Tank + zit lucky 7 vraag

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Tank + zit lucky 7 vraag

Bericht door Gast »

Mijn zoontje rijdt met een inmiddels enigzins gemodificeerde luchtgekoelde chinees (merkloos). Gewoon een chineesje zoals alle andere chineesjes ala italbike, sendai replica's etc..

Heb er al veel aan gedaan om het fietske goed genoeg te krijgen voor zeer regelmatig gebruik op de kartbanen en nu sinds kort een ander frame gekocht om het zeer eenvoudige (en bovendien "krom vanuit de doos") frame te vervangen.

Heb via een andere forummer hier een lucky seven "dubbelbuis" frame op de kop getikt met afneembaar achterbrugje. De lucky 7 lijkt mij nog het beste frame te hebben van de luchtgekoelde chineesjes.

Blokje past er zo in, moet e.a veranderen om de technigas uitlaat kwijt te komen en de originele achteras is te kort.

Wat me zonet opviel is dat de kappenset niet lekker gaat passen maar vooral dat ik de tank niet "kwijtkom". De tank die op het andere frame gewoon redelijk goed past komt met het lucky 7 frame niet lekker uit. Is te hoog en rust op een dwarsstang . Moet dus waarschijnlijk een ander platter tankje hebben of weer met het frame gaan knoeien om die tank lager te krijgen.

Mijn vraag: hebben de lucky 7's andere benzinetanks dan de andere chineesjes?
evt waar te koop?
kleiner en lager?
Gebruikersavatar
wimgrob
forum gebruiker
Berichten: 425
Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
Locatie: Blaricum n.h.

Lucky 7

Bericht door wimgrob »

www.technoline.nl daar hebben ze ook alle onderdelen op voorraad.
Laatst gewijzigd door wimgrob op ma 23 jan 2006, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!
Gast

Re: Lucky 7

Bericht door Gast »

wimgrob schreef:www.technoline.nl
yep, weet ik , verkopen lucky 7's daar maar ik wil slechts weten of er verschil is tussen de (binnen)tanks van de lucky 7's en de overige chinezen?

en indien ja (wat waarschijnlijk is) waar ik een lucky 7 tankje kan kopen?
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

Er is wel verschil in de grootte van de tanks. Je hebt van die kleine vierkante tankjes maar, ook tankjes die gemaakt zijn volgens de tankseat dezelfde vorm zeg maar.
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
Gast

Bericht door Gast »

mark007 schreef:Er is wel verschil in de grootte van de tanks. Je hebt van die kleine vierkante tankjes maar, ook tankjes die gemaakt zijn volgens de tankseat dezelfde vorm zeg maar.
ah,..bedankt voor de info.

Dacht ik dus al dat er meerdere soorten tanks waren, ik heb de verkeerde dus (tankseat vorm) en mag op zoek naar ne andere.
Gast

Bericht door Gast »

Het tankje van de lucky 7 is een heel stuk kleiner dan die van andere chinezen. Ongeveer de helft.
Gebruikersavatar
WEGPIRAAT
forum gebruiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 00:17
Locatie: Kartonnen doos onder de brug. Tussen kliko 123 en 127 in.

Bericht door WEGPIRAAT »

Volgens mij is de zitkap van een Lucky 7 zowieso anders. Heb er zelf nog een staan maar kap zou net iets anders zijn kwa maten dan zo'n rommel chinees. Zitpositie zou ook wat anders zijn maarja.
Gebruikersavatar
wimgrob
forum gebruiker
Berichten: 425
Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
Locatie: Blaricum n.h.

tank

Bericht door wimgrob »

De Lucky7 heeft een afwijkende tankvorm in vergelijking met andere Chinese minibikes, tank is VEEL kleiner.
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

Ik weet toevallig dat in het topic van tnt nelis een tankje wordt aangeboden maar ik weet zo niet of dit de juiste is. Hieronder is het topic:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=7619
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Valt je frame niet aan te passen op het tankje? ik zou gewoon voor een lucky 7 tankje gaan. Deze staat denkik nog wel op marktplaats:P
Jah zo is het.
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

Carlos Keutel schreef:Valt je frame niet aan te passen op het tankje? ik zou gewoon voor een lucky 7 tankje gaan. Deze staat denkik nog wel op marktplaats:P
Ik heb frame toen aangepast, omdat ik met 2,7ltr tank(lucky 7 is 1 ltr) maar kwartiertje kon rijden dus vandaar(hoe bedoel je klote settup :P ) :roll: :wink: is gewoon een versevikgingsstrip weghalen, langere strip pakken, en zo buigen dat hij presies tussen tank en uitlaat door gaat(zo dicht mogelijk naar tank dus wand als je dan andere uitlaat neemt :roll: ) en dan weer vastlassen, dat vastlassen is het probleem wand het is van alu!!

Je kunt ook gewoon de versteviging 20 cm(ofzo) naar achteren zetten, maar waat niet of dit past ivm uitlaat :wink:

Grt Rik
Gesloten