UITGEBR TEST CHINESE BIKE WATERGEKOELD * NU 50 cc * 10,8 Pk

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

opa schreef:ok,genoeg er over!
Ja dat vind ik ook, leven en laten leven toch.

Ik vind dat de mensen zelf kunnen beslissen waar ze wat kopen.

Als ze een uitlaat van ons willen prima, kopen ze een zocchi ook prima even goede vrienden.

Ik ga ook niet zeggen dat wij het beste hebben, want er zal altijd wel weer ergens wat beters opduiken, waar het mijn om gaat is als mensen wat kopen dat ze ook het gevoel hebben dat ze wat goeds gekocht hebben.

Ps nog bedankt voor de reacties en het vertrouwen in ons, mede forum gebruikers.
Laatst gewijzigd door *HANK* op zo 12 feb 2006, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Ik vind het knap dat Hank en ab tuning al de aanpassingen GRATIS publiek meedelen door dit forum. Bedenk je eens wat een schat aan info hier wel niet staat en dit heeft hun veel tijd, moeite en allicht geld gekost in het totaalgebied van kennis en tests! Ik heb die jongens van zocchi eens een mail gestuurd en kreeg zelfs geen antwoord bij Hank is dit niet het geval!
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Zo nu weer even naar het uiteindelijk doel van dit topic.

Vandaag weer met de test chinees gereden, wat goed ging hij loopt zeer goed.

Nu alleen de betrouwbaarheid nog want het feest was na 2 x 20 min weer over.

Namelijk het carter en de uitlaat stonden weer vol met koelwater.

Nu is de buiten kop uit elkaar gebrasten, dat kan aan 2 dingen liggen:
Of de compressie verhoudig is wat aan de hogekant.
Of er heeft wat te veel spannig op de buitenkop gestaan met het aandrukken van de binnen kop.
Ik zelf denk het laatste, mede gezien de kwaliteit van het giet aluminium.

Daarnaast ook nog een probleempje met de zuiger veer, er komt namelijk een platte kant aan op de plaats van de uitlaat spijl.
We gaan nu nog uitzoeken wat de oorzaak kan zijn, maar ik heb het vermoeden dat de spijl in de uitlaat poort iets te smal is geworden.
Maar dat is nog niet zeker, uitslag volgt.

Oke dat was het weer even, deze keer wat minder positieve berichten maar ook dat hoort erbij, ook dit moet gemeld worden.

En zoals altijd het komt goed :wink:
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
SuperBike
forum gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 11:15
Locatie: NL.Nootdorp-Pijnacker

Bericht door SuperBike »

Hank,

Ik heb de nieuwste V-Racer en daar zijn toch een aantal dingen aan veranderd, zichtbaar is een andere grotere radiateur waardoor het koelingsprobleem misschien verholpen is, verder zit er een andere uitlaat op mijn bike, want er zit nergens zo'n deuk in de uirlaat als bij de door jullie geteste bike, verder heeft mijn bike nog niet gelopen :oops: dus of er inwendig ook aanpassingen zijn gedaan weet ik nog niet, wel ziet het laswerk er beter uit dan op de foto's van jullie bike. :idea:

Ik denk dan ook dat jullie test van toepassing is op een bepaalde serie/bouwjaar van deze bikes. :wink:

Afbeelding
Ik ben Finn van der Kooij, ik ben nu nog te jong om te minibiken maar de bike staat al vanaf 2008 voor mij klaar, daar heeft mijn opa wel voor gezorgd.
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

En je wilt hier mee bereiken dat ze jouw bike ook onderhanden nemen, en kijken of ze hetzelfde kunnen bereiken? :wink: :P
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
schroefje

Bericht door schroefje »

*HANK* schreef:Zo nu weer even naar het uiteindelijk doel van dit topic.

Vandaag weer met de test chinees gereden, wat goed ging hij loopt zeer goed.

Nu alleen de betrouwbaarheid nog want het feest was na 2 x 20 min weer over.

Namelijk het carter en de uitlaat stonden weer vol met koelwater.

Nu is de buiten kop uit elkaar gebrasten, dat kan aan 2 dingen liggen:
Of de compressie verhoudig is wat aan de hogekant.
Of er heeft wat te veel spannig op de buitenkop gestaan met het aandrukken van de binnen kop.
Ik zelf denk het laatste, mede gezien de kwaliteit van het giet aluminium.

Daarnaast ook nog een probleempje met de zuiger veer, er komt namelijk een platte kant aan op de plaats van de uitlaat spijl.
We gaan nu nog uitzoeken wat de oorzaak kan zijn, maar ik heb het vermoeden dat de spijl in de uitlaat poort iets te smal is geworden.
Maar dat is nog niet zeker, uitslag volgt.

Oke dat was het weer even, deze keer wat minder positieve berichten maar ook dat hoort erbij, ook dit moet gemeld worden.

En zoals altijd het komt goed :wink:
Hey Hank,

Is de uitlaat spijl terug gelegd? Zo nee lijkt mij dit wijs om te doen,En een mederijder uit Zeeland heeft dit ook al Div keren aan de hand gehad hij heeft de squize op 0.6 gezet en er helemaal geen problemen meer mee.


En voor de rest idd respect voor iedereens mening we zijn hier om van elkaar te leren en onze ervaringen met elkaar te delen niet om elkaar af te vallen.


off topic:

Wees lief voor mijn koppeling :lol:
Pim87

Bericht door Pim87 »

ff terug naar de uitlaten
Zocchi vs. ABt
is het niet mogelijk dat iemand die een zocchi mt4 heeft liggen, die naar hank stuurt of breng en dat hij hem een keer zlef test van ben je gelijk van al het gezeur af over die uitlaten.
zou wel top zijn toch?
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Pim87 schreef:ff terug naar de uitlaten
Zocchi vs. ABt
is het niet mogelijk dat iemand die een zocchi mt4 heeft liggen, die naar hank stuurt of breng en dat hij hem een keer zlef test van ben je gelijk van al het gezeur af over die uitlaten.
zou wel top zijn toch?
Er is geen vergelijking mogelijk tussen berekend en fabrieks...
Mijn mening, Meeste fabrieks.. Prima spul ! Maar vaak gericht op een doel wat ieder wil.
De 1 wil veel koppel, de ander een hoge topsnelheid.. wat doet een fabriek dus ? Die gaan er tussen in zitten "Voor ieder wat wils.. DAT is wat de fabriek wil, want dat word verkocht, DUS hebben hun een hoog rendement ! "

Berekend ? 1 doel, wat je zelf kunt bepalend, in dit geval dus vaak veel koppel + breed vermogens gebied.

Mijn mening, Fabrieks, goed spul... vaak goed genoeg of zelfs beter..
maar berekend ( MITS goed berekend ) net even een stapje hoger, naar je eigen wensen.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

*HANK* schreef:Hallo

Zo na een hele strijd zijn de eerste 3 uitlaatjes klaar, en al zeg ik het zelf ze zijn zeer mooi geworden.

Maar oordeel zelf maar.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Laat dat Tig Braaien maar aan Hank over, hij kan dat echt goed.
Hank, en uiteraard Aad...... Mn complimenten

Richard
Laatst gewijzigd door Richard D op di 14 feb 2006, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Ook ik, tog een klein brutaal vraagje..

Over het fabriceren van de beruchte uitlaatjes ( ABT & hank ).

Wat voor materiaal ? Dikte,
Lastechniek ?
En... buigtechniek..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Untiej Mini Racing schreef:Ook ik, tog een klein brutaal vraagje..

Over het fabriceren van de beruchte uitlaatjes ( ABT & hank ).

Wat voor materiaal ? Dikte,
Lastechniek ?
En... buigtechniek..
Materiaal: blank staalplaat 0,75 mm dik.
Lastechniek: tig gelast.
Buigtechniek: de 2 handjes. :wink:
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

SuperBike schreef:Hank,

Ik heb de nieuwste V-Racer en daar zijn toch een aantal dingen aan veranderd, zichtbaar is een andere grotere radiateur waardoor het koelingsprobleem misschien verholpen is, verder zit er een andere uitlaat op mijn bike, want er zit nergens zo'n deuk in de uirlaat als bij de door jullie geteste bike, verder heeft mijn bike nog niet gelopen :oops: dus of er inwendig ook aanpassingen zijn gedaan weet ik nog niet, wel ziet het laswerk er beter uit dan op de foto's van jullie bike. :idea:

Ik denk dan ook dat jullie test van toepassing is op een bepaalde serie/bouwjaar van deze bikes. :wink:
Hallo

Wat betreft de koelings problemen, dat is nu echt opgelost door de aanpassingen aan de koelkanalen, het licht dus niet aan de radiateur.

De uitlaat bij jou heeft denk ik als enig verschil dat er geen deuk inzit, wat betreft de prestaties zal die niet beter zijn als van de test chinees.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Doordat er 2 uitlaten besteld zijn voor een tai chi luchtgekoeld, gaan we deze uitlaat ook daarvoor passend maken.
Gezien de aansluiting op de cilinder anders is moet dit dus aangepast worden, voor de rest proberen we de uitlaat hetzelfde te houden.
Ook zullen we proberen om de verbetering op papier weer te geven.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

*HANK* schreef:
Untiej Mini Racing schreef:Ook ik, tog een klein brutaal vraagje..

Over het fabriceren van de beruchte uitlaatjes ( ABT & hank ).

Wat voor materiaal ? Dikte,
Lastechniek ?
En... buigtechniek..
Materiaal: blank staalplaat 0,75 mm dik.
Lastechniek: tig gelast.
Buigtechniek: de 2 handjes. :wink:
De 2 handjes... met hulp van een roller ? of..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
SuperBike
forum gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 11:15
Locatie: NL.Nootdorp-Pijnacker

Bericht door SuperBike »

Hank schreef:Wat betreft de koelings problemen, dat is nu echt opgelost door de aanpassingen aan de koelkanalen, het licht dus niet aan de radiateur.
Zijn de koelkanalen bij een echte Blata dan ook te krap, want deze zie ik ook met een extra koelvin rijden, of hebben de chinezen deze fout gewoon gekopieerd :wink:

Hank schreef:De uitlaat bij jou heeft denk ik als enig verschil dat er geen deuk inzit, wat betreft de prestaties zal die niet beter zijn als van de test chinees.
Er hoeft geen deuk in deze uitlaat omdat het er gewoon netjes onder zit, ik begrijp niet goed dat je deze uitlaat zonder te testen al net zo slecht vindt als de door jou geteste uitlaat. :roll:
Ik ben Finn van der Kooij, ik ben nu nog te jong om te minibiken maar de bike staat al vanaf 2008 voor mij klaar, daar heeft mijn opa wel voor gezorgd.
Gesloten