Strakkere koppelingsveren

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Strakkere koppelingsveren

Bericht door Gast »

Ik heb een standaard Aikido en ik hoorde van verschillende mensen dat zij strakkere koppelingsveren hebben gemonteerd, om meer trekkracht te krijgen.

Zijn er mensen met ervaring met deze strakkere veren en hoe bevalt het jullie? Verder wil ik weten hoe je die veren eraf haalt en nieuwe erop zet.
Speciaal gereedschap???

greetz

--> Sorry ik had niet goed gezocht, ik weet al hoe ik de veertjes kan vervangen. Echter ben ik nog wel benieuwd naar ervaringen van mensen over de verschillen die strakkere veren uitmaken.
Gast

Bericht door Gast »

Heey
Ik heb vrijdag nieuwe trekveren gekregen eraf halen is makkelijk gewoon met een veter of een tang gewoon een beetje !CENSUUR! erop zetten is wat moeilijk ja moet dan eerst alle trekveertjes in de gaatjes steken dat ze al in de segmenten zitten en dan moet je de schroevendraaier door de lus van de andere kant van de trekveer houden en de punt (rechte schroevendraaier) op het ronde gedeelte van je koppeling zetten en de achterkant van de schroeven draaien omhoog doen totdat hij erop glijd :) ik was ook bezig met heel veel manieren ben toen nog een paar keer uitgeschoten met me hand en dan kom je weet tegen iets scherps aan :? maar toen ik achter deze manier kwam was ik in 5 minuutjes klaar

De trekveertjes van V racer : er staat dat het giga verschil maakt nou ik merk echt bijna niks hoor ik vind ze die 17.50 euro ook echt niet waard! ze zijn wel van veel bettere kwaliteit maar of je er in je optrek ook echt winst op maak nee niet echt
Gast

Bericht door Gast »

Onur schreef:Heey
Ik heb vrijdag nieuwe trekveren gekregen eraf halen is makkelijk gewoon met een veter of een tang gewoon een beetje !CENSUUR! erop zetten is wat moeilijk ja moet dan eerst alle trekveertjes in de gaatjes steken dat ze al in de segmenten zitten en dan moet je de schroevendraaier door de lus van de andere kant van de trekveer houden en de punt (rechte schroevendraaier) op het ronde gedeelte van je koppeling zetten en de achterkant van de schroeven draaien omhoog doen totdat hij erop glijd :) ik was ook bezig met heel veel manieren ben toen nog een paar keer uitgeschoten met me hand en dan kom je weet tegen iets scherps aan :? maar toen ik achter deze manier kwam was ik in 5 minuutjes klaar

De trekveertjes van V racer : er staat dat het giga verschil maakt nou ik merk echt bijna niks hoor ik vind ze die 17.50 euro ook echt niet waard! ze zijn wel van veel bettere kwaliteit maar of je er in je optrek ook echt winst op maak nee niet echt
Als ze van betere kwaliteit zijn, dan zijn ze toch wel 17.50 euro waard :-s
Ze zijn trouwens in verschillende 'fases' leverbaar. Misschien had je om een strakkere set moeten vragen :wink:
alexie

Bericht door alexie »

ik had in mijn kaisho (zelfde blok als aikido) ook van die veertjes gemonteerd en ook ik merkte bijna niets.
17.50 EURO voor 2 veertjes is duur!
en betere kwaliteit?
betwijfel het ](*,)
zonde van de centen volgens mij.
had het geld beter bij een race kopp. kunnen doen die er toch nog wel op komt.
hier is de sterkte gewoon op in te stellen.
Gesloten