Nevel uit de carb
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Nevel uit de carb
Hey, ik probeer mijn minibike af te stellen maar het valt nog niet mee.
Waar ligt het aan dat er benzine uit mijn carb (luchtfilterkant) wordt gespoten?
Te grote sproeier of heeft het met de naald te maken?
bedankt
Waar ligt het aan dat er benzine uit mijn carb (luchtfilterkant) wordt gespoten?
Te grote sproeier of heeft het met de naald te maken?
bedankt
- Sharkbite
- forum gebruiker
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
- Locatie: Genk(Belgie)
Hoe rijd je bike? Gaat hij goed tot hij warm is? Je moet je bougie eens uitdraaien en kijken welke kleur die heeft. Zwart wilt zeggen teveel benzine, grijs is te arm.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Valt niet te zien die kleur.
Het is een nieuwe bougie. Wat ik ook verander die kleur blijft gewoon hetzelfde, de goeie kleur.
Ook bij half gas hoorde ik wat stotters wat als electronica klonk.
Ik had voor de gein mijn ontsteking is losgehaald. Zag ik een lijntje op het vliegwiel gekerft. Nou das lekker...
Bobine er vervolgens afgehaald, met de dremel bewerkt en vervolgens met de hand nageschuurd. Hiep hiep !CENCUUR! hij raakte het vliegwiel niet meer
Volgend probleem, met het losdraaien van de bobine kwam er bij een van de bouten een klont loc-tite mee uit. Bij het vastdraaien leek het wel alsof er vrijwel geen draad in het gat zat. Ik ben bij iemand een tap gaan halen om er een maatje groter (M6) in te kunnen draaien. Tege mij werd gezegd dat je geen draad kon draaien in aluminium en dat ik er een koperen bus ofzo in moest laten zetten.
Zo eigenwijs als ik ben toch geprobeerd en voila, gelukt! Gewoon voorzichtig gedaan en wat olie op de tap.
Probleem opgelost, de bobine zit weer met 2 schroeven vast en hij raakt het vliegwiel niet meer Het probleem met het stotteren bij half gas is volgens mij ook verholpen nu.
Ook de kettingschakels gaan zo stroef als stroef maar zijn kan, volgens mij is hij ook krom. Maar ik heb al een nieuwe grotere ketting en een 74t tandwiel besteld. Dat handschroefje van de achterrem trilt vanzelf los waardoor de rem aanloopt, ff iets aan doen dus.
Misschien kan het zijn dat de bike op top af en toe niet helemaal zuiver loopt omdat de smering wat te vet zou kunnen zijn. FF proberen
En dat van die nevel kan dat niet zijn dat dat vrij normaal is?
Alles komt goed dus
Het is een nieuwe bougie. Wat ik ook verander die kleur blijft gewoon hetzelfde, de goeie kleur.
Ook bij half gas hoorde ik wat stotters wat als electronica klonk.
Ik had voor de gein mijn ontsteking is losgehaald. Zag ik een lijntje op het vliegwiel gekerft. Nou das lekker...
Bobine er vervolgens afgehaald, met de dremel bewerkt en vervolgens met de hand nageschuurd. Hiep hiep !CENCUUR! hij raakte het vliegwiel niet meer
Volgend probleem, met het losdraaien van de bobine kwam er bij een van de bouten een klont loc-tite mee uit. Bij het vastdraaien leek het wel alsof er vrijwel geen draad in het gat zat. Ik ben bij iemand een tap gaan halen om er een maatje groter (M6) in te kunnen draaien. Tege mij werd gezegd dat je geen draad kon draaien in aluminium en dat ik er een koperen bus ofzo in moest laten zetten.
Zo eigenwijs als ik ben toch geprobeerd en voila, gelukt! Gewoon voorzichtig gedaan en wat olie op de tap.
Probleem opgelost, de bobine zit weer met 2 schroeven vast en hij raakt het vliegwiel niet meer Het probleem met het stotteren bij half gas is volgens mij ook verholpen nu.
Ook de kettingschakels gaan zo stroef als stroef maar zijn kan, volgens mij is hij ook krom. Maar ik heb al een nieuwe grotere ketting en een 74t tandwiel besteld. Dat handschroefje van de achterrem trilt vanzelf los waardoor de rem aanloopt, ff iets aan doen dus.
Misschien kan het zijn dat de bike op top af en toe niet helemaal zuiver loopt omdat de smering wat te vet zou kunnen zijn. FF proberen
En dat van die nevel kan dat niet zijn dat dat vrij normaal is?
Alles komt goed dus
Laatst gewijzigd door royal op za 18 feb 2006, 17:32, 2 keer totaal gewijzigd.
- Sharkbite
- forum gebruiker
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
- Locatie: Genk(Belgie)
Als je bike goed loopt moet je je inderdaad niets van die nevel aantrekken is normaal, heeft te maken met de kleppen die niet juist sluiten ofzo.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Hallo
Wanneer je gas geeft vanuit statiorair toerental is het normaal dat er wat brandsof naar buiten geblazen wordt, dus geen reden om je zorgen over te maken.
Wanneer je gas geeft vanuit statiorair toerental is het normaal dat er wat brandsof naar buiten geblazen wordt, dus geen reden om je zorgen over te maken.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
ff offtopic:maare het valt me nu al een paar keer op dat je van die "rare" antwoorden geeft onderbouw dit antwoord dan eens.....IMO gaat een retourleiding altijd terug naar de tank of carburateur (dus kan je daar GEEN nevel van krijgen)janzzuh schreef:Kan ook uit de retourleiding van carburateur komen, maar is waarschijnlijk niks ergs.
Maar idd nevel hoort erbij...
Wordt de luchtfilter niet zeiknat dan? Er komt best wel een flinke hoeveelheid benzine uit al zeg ik het zelf. Misschien een net iets kleinder sproeiertje er in zetten.
Maar ik had inderdaad ook al van een vriend van me gehoord dat dat normaal was.
Woensdag op de baan rijden en dan weet ik het of het allemaal goed werkt.
Maar ik had inderdaad ook al van een vriend van me gehoord dat dat normaal was.
Woensdag op de baan rijden en dan weet ik het of het allemaal goed werkt.
-
- forum gebruiker
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
- Locatie: Baarland-Zeeland
- Contacteer:
Ik denk dat hij overloopslangetje bedoelt en steekt gewoon naar ondere bij china carberateur!!schroefje schreef:ff offtopic:maare het valt me nu al een paar keer op dat je van die "rare" antwoorden geeft onderbouw dit antwoord dan eens.....IMO gaat een retourleiding altijd terug naar de tank of carburateur (dus kan je daar GEEN nevel van krijgen)janzzuh schreef:Kan ook uit de retourleiding van carburateur komen, maar is waarschijnlijk niks ergs.
Maar idd nevel hoort erbij...
Ik heb het ook gehad bij mijn puch, was 15 mm bing en had panty erover maar spoot ook elke keer als ik gas gaf benzine uit Heb de oorzaak daarvan niet kunnen vinden
Grt Rik
- janzzuh
- forum gebruiker
- Berichten: 806
- Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Ik heb inderdaad nog zon std. chinese carburateur, ik wist trouwens niet dat dat overloopslangetje heette. Maar wat is dan het verschil tussen zon overloopslangetje en een retourleiding?de winter schreef:Ik denk dat hij overloopslangetje bedoelt en steekt gewoon naar ondere bij china carberateur!!schroefje schreef:ff offtopic:maare het valt me nu al een paar keer op dat je van die "rare" antwoorden geeft onderbouw dit antwoord dan eens.....IMO gaat een retourleiding altijd terug naar de tank of carburateur (dus kan je daar GEEN nevel van krijgen)janzzuh schreef:Kan ook uit de retourleiding van carburateur komen, maar is waarschijnlijk niks ergs.
Maar idd nevel hoort erbij...
Ik heb het ook gehad bij mijn puch, was 15 mm bing en had panty erover maar spoot ook elke keer als ik gas gaf benzine uit Heb de oorzaak daarvan niet kunnen vinden
Grt Rik
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]