Wat een brol zeg

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Wat een brol zeg

Bericht door Gast »

Hoi iedereen,

Onlangs heb ik me een pocketbike aangeschaft (ja, zo een goedkope chinese buchtbrommer) De eerste naftbakjes reed dat ding super (optrekken deed het niet, maar in 't begin is dat niet zo erg want je moet de pocket toch nog gewoon worden vind ik) Maar na een tijdje werd mijn (standaard) luchtfilter vochtig omdat er naft van m'n (standaard) carbu op spoot, en nog veel meer mizerie van buitenaf op kwam... Ik naar de winkel en mij zo een ijzeren racefilter met beschermkapje halen (want dat zwart standaard luchtfilterboxje is echt rommel!) en dit gemonteerd. Alles ging terug perfect. Een half uurtje later komt er uit m'n overstroomkanaaltje van de carbu constant naft gelopen, zelfs al trok ik 't ding in gang ==> Pffffffft Alé ik weer naar de winkel en me zo een 15mm carbu van dellorto met spruitstuk gekocht (want ja, ook die standaard carbu is rommmmmmel). Eens thuis begon de montage ervan, en eens ik aan de test ging verschoot ik want m'n pocket draaide veel soepelder, trok veel beter op en had een iets hogere top. Na 'n tijdje wil je nog sneller optrekken en dus ben ik mij trekveertjes gaan halen. Maar na nog geen half uurtje rijden zette ik m'n pocket op de bank en ik zie dat er zo een klein beetje rook van onder m'n koppekingshuis komt. Bij deze zie ik dat m'n voering volledig van de beentjes van de koppeling is afgesleten terwijl deze er nog redelijk goed uitzagen toen ik de trekveertjes monteerde. Wat raden jullie aan nu te doen ???
Een race koppeling steken of gewoon terug nieuwe beentjes met "sterkere" voering, ik weet het niet. Ik wil gewoon de dingen vervangen en weten dat ik ze niet na 5 minuten opnieuw vervangen moet (prijs/kwaliteit!!!). sorry, ik ben nog een echt groentje in 't vak... En ook Sorry voor de misschien een beetje onduidelijke tekst
Wim
Gebruikersavatar
racechinees
forum gebruiker
Berichten: 396
Lid geworden op: vr 02 sep 2005, 13:17

Bericht door racechinees »

wat je allemaal wilt doen, ligt aan het budget dat je wilt uitgeven.

Hoeveel kost het om je koppeling opnieuw te schoenen? (goedkoopste manier)

Die verstelbare koppeling van ongeveer 50 euro, de voering daar van is in het algemeen ook niet echt van goede kwaliteit. Dus je moet op korte termijn opnieuw schoenen. De frictiemateriaal zou je eerst opkunnen rijden en dan opnieuw laten schoenen met beter materiaal. (uit eindelijk de midden weg qua kosten).

Of een zochhi of een andere bekende merk koppeling kopen en eventueel koppelingshuis etc. (dure optie in vergelijking)

geen idee of er nog andere opties zijn.
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

Ik heb nog koppeling te koop!!

Je hebt pb
Gast

Re: Wat een brol zeg UPDATE

Bericht door Gast »

Wimpie schreef:Hoi iedereen,

Onlangs heb ik me een pocketbike aangeschaft (ja, zo een goedkope chinese buchtbrommer) De eerste naftbakjes reed dat ding super (optrekken deed het niet, maar in 't begin is dat niet zo erg want je moet de pocket toch nog gewoon worden vind ik) Maar na een tijdje werd mijn (standaard) luchtfilter vochtig omdat er naft van m'n (standaard) carbu op spoot, en nog veel meer mizerie van buitenaf op kwam... Ik naar de winkel en mij zo een ijzeren racefilter met beschermkapje halen (want dat zwart standaard luchtfilterboxje is echt rommel!) en dit gemonteerd. Alles ging terug perfect. Een half uurtje later komt er uit m'n overstroomkanaaltje van de carbu constant naft gelopen, zelfs al trok ik 't ding in gang ==> Pffffffft Alé ik weer naar de winkel en me zo een 15mm carbu van dellorto met spruitstuk gekocht (want ja, ook die standaard carbu is rommmmmmel). Eens thuis begon de montage ervan, en eens ik aan de test ging verschoot ik want m'n pocket draaide veel soepelder, trok veel beter op en had een iets hogere top. Na 'n tijdje wil je nog sneller optrekken en dus ben ik mij trekveertjes gaan halen. Maar na nog geen half uurtje rijden zette ik m'n pocket op de bank en ik zie dat er zo een klein beetje rook van onder m'n koppekingshuis komt. Bij deze zie ik dat m'n voering volledig van de beentjes van de koppeling is afgesleten terwijl deze er nog redelijk goed uitzagen toen ik de trekveertjes monteerde. Wat raden jullie aan nu te doen ???
Een race koppeling steken of gewoon terug nieuwe beentjes met "sterkere" voering, ik weet het niet. Ik wil gewoon de dingen vervangen en weten dat ik ze niet na 5 minuten opnieuw vervangen moet (prijs/kwaliteit!!!). sorry, ik ben nog een echt groentje in 't vak... En ook Sorry voor de misschien een beetje onduidelijke tekst
Wim
Er was even een kleine missing in 't spel: omdat ik m'n trekveertjes niet meer loskreeg moest ik van ver zien en dacht ik dat m'n voering volledig versleten was... Na nuttige tips op 't internet probeerde ik 't eens met een veter om m'n veertjes lost te krijgen maar tevergeefs :(
Toen probeerde ik 't ns om de veertjes te verhitten totdat ze roodgloeiend zagen en dan met een tangetje ze eraf trekken: Dit was kinderspel, de veertjes kwamen er in no time vanaf :) (mss hebbe ze nu wel een iets minder stijve veerkracht maarja, je kan ook niet alles hebben in 't leven het was dit oftewel overpitsen) Zo gezegd zo gedaan demonteer ik de hele koppeling... Omdat er al een paar schrammen in m'n klok getrokken waren dacht ik dus dat m'n voering op was, maar nu dat ik m'n beentjes van de koppeling af had zag ik dus dat het niet zo was. De kretsen in de klok waren immers getrokken door een beetje ijzervijlsel dat van m'n beentjes afgekomen was omdat men (nieuwe) veertjes iets te lang waren
Afbeelding Op de foto zie je duidelijk waar de schrammen getrokken zijn, en ik heb ook een rood cirkeltje gezet aan de veer dat wat de schrammen veroorzaakt heeft. Ik zal nu een klein stukje van de 3 veertjes moeten afpitsen zodat deze niet meer aan de beentjes raken. Nu is het maar een kwestie van de boel een beetje met schuurpapier terug gelijk maken en dan heel de boel ns grondig uit te spuiten met break cleaner om es goe te ontvetten en daarna te zien dat er zeker niets meer van dit vijlsel achterblijft of we kunnen hem 5 minuten later weer opendraaien. Even de onderdelen nog smeren die dit nodig hebben en dan de boel terug dichtvlammen en rijden maar op die chinees :) ==> er komt nog wel een goede (race)koppeling in want deze is eigenlijk toch maar bucht :)

Ik dacht dat dit wel nuttige informatie kon zijn, voor een probleem dat iedereen wel eens kan tegenkomen... mzzl

P.s zo een ding voor slijpschijven mee lost te maken is ook ideaal om je koppeling stil te laten staan zodat je op je gemakje de boutjes kan losdraaien... Om de koppeling eruit te trekken, gewoon 3 Bouten (die 3 zilveren beneden op de laatste foto) door de koppeling schroeven, op het blok laten duwen(beetje mousse onder steken zodat je 't blok niet beschadigt...) en los in no time:)


Afbeelding
Afbeelding
Gesloten