Voorwiel loopt aan

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Voorwiel loopt aan

Bericht door Gast »

Ik heb net een nieuwe sendai aikido gekocht, was gister thuisbezorgd.
Bij een eerste inspectie bleek dat het voorwiel niet soepel ronddraait. Op het oog lijkt er ook een lichte slag in het wiel te zitten. Je hoort de remschijf ook tegen de klauw aankomen.

Denken jullie dat het wiel gewoon scheef is, of dat het wiel niet goed op de as staat, of dat het aan de remklauw ligt?

Ik ben nieuw op dit gebied dus ik vraag eerst advies voordat ik vanalles uit elkaar ga halen. En ik wil hem ook niet meteen terugsturen naar de winkel...

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

Dat is dus een voorbeeldje van chinese kwaliteit.
Als ik jou was zou ik proberen een nieuw voorwiel te krijgen.
suc6
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gast

Bericht door Gast »

Mja, is lastig. Ik heb een mailtje naar *geen sponsor*.nl gestuurd (waar ik hem dus vandaan heb) met de vraag of ik zelf iets kon doen aan dit probleem.

Dit was het antwoord dat ik zojuist kreeg:

-----------------
Hallo,

Ben blij om te horen dat de levering snel is gegaan!! De voorrem staat
inderdaad slap afgesteld dit i.v.m dat mensen niet over de kop vliegen als
ze de rem te hard in knijpen. Dit kan je zelf makkelijk instellen door het
draad van de rem strakker te zetten.

Contact tussen remschijf en remblokken zal je altijd blijven hebben, maar
als je aan het stelschroefje draait van de remklauw kan je de speling wat
instellen!!


Het beste voor je motor is dat je voor elk gebruik je motor ca. 5 minuten
warm laat draaien! verder voor elk gebruik van je minibike controleren of
alles nog inorde is!!

Hoop je voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Genereux Sluiman
*geen sponsor*.nl

----------------

Ik zit nu op mn werk dus kan ff niks uitproberen, maar mijn inschatting is dat de slag in het wiel niet verholpen wordt door aan het schroefje van de rem te draaien...
Gast

Bericht door Gast »

Ik sluit me aan bij Richard D.

Ik heb zelf ook ondervonden, dat op een aantal delen de chineesjes toch wat tekort schieten. Heb dus gister mijn tandwiel achter vervangen door een grotere, en merk gewoon dat alles niet helemaal recht loopt. (tandwiel is recht, heb ik goed gecontroleerd) Als ik mijn wiel draai dan hangt de ketting op gewenste spanning, en als ik het wiel een halve slag verder draai hangt hij ineens een stuk losser!!! Ik heb het idee dat het wiel (thv de naaf ongeveer) niet echt bepaald recht is :? maargoed, ik heb hem nu niet te strak, maar ook niet te los gesteld, zodat mijn ketting in ieder geval blijft leven, maar echt een lekker idee en praktisch is het niet.

En je hebt gelijk, maar als je aan de stelschroef draait, lopen ze hoogstwaarschijnlijk wel een stuk minder aan! Althans, dit is in de meeste gevallen wel zo.... ik kreeg bij mij ook niet alles eruit, en neem genoegen met het kleine beetje wat hij aanloopt.
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

Hey timmerz,

ik zou een kort en duidelijk mailtje sturen bv. "er zit een slag in het wiel en dat lijkt mij niet kunnen dus wil ik onder garantie een nieuw voorwiel".
ik zou nog niet met de bike gaan rijden anders is het antwoord van hun kant " je zal wel gevallen zijn en valt het niet onder garantie"
Richard
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gast

Bericht door Gast »

Richard D schreef:Hey timmerz,

ik zou een kort en duidelijk mailtje sturen bv. "er zit een slag in het wiel en dat lijkt mij niet kunnen dus wil ik onder garantie een nieuw voorwiel".
ik zou nog niet met de bike gaan rijden anders is het antwoord van hun kant " je zal wel gevallen zijn en valt het niet onder garantie"
Richard
Dat is de beste oplossing ja. Jammer genoeg ben ik geen rare dingen bij mijn achterwiel tegengekomen met de inspectie en afstelling die ik had gedaan toen ik de bike binnenkreeg, en heb er nu al 2x mee gereden :( maargoed...waarschijnlijk ga ik toch kijken voor een andere bike (een iets serieuzere) dus ga mij er niet te druk om maken, zolang het voor mij maar veilig blijft :)
Gast

Bericht door Gast »

Misschien is het idd wel het beste om een nieuw voorwiel te "eisen". Ik heb hem alleen nog maar gestart in de schuur en dus nog niet mee gereden, alle uitsteekseltjes zitten nog op de banden dus denk wel dat ik dat voor mekaar kan krijgen. Hoe zit dat eigenlijk met verzendkosten enzo? Moet ik die zelf betalen? Het is niet mijn fout dat zij een slecht product leveren.

Wel jammer trouwens want ik was van plan om zondag op de kartbaan te gaan rijden.
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

als je alleen verzenkosten zou moeten betalen heb je voor 5.5 euro een nieuw voorwiel :roll: niet verkeerd lijkt me.

dmcruley.
wat je kan proberen is je achtertandwiel loshalen en eenderde slag draaien, boutjes er weer in. wie weet is het dan wat minder (bij goedkope tandwielen zitten de boutgaten immers niet precies in t midden)
dit probleempje had ik ook op mn polini 911 replica
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gast

Bericht door Gast »

Hej Richard.... dat is een goed idee !!! Dat ik dat zelf niet bedacht heb :? ik ga het zo of vanavond gelijk even proberen. Thanx !!!!
Gesloten