Race membraam

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Race membraam

Bericht door Justin »

Echt een topproduct!!! Voor meer topsnelheid en sneller optrekken.

Ook geschikt voor andere 47/49cc chinese minibikes.


dit lees ik vaak bij race membraam,, aangezien ik niet echt slim ben met minibikes, Hoe en wat is dit? hoe bevestig ik het?
Afbeelding
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Dat is een ADA membraam deze zorgt voor een betere top...
Gebruikersavatar
wimgrob
forum gebruiker
Berichten: 425
Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
Locatie: Blaricum n.h.

membraan

Bericht door wimgrob »

Een hogere top kan je wel vergeten, jekrijgt alleen een betere gasreactie.
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Even reactie op de vraag, Wat is het, en hoe bevestig ik het?

Een membraan, is een klep die in je spruitstuk zit, die ervoor zorgt dat je cilinder brandstof opneemt, en niet terug spuit je carb in, doet het membraan goed zijn best krijg je geen brandstof terug en er alleen in, doe hij het niet goed heb je verlies.

Wat dit "race" membraan doet, is zorgen voor een snellere gas reactie, waarom? Omdat het van een ander materiaal is gemaakt dus hij is flexibeler of taaier, heb geen idee eigenlijk heb hem nooit vast gehad.

Hoe je hem bevestigt?
Je schroeft je carb van je spruitstuk, en je spruitstuk van je cilinder. Dan onder je spruitstuk zie je een membraan huis, met het oude plaatje(s?) erop, die oude schroef je eraf, en de nieuwe erop :oops: .

Klaar is ......

Niels
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

TnTnelis schreef:Even reactie op de vraag, Wat is het, en hoe bevestig ik het?

Een membraan, is een klep die in je spruitstuk zit, die ervoor zorgt dat je cilinder brandstof opneemt, en niet terug spuit je carb in, doet het membraan goed zijn best krijg je geen brandstof terug en er alleen in, doe hij het niet goed heb je verlies.

Wat dit "race" membraan doet, is zorgen voor een snellere gas reactie, waarom? Omdat het van een ander materiaal is gemaakt dus hij is flexibeler of taaier, heb geen idee eigenlijk heb hem nooit vast gehad.

Hoe je hem bevestigt?
Je schroeft je carb van je spruitstuk, en je spruitstuk van je cilinder. Dan onder je spruitstuk zie je een membraan huis, met het oude plaatje(s?) erop, die oude schroef je eraf, en de nieuwe erop :oops: .

Klaar is ......

Niels
Hier kan nog aan toegevoegd worden dat het membraan een betere flow geeft in je carter. Het mengsel word gelijkmatig verdeeld. Met de standaard membranen is het zo dat het ene klepje meer open gaat dan de ander wat de flow nadelig beinvloedt. Race membraan is, vind ik, een echte aanrader om met tune te beginnen..
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

@ Angeleyes: Er zijn nog tal van dingen waar het invloed op heeft, maar dat is geen relevante informatie voor deze jongens.

Niels
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Ach.. Het kan geen kwaad om het te weten. Lijkt me wel handig om te weten wat je op je bike zet en met welk doel, en wat het doel is van het onderdeel..

Gr

AE
Gesloten