Ketting spanning

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Ketting spanning

Bericht door Gast »

Hej... hoe strak moet een ketting +- staan???? ik kan de ketting nu in het midden een cm of 3 heen en weer halen (1.5 heen 1.5 terug) en achter op het tandwiel, kan ik de kettingslotjes iets van de tandjes aftillen zeg maar.... mag hij nu nog een stuk strakker??? Als ik het achterwiel van de bike optil, en gas geef, hoor je de ketting erg trillen namelijk
edgo

Bericht door edgo »

Normaal stel je de ketting, met in het midden een speling heen en weer van 1cm, dus jouw ketting mag nog iets strakker gesteld worden :!:


Succes :)
Gast

Bericht door Gast »

en niet te vergeten bij een nieuwe bike is om je ketting een keer goed te smeren met kettig spray dan zal je keting ook niet meer zo,n herrie maken , en blijf dit ook een beetje in de gaten houden dat je optijd de ketting smeert. :)
Gast

Bericht door Gast »

THNX :)

Gisteravond even mn ketting goed gereinigd, en dik ingevet :D hopen dat het nu beter gaat !
Baan

Bericht door Baan »

Beter iets te los dan te strak, zeg ik altijd maar
Gast

Bericht door Gast »

Hier een typische n00bie vraag:

Hoe stel ik de ketting slapper? Moet er een schakeltje tussen of kan het eenvoudiger?

Ik heb een standaard sendai aikido net uit de winkel...
Gast

Bericht door Gast »

timmerzz schreef:Hier een typische n00bie vraag:

Hoe stel ik de ketting slapper? Moet er een schakeltje tussen of kan het eenvoudiger?

Ik heb een standaard sendai aikido net uit de winkel...
Je draait het achterste stelmoertje los (aan beide kanten van de as) en ook de moeren links en rechts van je naaf, en de bevestiging van je remklauw. Nu kun je het wiel iets naar voren zetten, en aan de ketting voelen tot hij op gewenste spanning staat.
Gast

Bericht door Gast »

Ah, dat klinkt heel aannemelijk.
Thnx!
Gesloten