Snellere raceuitlaat ??

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Snellere raceuitlaat ??

Bericht door Gast »

Ik heb een standaard sendai aikido, en ik heb nu een racekoppeling, racemembraam, rocketkey en lichter vliegwiel besteld.

Denken jullie dat mijn standaard uitlaat er nu voor zorgt dat ik weinig van deze nieuwe onderdelen zal merken? Hoeveel zou het uitmaken als ik bijvoorbeeld een Tecnigas uitlaat eronder zet?
Gast

Bericht door Gast »

Ik denk dat je met deze set-up niet echt de snelle uitlaat erg zult missen. Het zal ongetwijfeld wel iets beter zijn om er een snellere uitlaat onder te zetten, maar ik denk dat je een snelle uitlaat pas echt nodig hebt als je je cilinder verandert (big bore, high pressure) en / of je carburateur en / of luchtfilter
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb al wel een powerfilter, misschien dat ik binnenkort een andere carb aanschaf. Eerst maar even de nieuwe onderdelen installeren...

Is het trouwens makkelijk om je cilinder te tunen zonder nieuwe onderdelen te kopen? Kan ik daar ergens informatie over vinden?
Gast

Bericht door Gast »

Ik denk dat in het geval van een minibike het zoiezo niet makkelijker is om je cilinder te tunen zonder nieuwe onderdelen. En buiten dat, ik denk dat het zoiezo veel moeite en geld scheelt als je gewoon een bigbore kit koopt (79 euro) correct me if i'm wrong :)
Gast

Bericht door Gast »

Tsja, daar heb je een goed punt denk ik :lol:
Gast

Bericht door Gast »

dat is het leuke aan minibike tunen.... het hoeft niet zoveel te kosten.... en in het geval van een chinese bike is er ook nog eens sprake van massa productie, dus de onderdelen zijn ook niet echt duur (als je de goede shop / verkoper vind)
Gast

Bericht door Gast »

Heeft iemand ervaring met de Big bore kit met boosterpoort? voor 85 euro bij *geen sponsor*.nl
Gast

Bericht door Gast »

Daar heb ik wel ervaring mee, een big bore met booster maakt zo ontiegelijk veel meer toeren en je krijgt er superveel trekkracht van.
Gast

Bericht door Gast »

Als ik zo'n kit aanschaf, moet ik dan ook een andere carburateur nemen of kan de standaard carb van mij aikido het wel aan?
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Een andere carb is wel aan te raden, zodat je er meer benzine doorheen kan jagen. Ik heb zelf een butterfly carb. Deze heeft sproeiers voor optrekken en topsnelheid, werkt echt super. Kan je je bike goed afstellen! En natuurlijk een dikke uitlaat waar het hele zootje doorheen gejaagd kan worden.
Gast

Bericht door Gast »

Oke, volgende uitbreiding wordt dus big bore kit, butterfly carb en tecnigas uitlaat.

Had ik misschien beter een polini kunnen kopen :)

Maar ja, t is ook leuk om veel uit een chineesje te halen he...
Gesloten