[Carburateur] Choke open of dicht?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

[Carburateur] Choke open of dicht?

Bericht door Gast »

nieuw hier en net de trotse eigenaar van een Chineesje :shock:
Natuurlijk heb ik een probleem, dus... hier mijn probleemomschrijving.

Bij aankoop werd me verteld dat ik 15 minuten bezig zou zijn om dat ding in elkaar te zetten en dan racen; amehoela dus. Gisteravond ben ik 3 uur bezig geweest voor ik het probleem gevonden had: er zat een knikje in de benzineslang. Nadat ik de knik eruit gehaald had, was het bezinefilter lek. Zat me niet mee dus.

Benzinefilter heb ik vervangen en nu heb ik het volgende: Starten met de choke horizontaal en hij start na 2 keer trekken; niet slecht dus. Maar als ik wil gaan rijden, moet de choke helemaal naar beneden.

Om niet (gelijk) te beginnen over het opendraaien van de stelschroeven (maar het zal er waarschijnlijk wel op uitdraaien ben ik bang) zou ik graag een antwoord willen hebben op een simpele vraag.

Als ik de choke volledig naar beneden druk, staat de choke dan open of dicht? Ja, ik weet het, stomme vraag, maar ik het helaas niet terug vinden.
Gast

Bericht door Gast »

Dan staat je choke dicht.

Dit hoort zo.

Ik dacht namelijk dat het andersom was maar nadat ik de carb eraf heb gehad kwam ik erachter dat de inlaat open staat als de hendel omlaag staat.

Dit staat als het goed is ook in je handleiding... :wink:
Gast

Bericht door Gast »

J0J0 schreef:Dan staat je choke dicht.

Dit hoort zo.

Ik dacht namelijk dat het andersom was maar nadat ik de carb eraf heb gehad kwam ik erachter dat de inlaat open staat als de hendel omlaag staat.

Dit staat als het goed is ook in je handleiding... :wink:
Ik heb gewone motoren en daar is het inderdaad andersom; als je de coke naar beneden drukt, staat de choke open.

In de handleiding stond alleen dat als je 'm wilt starten, moet je de choke horizontaal zetten. Verders staat er helemaal niets overin.

Bedankt voor je reply!
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

Ja als de chokeklep naar beneden staat is de choke dicht dus goed :wink: Succes nog met inrijden.
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Demonteer je luchtfilter ff en je kan het zo zien!!!

Succes
Gast

Bericht door Gast »

AngelEyes schreef:Demonteer je luchtfilter ff en je kan het zo zien!!!

Succes
8) :D Grappig dat ik al trots ben dat ik dat ding laat lopen en jullie hebben het over demonteren...
Als ik in een carburateur kijk dan kijk is daarin en zegt het me waarschijnlijk niets wat ik daarin allemaal zie.

Achje, een ik heb een nieuwe Chinees in doos gekocht voor 115 Euro dus... dan kan ik er wel eens gokje wagen :lol:
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

Nu is het voor mij ook ff niet zo duidelijk, is het nou normaal om met je choke open of dicht of half open te rijden? Ik heb de choke altijd al op half gehad ongeveer. De hele tijd..
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
Gast

Bericht door Gast »

pls answer the question above :roll:
Gast

Bericht door Gast »

janzzuh schreef:Nu is het voor mij ook ff niet zo duidelijk, is het nou normaal om met je choke open of dicht of half open te rijden? Ik heb de choke altijd al op half gehad ongeveer. De hele tijd..
Bij mij loopt hij het beste als ik de choke volledig naar beneden zet als hij warm is. Wat ik dus begrijp uit de antwoorden is hij dan volledig dicht.

Als ik hem start, start ik 'm met de de choke horizontaal en na een tijdje kan je 'm naar beneden zetten.
Gast

Re: [Carburateur] Choke open of dicht?

Bericht door Gast »

FunFactory schreef:Om niet (gelijk) te beginnen over het opendraaien van de stelschroeven (maar het zal er waarschijnlijk wel op uitdraaien

mooie woordspeling ;)
Gesloten