Sendai Aikido goede beginners bike om mee te racen?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Kevinibike

Sendai Aikido goede beginners bike om mee te racen?

Bericht door Kevinibike »

Ik wil gaan beginnen met minibike racen, maar heb niet al te veel geld om uit te geven :?
Daarom ben ik geïnteresseerd in een Sendai Aikado voor €299,-

Dan heb ik de vraag of dat een goede beginnersbike is of is het beter om een andere te kopen, zoals een V-Racer Extreme van €249,- ??

Beide bikes zijn te vinden op *geen sponsor* links op "Racers" ziet je 't vanzelf...

Als ik eventueel zo'n type bike zou hebben gekocht, in welke klasse kom ik dan terecht, ben 14 jaar en op 13-08 jarig.

P.S. €300,- is wel het meeste wat ik me kan veroorloven.

HELP!
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

haha je komt in geen enkele klasse terecht.chinese minibikes van 100/400 euro zien NIET goedgekeurd om te racen.Wil je een echte racer ( een fabrieksbike ) kijk dan bij de grote namen


www.blata.com
www.hopmotorsport.nl
www.minibike.goedbegin.nl ( en dan bij fabrieksbikes) maar die prijzen liggen hoog..Ze beginnen vanaf 900 euro en eindigen zo bij de 4000 euro
Kevinibike

Bericht door Kevinibike »

Is een Sendai TaiChi of V-Racer Nitro Sport wel goed?

Die zijn duurder, zo'n 500/600 euro...
Kevinibike

Bericht door Kevinibike »

of zelfs evt. een Blata 2.5, of mag je daar ook niet mee racen?
Kevinibike

Bericht door Kevinibike »

heb ook een of ander merk "Italbike" gevonden, da's zeker ook niks :-P

Ik kan zelf wel gaan zoeken maar ben nogal een groentje op dit gebied...
:( Is er een type minibike echt bijzonder aan te bevelen die niet AL te ver boven de 400 euro komt?
Niek

Bericht door Niek »

Tai chi heeft koppelings problemen.. kost dat ook weer geld

Nitro sport vind ik mooie bike maar weet niet of je daarmee mag racen

Met de tai chi trouwens wel na aanpassingen

Blata 2.5 vind ik mooie bike en volgens mij rijd hij super Maar weet niet of je daarmee mag racen
Kevinibike

Bericht door Kevinibike »

http://www.erison.nl/html/race_klasse_nl.html

op die site staat dat er verschillende klasses zijn, maar dat er ook junior-klasses zijn vanaf 14 jaar, 45kg of meer eigen gewicht en max vermogen 5.5 pk. daarbij staat NIET dat je een fabrieksbike moet hebben...

Klopt dat?
Kevinibike

Bericht door Kevinibike »

weet je ook wat voor aanpassingen je moet doen aan een Taichi zodat je mag racen??
ganta

Bericht door ganta »

staar er mischien niet bij maar je mag alleen met fabrieks bikes racen.
dus ook de blata 2.5 .
en niemand weet precies wat je moet veranderen om met een taichi te mogen racen.
Kevinibike

Bericht door Kevinibike »

maar met een blata 2.5 maak je met je 3.5pk niet echt veel kans tegen de motoren van 6.2pk in de Seniorenklasse (Standaard) of wel?
Bury

Bericht door Bury »

in de senior klassen heb je een bike nodig met meer dan 6,2 pk :lol:
Correct me if i'm wrong :)
Kevinibike

Bericht door Kevinibike »

nee, in de seniorenklasse standaard is dat het maximaal vermogen.

In de modified klasse maakt het niet uit.
Kevinibike

Bericht door Kevinibike »

maar wat ik nou eigenlijk wilde weten..

Welke bike is voor een beginner in de Seniorenklasse standaard (dus met max 6.2pk) aan te bevelen? Graag met een prijs van tussen de €500,- en €1000,-
Kevinibike

Bericht door Kevinibike »

heb op www.reijsminibikes.nl een mooie Blata 2.6 gevonden met 3.5pk en 6.5" banden voor €598,- om mee te doen in de seniorenklasse misschien wat langzaam (60km/h) maar ik kan ook in de juniorenklasse C meedoen, voor kinderen vanaf 14 jaar en 45kg. Daar is het maximale vermogen 5.5pk, dat komt al in de buurt :D
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Zo zo, bankje beroofd? Ineens die overgang van 300 naar 500-100 :wink:

Kijk eens in het Te Koop forum hier, daar staan een aantal wedstrijd rijders die hun bike te koop doen. Zit wel wat tussen voor jou prijs en je weet dan in ieder geval zeker dat het kwaliteit is.
Gesloten