4takt!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- WEGPIRAAT
- forum gebruiker
- Berichten: 756
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 00:17
- Locatie: Kartonnen doos onder de brug. Tussen kliko 123 en 127 in.
Ik betwijfel ten zeerste of het ooit gaat passen maar zowieso zou ik er dan zelf een frame omheen (laten) lassen . Dan is het tenminste op maat voor dat blok gemaak en kun je het zo stevig maken als je zelf wilt.
Btw als je zo'n blok en alles zoekt geef je maar een gil, misschien kan ik er een onder een pitbike vandaan halen . Die van 200 nog wat heeft nameloijk geen uitlaat en elektra en alles en ja dat kan aardig prijzig worden dan dus maybe dat je belang hebt bij alles compleet .
Btw als je zo'n blok en alles zoekt geef je maar een gil, misschien kan ik er een onder een pitbike vandaan halen . Die van 200 nog wat heeft nameloijk geen uitlaat en elektra en alles en ja dat kan aardig prijzig worden dan dus maybe dat je belang hebt bij alles compleet .
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
Ooit gehoord van een honda monkey? di's een immitatie, 50cc viertakt. Dit loopt ong 30... op een brommer, op een minibike dus ong 25.. Dan nog de uitlaat, hoe ga je dat doen? Dan het onderhoud, aansluiten van het startsysteem. Btw, dat blokje staat al voor 60 euro te koop...EVD schreef:ik ben van plan om deze blok:
onder een lucky seven frame te proppen!
de wielen enz zijn gwoon van een chineesje.
wat zijn jullie iedeen hierover en/of enige tips?
gr erik
Jah zo is het.
- doede46
- forum gebruiker
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
- Locatie: Mantgum/Hilversum
gaat nooit passen nogmaals onder een lucky seven, als je dan door de bocht stuurt zit je blok aan de grond.!EVD schreef:welk frame zou ik dan moete gebruike?
en als het wel past onder een luckyseven wat moet ik eraan verstevigen...is het dan nie handig om een andere te kope?
denk dat de enige oplossing is om er zelf een frame omheen te bouwen!
MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
- EVD
- forum gebruiker
- Berichten: 1405
- Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 16:55
- Locatie: amersfoort Motor: SM pitbike
- Contacteer:
weer een wijziging in planne
en even een tip...die 4takt blokjes die iedereen voor zich ziet...
zijn met versnellingen en die automaat die ik er onder wil is dus zonder
die hele dikke achterkant....hij is ongeveer als een puch blok!
maar volgens mij is de ophanging van zo'n 4takt blok ongeveer het zelfde als een ophanging van een tai chi blok.....dussss:
komt ht blokje waarschijnlijk onder mijn tai chi
dus we zulle zien en kijke of ik eidereen kan overtreffe van hun beweringe
gr erik
en even een tip...die 4takt blokjes die iedereen voor zich ziet...
zijn met versnellingen en die automaat die ik er onder wil is dus zonder
die hele dikke achterkant....hij is ongeveer als een puch blok!
maar volgens mij is de ophanging van zo'n 4takt blok ongeveer het zelfde als een ophanging van een tai chi blok.....dussss:
komt ht blokje waarschijnlijk onder mijn tai chi
dus we zulle zien en kijke of ik eidereen kan overtreffe van hun beweringe
gr erik
[img]http://img186.imageshack.us/img186/5687/evdonderschriftcopyey6.jpg[/img]
grondspeling
Ik heb dus net zo'n viertakt gebouwd en inderdaad de grootst mogelijke moeite gehad om voldoende grondspeling voor de rechterbochten te creeeren want ik weet hoe plat een minibike gaat met mijn rijstijl ( heb zelfs opklapbare steppen moeten maken op mijn puch maxi minibike om niet mezelf over de stepjes omhoog te wippen.
Voor een volgend project zal ik he achterwiel met een verloopbus verbreden om het tandwiel een cm of 3 meer naar links te brengen en een breed frame maken zodat het blok erin kan hangen inplaats van eronder.
Groot voordeel van eenviertakt is dat je geen ruimte hoeft te reserveren voor een expansie uitlaat een pijp is voldoende.
wel moet je carb laag genoeg onder de tank komen om brandstof te krijgen
Voor een volgend project zal ik he achterwiel met een verloopbus verbreden om het tandwiel een cm of 3 meer naar links te brengen en een breed frame maken zodat het blok erin kan hangen inplaats van eronder.
Groot voordeel van eenviertakt is dat je geen ruimte hoeft te reserveren voor een expansie uitlaat een pijp is voldoende.
wel moet je carb laag genoeg onder de tank komen om brandstof te krijgen
- Bram_Snoek
- forum gebruiker
- Berichten: 450
- Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
- Locatie: Spijkenisse