Een beetje kapot?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Een beetje kapot?

Bericht door Gast »

Hoi iedereen, ik ben nieuw hier.

Sorry als dit al eens behandeld is maarja.

3 Dagen geleden heb ik een mini bike aangeschaft. Nouja, blij dat ik er eindelijk eentje had. Ik deed er wat Brommix in (brommerbenzine) en ging lekker rijden. Alles ging goed! Maar toen... ik nam hem mee naar een vriend in de auto, wat ook goed verliep niets ging in de auto kapot ofzo. Maar toen ik daar aankwam startte die heel moeilijk (hij start met zo een trek-kabel ding :P) dus ik bleef maar trekken.. naja op een gegeven moment deedie het. Ik en mn vriend reden er fftjes op, erg leuk allemaal, en ik liet de bike toen bij mn vriend staan, in zijn garage omdat ik diezelfde dag nog terug naar huis moest (en ik had geen zin om m mee te nemen).

Volgende dag haalde ik em op, en wat bleek toen ik em naar thuis had gebracht, dat de uitlaat was losgeschoten, (bij het steuntje waar hij gelasst was) en de benzine tank lekt, of tenminste, ik zag onder de ''kap'' een klein buisje vandaan komen waar brommix uit druppelde (stroomde zelfs soms).

Kan iemand me hier alstublieft mee helpen? Ik kreeg hem als kado van mijn vader en ik vind het een beetje triest als dit nu weggegooid geld word, want hij heeft er natuurlijk voor gewerkt. ;)

Alvast bedankt,
Caglar.
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Welkom op dit forum

* Dit topic staat in het verkeerde forumonderdeel, moet namelijk bij chinees staan.

*Als hij moeilijk start, gewoon een beetje met de choke spelen, en uiteinderlijk kom je er zelf wel achter hoe lang je moet choken bij jouw bike.

*Dat slangetje is volgensmij de overloop.
Haal je carburateur eens uit elkaar en maak alles goed schoon, het kan namelijk zijn dat je vlotter vast zit.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
ganta

Bericht door ganta »

en he je m wel eerst ingereden??
1:50 lijkt me niet goed op gelijk er in te gooien.
mischien dat ie daarom zo slecht start
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb niet gelijk vol gegassed ofzo, want ik was zelf ook nog bang omdat gelijk te doen en ik wist dat je ze eerst ff moest inrijden..

Soms startie binnen 20 seconden, de andere keer binnen een kwartier. Hoewel, dit is niet echt het probleem maar meer dat buisje waaruit benzine lekt (de uitlaat moet je lassen, dat snap ik wel).

Zou iemand kunnen helpen met dat buisje? Of komt dit toch door de soort benzine, of toch doordat ik iets te snel ben gaan rijden en eigenlijk nog een paar dagen gewoon rustig aan moest doen? Want hij is opzich niet zo kapot, het enige probleem wat ik niet kan oplossen is het buisje.
Gast

Bericht door Gast »

Met het chokeje spelen helpt, mischien als hij stroom uit de overloop het vlottertje even nakijken en dat witte ding wat erinzit of die niet op zn kop is gegaan.
edgo

Bericht door edgo »

Misschien is een tuitje van je benzine-filtertje gescheurd, dit had ik laatst ook de bike bleef maar lekken, en ik dacht dat het aan de orginele slangen klemmetjes lag, dus ik betere klemmetjes gekocht, maar toen bleek dat er een heel klein scheurtje in het tuitje te zitten. Ik heb gewoon bij de bromfietshandel een ander benzine-filter gehaald en het was weer opgelost :!:
ghost rider

Bericht door ghost rider »

je moet ook eens kijken of je vlotternaald nie weg is want dan blijft hem ook lopen da heb ik ook nog eens gehad :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Ik zal eens kijken, bedankt voor jullie hulp.
Baan

Bericht door Baan »

En ik zou toch een mengverhouding adviseren van 1 op 25 bij het inrijden!!!
En hoe krijg je het voor elkaar dat je uitlaat afbreek na de eerste keer rijden???
Zeker stiekem toch op de openbare weg gereden? De stoep op en af is niet echt goed voor een minibike. Dan blijkt het al snel weggegooid geld.

Toch veel succes met je minibike.


Rick
Gast

Bericht door Gast »

dat met die uitlaat heb k ook gehad vorige week (vandaag 8-11-05) dan is ie waarschijnlijk (naar mijn mening) onder spanning opgehangen ...k heb het ook gehad met mn eerst scooter , de uitlaat onder spanning opgehangen en na 10 km brak ie gewoon af....dag shot van 180 euri
Gesloten