motor te zuinig afgesteld?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

motor te zuinig afgesteld?

Bericht door Gast »

Mijn eerste bericht! :lol:
Ik heb een Chinees waarbij de motor te zuinig is afgesteld, dus ik kan niet normaal rijden maar alleen met de choke open.
Weet iemand hoe ik dat oplos? :oops: (zul je zien.... blijkt het te simpel te zijn)
Alvast bedankt!
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Ik rij ook altijd met de choke helemaal open, omdat ik hem ook veel benzine geef..
Gast

Bericht door Gast »

ik denk dat hij bedoeld dicht !! :D
maar ok. je sproeier in je carb iets vergroten zal helpen
ps soms wil het met een heel heel klein boortje.en een heel klein beetje
bij mij ging dat prima
GR Samuel en vader.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

hmm, kan.. Je kan ook je gasnaald hoger zetten. Choke helemaal open laten staan en dan testen met je gasnaald, of idd een grotere spoeier..
Gast

Bericht door Gast »

samuel schreef:ik denk dat hij bedoeld dicht !! :D
maar ok. je sproeier in je carb iets vergroten zal helpen
ps soms wil het met een heel heel klein boortje.en een heel klein beetje
bij mij ging dat prima
GR Samuel en vader.

Het is mijn eerste bike..... :oops:
Hoe vergroot ik mijn sproeier? gewoon groter gat maken?
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Je sproeier moet je vervangen door een grotere. Deze sproeiers kan je bestellen via internet of kopen bij de lokale brommerboer.. Bij buyathome.nl heb je een setje sproeiers voor niet eens zo veel geld.

Je vervangt je sproeier op de volgende manier..

De vlotterbak die je hieronder ziet draai je van je carb. Let op er kan benzine inzitten. In die vlotterbak zit een plastic ring, je vlotter. Deze moet los in de bak zitten. Nu de vlotterbak verwijderd is zie je op foto 2 je sproeier. Dat is die koperkleurige pin. Deze draai je eruit met een tang en je plaatst een grotere sproeier. Boel weer dichtdraaien en testen maar...

Afbeelding

Afbeelding
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Hier nog even hoe je je gasnaald moet verzetten..

Op de eerste foto zie je het dekseltje waar je gasnaald mee vast zit in de carb. Het dekseltje drukt de naald, doormidel van een veer in de carb. De veer zorgt ervoor dat je gas zo mooi terugspringt.

Afbeelding

Op de foto hieronder zie je het dekseltje op de carb zitten. Deze draai je eraf met een tang. Onder het dekseltje zit een veer, deze kon ik ff niet vinden maar die kom je wel tegen. Door die veer loopt ook je gaskabel.. Je gaskabel eindigt in het zwarte tonnetje..

Afbeelding

Trek de gaskabel uit het tonnetje. Nu kun je de gasnaald eruit halen. Op de foto hieronder zie je het zwarte tonnetje, een ringetje en je gasnaald met daarop een clipje.

Afbeelding

Het clipje haal je er heel voorzichtig vanaf. Deze kan wegspringen, en dat wil je niet.. Kan je uren op de grond liggen met een zaklamp!! Plaats het clipje in jou geval iets lager (in gleufje in de gasnaald), zodat je gasnaald hoger komt te staan, dus meer benzine.. Hangt ook weer af van de maat sproeier die je plaatst, ff testen.. Als je het clipje hebt verzet gaat het hele zootje weer dicht. Kijk ook goed hoe het in elkaar heeft gezeten!

Afbeelding

In het tonnetje gaat dat ringetje, daarop je gasnaald met clip, gaskabel door de veer, de veer op het tonnetje en dan de gaskabel doortrekken totdat deze met het verdikkinkje in het tonnetje valt.. Dan doe je het geval weer in de carb, de gleuf die in het tonnetje zit wijst naar de benzinekraan. ff goed en voorzichtig erin duwen en het dekseltje er weer opdraaien, gaskabel aanspannen en testen maar...

Afbeelding

En zo doe je dat een aantal keer totdat je motor goed loopt..

Succes

AE
Laatst gewijzigd door AngelEyes op za 14 jan 2006, 20:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Valeray
forum gebruiker
Berichten: 1527
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 14:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Valeray »

En natuurlijk...het is weer AE die de moeite doet iets iemand goed duidelijk te maken :!: :!: =D> =D> =D> =D> =D>
[url=http://img21.imageshack.us/i/bannerujy.jpg/][img]http://img21.imageshack.us/img21/6565/bannerujy.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

ok heel erg bedankt!
Ik ga het proberen.
Gesloten