Pagina 1 van 2

Andere koeler voor een v-racer/B1 replica

Geplaatst: zo 25 dec 2005, 12:56
door dutchblade
Heeft er al iemand ervaring met het plaatsen van bv een scooter radiator op de replica?

De originele is dusdanig lek dat repareren vrij lastig word. Ik had al een beetje naar scooter rad's gekeken, maar ik weet de maten van die dingen niet zo goed...

...

Geplaatst: zo 25 dec 2005, 12:59
door Xigh
Ik denk dat wanneer je een radiateur met de zelfde inhoud als het origineel geen problemen moet opleveren, denk zelfs dat het nog beter is.

Geplaatst: zo 25 dec 2005, 13:20
door dave
Een radje van bijv een aerox zou mooi passen.. en dat moet genoeg koelen lijkt me, Omdat je met een aerox tog wel een grotere inhoud hebt om te koelen qwa cilinder, vergeleken met een b1 replica.

Geplaatst: zo 25 dec 2005, 13:22
door antonie
moet je de maten weten van een scooterrad of even eentje lenen om te kijken of hij past.
ik heb er een liggen van een piaggio.

groeten antonie

Geplaatst: zo 25 dec 2005, 13:55
door dutchblade
Antonie, PB'tje... :)

Geplaatst: zo 25 dec 2005, 14:03
door antonie
er is er weer een terug

radiateur

Geplaatst: ma 26 dec 2005, 12:26
door wimgrob
Een kachelradiateur van een Opel Corsa is vrij eenvoudig pas te maken , deze heeft een veel grotere koelcapiciteit,maar is ongeveer even groot, alleen dikker.
Je moet alleen de slangaansluitingen veranderen dit, gaat redelijk eenvoudig.
De radiateur is van koper, dus makkelijk te solderen.
Rijden zelf al 3 jaar met zo n radiateur en de motortemperatuur wordt zelfs indoor nooit hoger als 70 graden.

Geplaatst: ma 26 dec 2005, 12:45
door WEGPIRAAT
Ik heb ook nog een paar Piaggio Rad's ligge :wink: . Incl nog een berg pia meuk :D .

Geplaatst: ma 26 dec 2005, 15:13
door dutchblade
WEGPIRAAT schreef:Ik heb ook nog een paar Piaggio Rad's ligge :wink: . Incl nog een berg pia meuk :D .
Ik zoek een koelertje van ongeveer 16 bij 21, dus als je wat hebt wat ongeveer die maat heeft....

Geplaatst: vr 30 dec 2005, 15:52
door Gast
Ik kom net van de kartbaan en heb men b1 rep. uitgetest.
En waar ik bang voor was gebeurde...overkoker....k#tzooi !!
Wie heeft hier allemaal last van gehad en hoe los je dit het beste op ??
Laat je horen !!! MOET dit opgelost hebben !!

Alvast bedankt

GR. J

Geplaatst: vr 30 dec 2005, 16:13
door mark#41
Ik hoor nooit iemand over het ontluchten van de slang die onder de tank loopt,......................iemand????

Geplaatst: vr 30 dec 2005, 23:31
door *HANK*
mark#41 schreef:Ik hoor nooit iemand over het ontluchten van de slang die onder de tank loopt,......................iemand????

Bike laten draaien en het boutje losdraaien net zolang tot er alleen maar water uitkomt, daarna het watertankje weer bijvullen.

Geplaatst: vr 30 dec 2005, 23:35
door mark#41
Ja ,helemaal goed Hank,maar ik hoor nooit iemand over ontluchten maar zie wel iedereen met een fles water rond lopen en bijvullen.........

Geplaatst: za 31 dec 2005, 14:41
door dutchblade
Zo, vandaag de nieuwe radiator eronder gezet.

Frame ervoor had ik van de week al gemaakt. Moet alleen nog wat bedenken om de radiator beter bij elkaar te houden (uitlaatveer o.i.d.)

Afbeelding
Afbeelding

Eerst kreeg ik het systeem slecht vol met water, toen heb ik de ontluchter verplaatst naar de uitgang op de kop. Daarna , wat hank ook al zei, water erin, wachten totdat er water uit de ontluchting komt, starten, beetje warm laten worden en verder ontluchten/bijvullen.

Ik heb het expansievaatje ook verplaatst naar de achterkant, die zit vooraan toch alleen maar in de weg.

Wat ook nog kan is het ontluchtingsboutje vervangen voor een slangnippel en dan met een slangetje uit laten komen in de nek van het expasievaatje.

Ik ga hem zo eerst maar eens proberen op de kartbaan en dan zien wel wel weer verder.

Oh ja, er komt nog een andere demper op, dat unox blik wat er origineel opzit is echt bar en bar slecht.

Geplaatst: za 31 dec 2005, 14:54
door antonie
leuk bezig meneer dutchblade.
blijf je alleen met deze rijden of gebruik je de "oude"bike ook nog.
ivm ontluchten,zou de ontluchting op je rad maken,aangezien dit het hoogst punt is ten opzichte van je cilinder.
slang die naar het expansievaatje zit te laag ten opzichte van je rad.hierdoor laat het koelsysteem zich slecht vullen.
luchtbellen gaan alleen omhoog :wink:

zie je wel in nijverdal,kijken of ik je kan bijhouden.