UITGEBR TEST CHINESE BIKE WATERGEKOELD * NU 50 cc * 10,8 Pk
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Dannyrossi46
- forum gebruiker
- Berichten: 261
- Lid geworden op: za 19 nov 2005, 20:37
- Locatie: Naaldwijk(ZH)
- Contacteer:
- Maik WOOFER
- forum gebruiker
- Berichten: 244
- Lid geworden op: di 20 dec 2005, 14:52
- Locatie: Den Haag
Was leuk je te zien Hank en natuurlijk, met je gereden te hebben.
De bike gaat idd lekker vooruit.
misschien tijd voor wat veranderingen bij mijn eigen bike
Deze week ga ik het koelprobleem aanpakken.
De bike gaat idd lekker vooruit.
misschien tijd voor wat veranderingen bij mijn eigen bike
Deze week ga ik het koelprobleem aanpakken.
Te koop [color=green]Blata Elite 14 WRS KIT[/color]; Bike kompleet + ongespoten zitje, tandwiel 6/7 en 66,68,70,72, Stage6 temp/toeremeter, speciale bok. ander filter, Hank koppeling, volledig nagekeken/gereviseerd door Bert.
UPDATE PAG 1
Update over de onderwerpen:
REMMEN.
KOELING.
KROONPLATEN.
KOPPELINGS KOM.
LEUKE FOTO'S.
Helaas zal je pag 1 weer geheel moeten doorkijken om de update's tegen te komen.
Maar ze staan er voor jullie.
Veel plezier.
Update over de onderwerpen:
REMMEN.
KOELING.
KROONPLATEN.
KOPPELINGS KOM.
LEUKE FOTO'S.
Helaas zal je pag 1 weer geheel moeten doorkijken om de update's tegen te komen.
Maar ze staan er voor jullie.
Veel plezier.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- racechinees
- forum gebruiker
- Berichten: 396
- Lid geworden op: vr 02 sep 2005, 13:17
racechinees schreef:Vraagje over de aanpassingen aan de koppelings kom:
Moet deze geheel uitgebalanseerd zijn? Of kan het fataal worden als het niet gebalanseerd is (althans, met kleine onbalans?)?
Hallo
Ik heb de gaten van de koppelingskom met een stiftol schuin gemaakt uit de lossehand, er zal dus wel iets verschil inzitten maar dit heeft geen fatale gevolgen.
Hoe beter de balans, des te minder trilling, maar als je het netjes aftekend dan moet het lukken.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Hallo
Zo de chinees heeft vanavond voor de laatste keer op de bank gestaan, met de uitlaat die we het laatst gemaakt hebben, en de laatste wijzigingen aan de cilinder.
Het zijn geen grote verschillen meer, maar we zijn uiteindelijk uitgekomen op 10,8 Pk aan het achterwiel.
We hebben dus ook besloten om het hierbij te laten, gezien de winst die we behaald hebben.
De bike heeft een zeer aceptabel vermogen gekregen maar vooral is het vermogen over een veel groter gebeid beschikbaar, daardoor loopt de bike veel beter, waar het bij de standaart bike stopte met trekkracht gaat het nu een beetje beginnen.
De laatste uitdraai staat snel op pag 1.
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de leuke reakties, wij (Hank & Aad) hebben er veel lol in gehad om dit te doen, zeker nu we nog een leuk resultaat behaald hebben ook.
Al onze tijd die we er ingestoken hebben (+/- 80 uur) is zeker niet voor niets geweest.
Wij hebben er ook zeker wat van opgestoken, en ik hoop dat ook veel forum bezoekers hier wat aan hebben.
Of er nog andere tests komen weten we nog niet, maar voorlopig gaan we druk aan de gang met de uitlaten, we willen er zeker nog wel een proberen op een luchtgekoelde maar dit zal nog wel even duren gezien onze andere werkzaam heden (eigen projekten).
Er komt nog een laatste foto serie als de bike helemaal klaar is (met gespoten kappen), en de overdracht aan de (heel gelukkige eigenaar), ( wil hem eingelijk wel zelf houden).
Aszondag gaan we nog rijden in Zaltbommel met de bike.
Dit topic kan wat mijn betreft open blijven voor verdere vragen of op merkingen.
Zo de chinees heeft vanavond voor de laatste keer op de bank gestaan, met de uitlaat die we het laatst gemaakt hebben, en de laatste wijzigingen aan de cilinder.
Het zijn geen grote verschillen meer, maar we zijn uiteindelijk uitgekomen op 10,8 Pk aan het achterwiel.
We hebben dus ook besloten om het hierbij te laten, gezien de winst die we behaald hebben.
De bike heeft een zeer aceptabel vermogen gekregen maar vooral is het vermogen over een veel groter gebeid beschikbaar, daardoor loopt de bike veel beter, waar het bij de standaart bike stopte met trekkracht gaat het nu een beetje beginnen.
De laatste uitdraai staat snel op pag 1.
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de leuke reakties, wij (Hank & Aad) hebben er veel lol in gehad om dit te doen, zeker nu we nog een leuk resultaat behaald hebben ook.
Al onze tijd die we er ingestoken hebben (+/- 80 uur) is zeker niet voor niets geweest.
Wij hebben er ook zeker wat van opgestoken, en ik hoop dat ook veel forum bezoekers hier wat aan hebben.
Of er nog andere tests komen weten we nog niet, maar voorlopig gaan we druk aan de gang met de uitlaten, we willen er zeker nog wel een proberen op een luchtgekoelde maar dit zal nog wel even duren gezien onze andere werkzaam heden (eigen projekten).
Er komt nog een laatste foto serie als de bike helemaal klaar is (met gespoten kappen), en de overdracht aan de (heel gelukkige eigenaar), ( wil hem eingelijk wel zelf houden).
Aszondag gaan we nog rijden in Zaltbommel met de bike.
Dit topic kan wat mijn betreft open blijven voor verdere vragen of op merkingen.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Nee daar hadden we geen last van, wil wil ik opmerken dat de kwaliteit van de o ringen niet bepaald goed is, als je nieuwe koopt en dan industrie kwalieteit gaat het wel goed komen.dutchblade schreef:Hadden jullie er ook last van dat de kop een beetje ruim in de koelpet valt??
Ik moet echt een dikkere O ring halen om hem lekvrij te krijgen...
Voor de koppakking heb ik nu viton o ringen liggen.
Laatst gewijzigd door *HANK* op wo 25 jan 2006, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- Gerard S
- forum gebruiker
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 13:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Het is zeer leerzaam geweest en mooi laten zien met die foto's helemaal top.
gr
gerard
gr
gerard
Gr.
Gerard
_______________________________________
NMC Senioren plus #63 (GRC RRz 2008)
[url=http://www.kbmn.nl][img]http://kbmn.nl/banners/banner-forum.jpg[/img][/url]
Website; [url]http://www.KBMN.nl[/url]
E-mail; info@KBMN.nl
Gerard
_______________________________________
NMC Senioren plus #63 (GRC RRz 2008)
[url=http://www.kbmn.nl][img]http://kbmn.nl/banners/banner-forum.jpg[/img][/url]
Website; [url]http://www.KBMN.nl[/url]
E-mail; info@KBMN.nl
- Maik WOOFER
- forum gebruiker
- Berichten: 244
- Lid geworden op: di 20 dec 2005, 14:52
- Locatie: Den Haag
He Hank en Aad goed werk hoor!
Een vraagje, wat zou het moeten kosten als jullie nog zo'n bike prepereren?
Misschien pmmetje?
Mvg,
Maik.
Een vraagje, wat zou het moeten kosten als jullie nog zo'n bike prepereren?
Misschien pmmetje?
Mvg,
Maik.
Te koop [color=green]Blata Elite 14 WRS KIT[/color]; Bike kompleet + ongespoten zitje, tandwiel 6/7 en 66,68,70,72, Stage6 temp/toeremeter, speciale bok. ander filter, Hank koppeling, volledig nagekeken/gereviseerd door Bert.
- Sharkbite
- forum gebruiker
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
- Locatie: Genk(Belgie)
Je kan wel spreken over een geslaagd project.
Ik had nog een vraagje omtrent de 17.5mm carb. Welk type hebben jullie gebruikt en hoe hebben jullie dat met de choke gedaan? Waar hebben jullie die onderdelen vandaan?
Over het spruitstuk, hebben jullie het standaard spruitstuk gebruikt en dat aangepast of een gekocht?
Ik had nog een vraagje omtrent de 17.5mm carb. Welk type hebben jullie gebruikt en hoe hebben jullie dat met de choke gedaan? Waar hebben jullie die onderdelen vandaan?
Over het spruitstuk, hebben jullie het standaard spruitstuk gebruikt en dat aangepast of een gekocht?
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]