prozaq's poser-topic

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

prozaq's poser-topic

Bericht door Gast »

Afbeelding

In dit topic zal ik proberen alle modificaties aan m'n Polini 911 Replica bij te houden, hopenlijk heeft iemand er iets aan..

Let's begin!

Vandaag m'n nieuwe remhendels binnengekregen, Shimano Deore LX. De standaard remhendels grijpen net aan op het moment dat de hendel het handvat raakt.. :( Alhoewel de standaard remhendels al van metaal zijn, zijn de Deore's een stuk beter. De hendels staan verder van het stuur af waardoor je gewoon meer moment hebt, je trekt als het ware 2x zoveel kabel binnen als met de standaard remhendels. Er is wel het een en ander nodig om de dubbele remkabel te bevestigen, daarover later meer..
Laatst gewijzigd door Gast op wo 30 nov 2005, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Is het niet gewoon een kwestie van afstelling van die handvaten? Verder leuk idee om alles even neer te zetten :)

Ik denk trouwens dat deze in de Paddock sectie thuishoort.
Gast

Re: ...

Bericht door Gast »

Xigh schreef:Is het niet gewoon een kwestie van afstelling van die handvaten?
Geloof me maar dat deze een stuk beter te doseren zijn! Ik zal het verschil eens opmeten hoeveel mm kabel er getrokken wordt bij het volledig inknijpen van de remhendels.
Gast

Bericht door Gast »

Afbeelding

Op deze foto is duidelijk het verschil te zien tussen de originele remhendel van de rep en de Deore remhendel. Alhoewel de remhendels van de rep revisie 2 al van metaal zijn, is de rest nog van (zwart) kunststof. De Deore's zijn volledig van metaal. Daarnaast zijn de Deore hendels ongeveer 1/3e korter dan de originele, maar staan ze wel verder naar voren. Hierdoor kun je ze dus ook verder inknijpen als het ware, hetgeen resulteert in meer remkracht.

Hieronder alvast een foto van de gemonteerde achterrem:

Afbeelding


De hendel van de voorrem dien ik enigzins te modificeren zodat ik beide remkabels kan gebruiken, hierover later meer..
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

als voorrem heb ik een Magura hydro set, nou dan heb je aan 1 schijf echt genoeg hoor.

Ziet er goed uit Patrick :-({|=
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gast

Bericht door Gast »

Op m'n fiets heb ik ook Louise's, maar op de pb wou ik't bij kabels houden, voorlopig althans ;) Ik mis trouwens wel een carbon spatbordje, vind je niet? :wink:
Gebruikersavatar
WEGPIRAAT
forum gebruiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 00:17
Locatie: Kartonnen doos onder de brug. Tussen kliko 123 en 127 in.

Bericht door WEGPIRAAT »

Bekende foto's. MF :wink:
Xigh

Re: ...

Bericht door Xigh »

prozaq schreef:
Xigh schreef:Is het niet gewoon een kwestie van afstelling van die handvaten?
Geloof me maar dat deze een stuk beter te doseren zijn! Ik zal het verschil eens opmeten hoeveel mm kabel er getrokken wordt bij het volledig inknijpen van de remhendels.
Maar je zegt dat je hem tegen het handvat aan moet hebben om hem te laten remmen, maar ik heb ze zo dat vlak voordat ze tegen het handvat aankomen ik zodaning rem dat ik ga glijden (achter, voor heb ik iets lichter afgesteld). Ik heb nog noooit problemen gehad met remmen, maarjah ik rij ook niet echt races ofzo, dus misschien is het wel ruk.
Gast

Bericht door Gast »

Kun je een stoppie maken?
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

ik wel :mrgreen:

De originele remhendels zijn inderdaad niet zo heel best, ik vond de slag van de hendels ook al te kort.
De achterrem is een stuk beter, maar dat komt omdat de remklauw beter werkt
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gebruikersavatar
ertoes
forum gebruiker
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 07:44
Locatie: Nieuwegein

Standaard nog in folie?!?!?!?!?!?

Bericht door ertoes »

ey prozaq, niet om t een of ander.... maare waarom zit de
noppenfolie nog steeds om je standaard?? :shock: :shock: :shock:

Ik ga mijn 911 overspuiten, je ziet op mijn avatar de belachelijke kleuren
combi, tevens is hier en daar de lak niet zo mooi. Ik pak t gelijk maar
goed aan, kappen, spatborden en me wielen gaan kaal en krijgen een
nieuwe look.
Polini 911 replica

- BZM koppeling
- Polini Race uitlaat 143.425.011
- dellortho 17,5mm
- cilinder volledig bewerkt
- malossi membraan
- domino snelgas
- shimano deore remhevels
- +/- 8PK
Xigh

...

Bericht door Xigh »

prozaq schreef:Kun je een stoppie maken?
Als ik voor m'n remhendel iets aanpas, want hij staat nu zo afgesteld dat hij niet blokeert. Maar ligt het niet meer aan je remblokken en schijven of je stoppie kan?

Ik kan een stoppie, wel eens gedaan, maar wel meteen m'n voeten naar voren want ik had geen behoefte om om te donderen.
Gast

Re: Standaard nog in folie?!?!?!?!?!?

Bericht door Gast »

ertoes schreef:ey prozaq, niet om t een of ander.... maare waarom zit de
noppenfolie nog steeds om je standaard?? :shock: :shock: :shock:
Omdat zowel de standaard als m'n werktafel van metaal zijn, en als ik ze over elkaar schuif vindt geen van beiden dat prettig. Buiten de deur gebruik ik de standaard nooit, ik leun m'n fietsje altijd ergens tegenaan met't handvat.
Ik ga mijn 911 overspuiten, je ziet op mijn avatar de belachelijke kleuren
combi, tevens is hier en daar de lak niet zo mooi. Ik pak t gelijk maar
goed aan, kappen, spatborden en me wielen gaan kaal en krijgen een
nieuwe look.
Mijn tank ziet er intussen ook uit alsof'ie door de atmosfeer op aarde is neergestort ;)
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

ertoes schreef:Ik ga mijn 911 overspuiten, je ziet op mijn avatar de belachelijke kleuren
combi, tevens is hier en daar de lak niet zo mooi. Ik pak t gelijk maar
goed aan, kappen, spatborden en me wielen gaan kaal en krijgen een
nieuwe look.
Wees slim en koop gelijk een originele polini tank, krijg je geen spijt van
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

hahaha idd dat chinezen tankje is echt rommel en je zult zeker opkijken als je zo een originele in je handen krijgt ;)
Gesloten