UITGEBR TEST CHINESE BIKE WATERGEKOELD * NU 50 cc * 10,8 Pk

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Remco L

Bericht door Remco L »

Hoi Hank,
Tnx voor de uitleg ik snap nu wat jullie gedaan hebben, wat je zegt het is zeker een groot verschil. Je tuned hem niet om zijn top vermogen allen te verhoogen maar om een zo groot mogelijke vermogens toename over een zo groot mogelijke linie.

Tnx voor het verduidelijken.

Grtz Remco
rubbol

Bericht door rubbol »

hey tuners er al eens over gedacht er een vacuumpomp op te monteren

ik rijd hiermee in cobinatie met een 17,5 mm delorto

en dat gaat als de brandweer wil alleen de timing iets bijstellen
zodat hij wat langer lucht blijft pompen in mn carburateur maar heb geen idee waar ik data vandaan moet halen
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

een vacuumpomp heb je meestal om de brandstof in de carb te pompen..

iig zit dit zo op me kart.
op een mini heb je dit eigenlijk niet nodig omdat door de zwaarterkracht de benzine er zo indondert :wink:

(dit versta ik onder een vacuumpomp ik weet ook niet precies wat jij bedoelt) heb je er mischien een foto van?

edit: bedoel je soms een powerbox?
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

rubbol schreef:hey tuners er al eens over gedacht er een vacuumpomp op te monteren

ik rijd hiermee in cobinatie met een 17,5 mm delorto

en dat gaat als de brandweer wil alleen de timing iets bijstellen
zodat hij wat langer lucht blijft pompen in mn carburateur maar heb geen idee waar ik data vandaan moet halen
bedoel jij dit? http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... ight=turbo
gijs
forum gebruiker
Berichten: 309
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 19:44
Locatie: hier en thuis

911 rep, welke koppeling??? help

Bericht door gijs »

hi hank!!
wou even zeggen dat jullie hier een mooi stukje werk hebben neer gezet!!
mijn vraag was : wat kost het om de binnen kant van me cilinder te laten bewerken bij jullie, het gaat om een 911 rep!
en weet jij toevallig wat voor race koppeling k het beste hiervoor kan kopen???
alvast bedankt, groet gijs
Replay

Bericht door Replay »

hallo hank,
ik heb uit je topic al heel wat nuttige informatie gehaald (en toegepast :wink: )
maar nu heb ik dus ook het gat in de kroonplaat 15mm verplaatst, alleen kan ik nu maar heel beperkt draaien.
ik heb het nog niet getest op circuit maar ik zou graag weten als jij daar ook problemen mee had (en hoe je dit eventueel hebt opgelost)
of stoort dit helemaal niet ?

Greetz tom.
Replay

Bericht door Replay »

Replay schreef:hallo hank,
ik heb uit je topic al heel wat nuttige informatie gehaald (en toegepast :wink: )
maar nu heb ik dus ook het gat in de kroonplaat 15mm verplaatst, alleen kan ik nu maar heel beperkt draaien.
ik heb het nog niet getest op circuit maar ik zou graag weten als jij daar ook problemen mee had (en hoe je dit eventueel hebt opgelost)
of stoort dit helemaal niet ?

Greetz tom.
vorige week zondag dus gaan rijden op kartcircuit in kortrijk, en vormt dus geen enkel probleem, stuurde prima 8)

Greetz.
Gebruikersavatar
jeff
forum gebruiker
Berichten: 218
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 15:23
Locatie: velp (gld)

Bericht door jeff »

ik hou het niet meer bij je hebt best veel geschreven maar wel grappig al die fotos :D
Gebruikersavatar
Hengelo Biker
forum gebruiker
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 09:42
Locatie: Hengelo(ov)

Bericht door Hengelo Biker »

wat heeft het je al het opknappen gekost?
sorry als het al ergens staat heb geen zin om 43 blz. door te lezen.

Groeten
Gebruikersavatar
stafke007
forum gebruiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: wo 24 mei 2006, 21:05
Locatie: Belgie - Retie

Bericht door stafke007 »

Hengelo Biker schreef:wat heeft het je al het opknappen gekost?
sorry als het al ergens staat heb geen zin om 43 blz. door te lezen.

Groeten
Staan geen prijzen op
ik heb dit project gevolgt en doorgelezen

Greetzzz
[img]http://i298.photobucket.com/albums/mm280/1987stafke1987/b.jpg[/img]
Blata Elite R
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=317181#317181
K-TeztroV
nieuwe gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 10:51

Bericht door K-TeztroV »

Ãœntiej#21 schreef:Hank..

Wat is het doel van je onderzoeken ??

Hou je in je achterhoofd.... een chinees zo te kunnen maken...zodat deze goedgekeurd wordt voor wedstrijden ?...
Zoals je die vraag hier stelt moet het dus mogelijk zijn om zo een chinees klaar te maken voor wedstrijden. Ik als nieuw in de min-bike wereld ben dan eigenlijk best benieuwd wat je allemaal moet aanpassen om wedstrijd goedgekeurd te krijgen.
Gebruikersavatar
pasini-ernie
forum gebruiker
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 16:35
Locatie: Den Haag-Scheveningen-070-
Contacteer:

Bericht door pasini-ernie »

K-TeztroV schreef:
Ãœntiej#21 schreef:Hank..

Wat is het doel van je onderzoeken ??

Hou je in je achterhoofd.... een chinees zo te kunnen maken...zodat deze goedgekeurd wordt voor wedstrijden ?...
Zoals je die vraag hier stelt moet het dus mogelijk zijn om zo een chinees klaar te maken voor wedstrijden. Ik als nieuw in de min-bike wereld ben dan eigenlijk best benieuwd wat je allemaal moet aanpassen om wedstrijd goedgekeurd te krijgen.
Je krijgt em eigenlijk hellemaal niet wedstrijd goedgekeurd en als je het dan toch lukt ben je toch wel aardig veel geld kwijt hoor.

Gr,
Pasini MPR 4takt.
Ducati Corse.
Afbeelding
K-TeztroV
nieuwe gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 10:51

Bericht door K-TeztroV »

pasini-ernie schreef:
K-TeztroV schreef:
Ãœntiej#21 schreef:Hank..

Wat is het doel van je onderzoeken ??

Hou je in je achterhoofd.... een chinees zo te kunnen maken...zodat deze goedgekeurd wordt voor wedstrijden ?...
Zoals je die vraag hier stelt moet het dus mogelijk zijn om zo een chinees klaar te maken voor wedstrijden. Ik als nieuw in de min-bike wereld ben dan eigenlijk best benieuwd wat je allemaal moet aanpassen om wedstrijd goedgekeurd te krijgen.
Je krijgt em eigenlijk hellemaal niet wedstrijd goedgekeurd en als je het dan toch lukt ben je toch wel aardig veel geld kwijt hoor.

Gr,
Dat dacht ik dus ook gelezen te hebben, en is best begrijpelijk.. Maar hoe dat die vraag gesteld werd, zag het er voor mij uit dat het misschien toch mogelijk was..
Gebruikersavatar
pasini-ernie
forum gebruiker
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 16:35
Locatie: Den Haag-Scheveningen-070-
Contacteer:

Bericht door pasini-ernie »

K-TeztroV schreef:
pasini-ernie schreef:
K-TeztroV schreef: Zoals je die vraag hier stelt moet het dus mogelijk zijn om zo een chinees klaar te maken voor wedstrijden. Ik als nieuw in de min-bike wereld ben dan eigenlijk best benieuwd wat je allemaal moet aanpassen om wedstrijd goedgekeurd te krijgen.
Je krijgt em eigenlijk hellemaal niet wedstrijd goedgekeurd en als je het dan toch lukt ben je toch wel aardig veel geld kwijt hoor.

Gr,
Dat dacht ik dus ook gelezen te hebben, en is best begrijpelijk.. Maar hoe dat die vraag gesteld werd, zag het er voor mij uit dat het misschien toch mogelijk was..
Tja tis opzich best mogelijk, tis maar net of je het wil en je portomonee het toelaat..

Gr,
Pasini MPR 4takt.
Ducati Corse.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BERT#31
forum gebruiker
Berichten: 1548
Lid geworden op: za 21 apr 2007, 12:31
Locatie: op school (breda)

Bericht door BERT#31 »

Dan nog het is zo onzinnig om een hele chinees om te bouwen kan je net zo goed meteen een fabrieks kopen. AL voer je heel dat blok op en verander je er alles aan het gaat toch nooit heeel snel lopen.

gr
Gesloten