Pagina 29 van 42

Thx

Geplaatst: za 15 apr 2006, 22:51
door K-46
Hank echt een geweldige topic heb veel dingen die jij hebt voor gedaan nu zelf ook gedaan en koelingsprobleem is weg en gaat toch weer iets harder. Thx voor de info met de mooie foto's en duidelijk

Geplaatst: za 15 apr 2006, 23:04
door *HANK*
janzzuh schreef:
mitch_minibiker schreef:Ik hbe een vraagje , hank
Hoeveel ben je kwijt totaal met deze aanpassingne of mag er geen bedrag worden genoemd?

greetz :wink:

verder echt een super topic
Ja dat zou ik ook wel willen weten, volgens mij is dat toch een flink bedrag!
Hallo

Gezien dat dit een forum is gaan we hier geen prijzen vemelden, maar als je prijzen wil weten is dit te regelen via een PM of een e-mail.
En inderdaat alles wat we gedaan hebben kost aardig wat, maar ook met minder zal de bike beter lopen, namelijk de uitlaat brengt de meeste verbetering met daarop volgend de carburateur.
En door zelf een aantal dingen te doen kan bespaart worden op de kosten.

Re: Thx

Geplaatst: za 15 apr 2006, 23:05
door *HANK*
K-46 schreef:Hank echt een geweldige topic heb veel dingen die jij hebt voor gedaan nu zelf ook gedaan en koelingsprobleem is weg en gaat toch weer iets harder. Thx voor de info met de mooie foto's en duidelijk
Graag gedaan :wink:

Geplaatst: zo 16 apr 2006, 21:39
door Gast
als nieuwe gebruiker van dit forum valt mij op hoe grondig jullie te werk zijn gegaan. SUPER
hoeveel db heeft deze SUPER uitlaat eigenlijk?

Geplaatst: zo 16 apr 2006, 22:24
door *HANK*
paul71 schreef:als nieuwe gebruiker van dit forum valt mij op hoe grondig jullie te werk zijn gegaan. SUPER
hoeveel db heeft deze SUPER uitlaat eigenlijk?
Geen idee, hebben we niet gemeten, maar het een redelijk stuk minder geluid als de standaart uitlaat.

Geplaatst: ma 17 apr 2006, 10:27
door Gast
ik zal je morgen even bellen,ik heb nog een paar vragen voor je

Geplaatst: ma 17 apr 2006, 10:52
door de winter
*HANK* schreef:
paul71 schreef:als nieuwe gebruiker van dit forum valt mij op hoe grondig jullie te werk zijn gegaan. SUPER
hoeveel db heeft deze SUPER uitlaat eigenlijk?
Geen idee, hebben we niet gemeten, maar het een redelijk stuk minder geluid als de standaart uitlaat.
Ghehe zit er demper wol in die orginele demper dan? :P

Erg mooie test!!

Geplaatst: di 18 apr 2006, 22:10
door Rietkerk-Tuning
nee :D

Geplaatst: wo 19 apr 2006, 14:54
door thomas1991
Ik heb ff een vraagje:

Ik zie nu allemaal die watergekoelde 6.2PK chinezen staan voor 239.
Maar kan je daar nu ook bijna zoveel pk's uithalen, als uit deze test chinees...? Of hoeveel pk's kan je er anders ong. uithalen.

MVG. thomas

Geplaatst: vr 21 apr 2006, 06:47
door Gast
ben ik ook wel geintresseerd in

Geplaatst: vr 21 apr 2006, 07:37
door mini-biker15
thomas1991 schreef:Ik heb ff een vraagje:

Ik zie nu allemaal die watergekoelde 6.2PK chinezen staan voor 239.
Maar kan je daar nu ook bijna zoveel pk's uithalen, als uit deze test chinees...? Of hoeveel pk's kan je er anders ong. uithalen.

MVG. thomas
tis geloof ik hetzelfde blokje dus het zal dan wel :wink: (correct me if i'm wrong :roll: )

Geplaatst: za 22 apr 2006, 22:35
door *HANK*
Hallo

Eindelijk de test chinees is terug naar de eigenaar, en het projekt is dan ook afgesloten.
Voordat de chinees naar huis mocht heb ik nog een laatste aanpassing gedaan, namelijk de buiten kop is 2 x gescheurd, dit komt waarschijnlijk door de hogere compressi verhouding en de mindere materiaal kwaliteit van de aluminium buitenkop.

Om dit in de toekomst te voorkomen heb ik een beugel gemaakt voor versteviging van de buitenkop.

Hierbij de foto's van de beugel


Afbeelding Afbeelding
Door deze beugel zullen de krachten op het aluminium een stuk minder worden.
Afbeelding
De beugel is zo gemaakt dat er tijdens het vastzetten een lichte voorspanning op de kop komt.

Het is mischien een lompe oplossing maar ik zag na 2 kapote buiten koppen geen andere uitweg meer.



Dit was het dan.

Hierbij is het projekt dan ook ten einde gekomen (niet dat dit topic gesloten wordt, er kunnen ten alle tijden nog vragen gesteld worden).

Ook zal de eigenaar de bike nog verder afbouwen en ons het eindresultaat laten zien, deze was dan ook zeer tevreden over het eind resultaat.

Voor de rest wil ik een ieder bedanken voor de vragen en leuke reakties, ook heb ik inmiddels gemerkt dat veel mensen er nuttige tips uitgehaald hebben en ook zelf uitgevoerd hebben met goed resultaat (met name het koel probleem).
Ook ik en Aad zijn inmiddels bewust geworden wat we los gemaakt hebben met deze test, namelijk veel vragen en de uitlaat die Aad ontwikkeld heeft is een gewild onderdeel geworden, ook is de naam *HANK* en A.B.T. een algemeen begrip geworden geloof ik in de minibike wereld.

Uiteindelijk hebben ik en Aad samen zo'n 100 uur in dit projekt gestoken (iets meer als we in het begin in gedachten hadden), maar we hebben het graag gedaan, namelijk we zijn er zelf ook niet dommer van geworden, en we hebben denk ik heel veel mensen geholpen met de problemen die ze met deze bike's hebben.

Of er ooit nog een andere bike getest wordt kan ik niet zeggen, maar voorlopig zit dat er niet in.

Namens Aad en Hank GRAAG GEDAAN en veel succes met je bike.

Geplaatst: za 22 apr 2006, 23:30
door Patrick
mooi stukje was altijd een plezier om er naar te kijken ondanks ikzelf geen chinees heb

Geplaatst: zo 23 apr 2006, 18:52
door nylus
het is ook wel een verdomt mooie bike geworden ! als je nog tijd over hebt :lol: ik heb ook nog een chinees staan :lol:

grt niels

Geplaatst: ma 24 apr 2006, 17:20
door thomas1991
nylus schreef:het is ook wel een verdomt mooie bike geworden ! als je nog tijd over hebt :lol: ik heb ook nog een chinees staan :lol:

grt niels
Zal je toch wel ff je spaarvarken kapot moeten slaan :lol: :wink:

Maar inderdaad het is een superrrr snelle bike geworden, klasse :wink: