Richard D schreef:Tandwielen van bizeta en polini passen er niet op, er zit ander draad in het koppelingshuis.
Wat ik je aanraad is een polini of bizeta koppelingshuis monteren want de originele heeft een dikke onbalans (mijn bike trilde behoorlijk).
dan kan je polini of bizeta tandwielen erop zetten, kosten 17.5 euro
strakkere koppelingsveren heb ik er ook op maar doen niet zo heel veel, je kan veel beter doorsparen voor een polini koppeling.
een andere carb scheelt wel aardig wat, zeker als je het blokje ff uit elkaar haalt en de spoelpoorten op het carter aanpast met een dremel.
rocketkey lijkt me eerder verkeerd dan goed omdat het motortje al aardig wat toeren kan draaien, denk dat de ontsteking dan veels te vroeg staat.
Richard
Ik heb nu al een ander tandwiel, draait inprincipe goed... Veertjes breng ik denk ik terug want die erop zitten zijn al erg strak.
Mijn bike trilt in ieder geval niet maar ik denk dat ik nog wel een sportkoppeling erop wil. Maar die past toch gewoon in een std koppelingshuis?
zeker als je het blokje ff uit elkaar haalt en de spoelpoorten op het carter aanpast met een dremel.
Hoi, ik heb ook zo'n minibike, ben geintresseerd hoe je dat moet doen?
Dus mischien enige uitleg of foto??
Groet,
Jeroen
kijk maar goed naar waar de spoelpoorten op het carter aansluit. ff met een potlood of kraspen aftekenen en dremelen maar.
Laatst gewijzigd door Richard D op zo 13 nov 2005, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
hee richard d, kun je iets gedetailleerder zijn? ik ben nog nooit met
spoelpoorten in de weer geweest, wat precies "dremel"je uit en hoe
vooral hoe ver, zonder dat ik iets verneuk?
Als je niet eens wat een dremel is zou ik er zelf niet aan beginnen
Het is een boor waar je een schuurkopje opkanzetten zodat je alles precies gelijk kan maken (volledig in elkaar lopen vloeiend) wat ervoor zorgt dat alles sneller verloopt, hoe sneller het verloopt hoe sneller er nieuwe in komt etc dus hoe sneller het ding. Moeilijk uitgelegt
Baan schreef:Maar ik wil de vraag nog eens stellen.
Het overloop slangetje wat aan het reservoir zit, zit via een nippeltje aangesloten op het reservoir. Bij mij is dat nippeltje helemaal dicht.
Hebben jullie dat ook?
Nee dat nippeltje is niet dicht bij mijn bike
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
ertoes schreef:Ypuh, neem anders zelf nederlandse taal-les voordat je mij de les leest
Het was als hulp bedoelt hoor jonge man.
Als je al niet weet wat een dremel is zou ik er niet aan beginnen omdat het precisie werk is. Iets tever eruit vrezen en je kun je cilinder/blok wel weggooien. Mischien moet je even langs een gast gaan die veel met scooters om rijd en een sprint scooter heeft ofzo. Meestal weten die wel de basis technieken van het tunen. Dan rijd je hem daarop in en dan laat je hem door een profesioneel iemand max tunen. Dan is het nog een kwestie van een goede afstelling. Dan kun je met een std cilinder wel 2-3pk vermogen winnen. Dan is het doei doei v-racers als ik jou comment zo lees.
Ook klopt die comment trouwens niet helemaal Een goede rijder op een aikido kan een minder goede rijder op een dreambike eruit rijden (Wijze woorden van Chris )
Waar staat dat hij niet weet wat een dremel is? Hij vraagt alleen hoeveel hij precies moet weghalen en waar. Probeer eerst een reply goed door te lezen voordat je zomaar wat neer zet
waarom moet elke topic weer tot een zinloze discussie lijden.
Je hoeft helemaal geen expert te zijn om je blokje te tunen, een beetje basiskennis, wat handigheid en rest gaat vanzelf.
@ ertoes, PB je email adres dan leg ik het je wel uit.
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
@richard, mag't mij ook mailen hoor Of gewoon ff met paint op je foto tekenen. Over het wegdremelen van 2-takt-componenten is genoeg te vinden online, maar model-specifiek voor de polini replica zou stoer zijn!