UITGEBR TEST CHINESE BIKE WATERGEKOELD * NU 50 cc * 10,8 Pk

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Eyenox
forum gebruiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 04 jun 2006, 19:09

Bericht door Eyenox »

Ik heb net mijn minibike opgehaald, gewoon veel vet ding. Hij is in Repsol stijl. Ik heb geen ervaring met het aanpassen van de motor. En ik denk dat heel veel dat niet hebben. Is het misschien een goed idee als er een handleiding voor komt, een soort tutorial?
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

Eyenox schreef:Ik heb net mijn minibike opgehaald, gewoon veel vet ding. Hij is in Repsol stijl. Ik heb geen ervaring met het aanpassen van de motor. En ik denk dat heel veel dat niet hebben. Is het misschien een goed idee als er een handleiding voor komt, een soort tutorial?
Lees hier een beetje rond, er staat hier al veel informatie.
Gebruikersavatar
Eyenox
forum gebruiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 04 jun 2006, 19:09

Bericht door Eyenox »

Doe ik ook ;) , maar heb nog nooit echt iets gedaan met motoren. Dus echt met foto's waar die gaten zitten en wat je nodig hebt vind je niet echt denk ik aangezien hier iedereen in een race team zit (lijkt wel).
Gebruikersavatar
fz-errie
forum gebruiker
Berichten: 168
Lid geworden op: vr 17 mar 2006, 18:40
Locatie: Hengelo ( O.)

Bericht door fz-errie »

Hai Hank, geweldige topic!! Ik heb veel gehad aan het gedeelte over de remmen, want mijn voorwiel liep aan.

Wat ik je wil vragen; bij mijn Blata replica gaat mijn gashandle na de neutraal stand nog verder naar voren. Dit is nogal irritant bij het remmen. Ik heb de stelschroefjes bij de gashandle en de carb al helemaal op z'n straks gezet, maar de speling blijft. Heb je dit ook aangepast, of moet men er maar mee leren leven? :cry:

Verder zou ik graag willen weten welke gaten van het koelsysteem je hebt aangepast ( groter gemaakt) voor een betere koeling. Ik heb dat gedeelte ook gelezen, maar het is me nog niet duidelijk welke gaten precies :oops:

Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

fz-errie schreef:Hai Hank, geweldige topic!! Ik heb veel gehad aan het gedeelte over de remmen, want mijn voorwiel liep aan.

Wat ik je wil vragen; bij mijn Blata replica gaat mijn gashandle na de neutraal stand nog verder naar voren. Dit is nogal irritant bij het remmen. Ik heb de stelschroefjes bij de gashandle en de carb al helemaal op z'n straks gezet, maar de speling blijft. Heb je dit ook aangepast, of moet men er maar mee leren leven? :cry:

Verder zou ik graag willen weten welke gaten van het koelsysteem je hebt aangepast ( groter gemaakt) voor een betere koeling. Ik heb dat gedeelte ook gelezen, maar het is me nog niet duidelijk welke gaten precies :oops:

Alvast bedankt!!
Het gas handel kan je het beste vervangen door een snelgas handel werkt een stuk prettiger.

De koelkanalen die groter moeten worden lopen van onder de cilinder (hetgedeelten wat op je waterpomp gedeelte van het karter zit), langs de uitlaat poort aan bijde zijde schuin naar boven toe, en komen dan uit in de holle ruimte van de cilinder wand uit.
Deze gaatjes zijn nu ongeveer 4 a 4,5 mm en zijn aan het gedeelte waar ze uitkomen in de holle ruimte maar voor de helft open.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
fz-errie
forum gebruiker
Berichten: 168
Lid geworden op: vr 17 mar 2006, 18:40
Locatie: Hengelo ( O.)

Bericht door fz-errie »

Hai Hank,

Het is me nu een stuk duidelijker, bedankt!!

Ben nu alleen nog op zoek naar een snelgas handle. Heb bij verschillende on-line shops gezocht, maar nog niets kunnen vinden :? Iemand enig idee?

GR.

Wouter
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

fz-errie schreef:Hai Hank,

Het is me nu een stuk duidelijker, bedankt!!

Ben nu alleen nog op zoek naar een snelgas handle. Heb bij verschillende on-line shops gezocht, maar nog niets kunnen vinden :? Iemand enig idee?

GR.

Wouter
Gewoon naar de dichtsbijzijnde brommer dealer gaan die hebben dat spul ook wel
wilt weer een minibike :P
Gebruikersavatar
fz-errie
forum gebruiker
Berichten: 168
Lid geworden op: vr 17 mar 2006, 18:40
Locatie: Hengelo ( O.)

Bericht door fz-errie »

@ mini-biker15: Oké, ga het daar proberen. Bedankt!
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

als je dan ook kan kiezen tussen : Tomasseli en Domino, Zou ik voor domino gaan, die zijn niet zo extreem groot en past dus beter in je kuip..
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Polini-Michael
forum gebruiker
Berichten: 464
Lid geworden op: za 17 dec 2005, 21:56
Locatie: Den haag

Bericht door Polini-Michael »

Justin schreef:als je dan ook kan kiezen tussen : Tomasseli en Domino, Zou ik voor domino gaan, die zijn niet zo extreem groot en past dus beter in je kuip..
Dominio niet groot? :roll:
De domini gashendel die Ae heeft is de "gewone" en die snelgas van domino zit stnd op elke blata die zijn wel extreem groot


Gr
[quote="Blata-Patrick"]wie binn'n een kniene kop ! =B [/quote]
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Ja, ik bedoel dus de kleine domino, Maargoed, ik zei het wat onduidelijk!
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Waar haal je die snelgas dan domino, die standaard op een Blata zit?
Is degene die AE heeft dan geen snelgas of wat is het verschil met die die op een Blata zit?
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Polini-Michael
forum gebruiker
Berichten: 464
Lid geworden op: za 17 dec 2005, 21:56
Locatie: Den haag

Bericht door Polini-Michael »

@ sharkbite
Die gashendel die AE heeft word bij STAMAS en meeste andere fabrieks bikes Als standaard benoemd
Die andere heb ik bij Rehorst den haag gehaald maar is voor jou een beetje ver voor een gashendel :wink:
Denk dat de meeste blata dealers hem wel hebben

Gr
[quote="Blata-Patrick"]wie binn'n een kniene kop ! =B [/quote]
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

Polini-Michael schreef:@ sharkbite
Die gashendel die AE heeft word bij STAMAS en meeste andere fabrieks bikes Als standaard benoemd
Die andere heb ik bij Rehorst den haag gehaald maar is voor jou een beetje ver voor een gashendel :wink:
Denk dat de meeste blata dealers hem wel hebben

Gr
En polini ook :roll: Die heet dan Polini-Michel [-X :P
Gebruikersavatar
Eyenox
forum gebruiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 04 jun 2006, 19:09

Bericht door Eyenox »

Ik heb een vraagje ik heb zo'n blata replica, maar geen sendai maar eentje van 290 euro (verschilt iets op het internet). Nu lees ik dat je met chinese minibikes niet mag mee doen aan wedstrijden en ik dacht dat ik degene had gekocht die hier in de topic wordt gebruikt. Hoe zit het nou kan ik nu niet mee doen of is het met deze nieuwe (ik zie hem pas sinds kort overal) wel toegestaan om mee te rijden?
Gesloten