
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb de mijne al weer klaar.

Maak de carburateur schoon, gooi er nieuwe benzine in (juiste mengverhouding) en kijk of de benzine toevoer niet ergens opgehouden wordt.

En check of de bougie wel vonkt.
Gesloten