Bij warme motor minder trekkracht

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
hun

Bij warme motor minder trekkracht

Bericht door hun »

Hallo,

Ik heb een gewone chinees met bigbore en tecnigas en butterfly. Nu loopt de bike de eerste 10 minuten erg lekker, daarna gaat ie steeds minder trekken. Hij begint dan bij stationair ook snel af te slaan. Wat kan ik hier aan doen?

Joost
Thijs van Rooy

Re: Bij warme motor minder trekkracht

Bericht door Thijs van Rooy »

hun schreef:Hallo,

Ik heb een gewone chinees met bigbore en tecnigas en butterfly. Nu loopt de bike de eerste 10 minuten erg lekker, daarna gaat ie steeds minder trekken. Hij begint dan bij stationair ook snel af te slaan. Wat kan ik hier aan doen?

Joost

dit komt omdat het een luchtgekoelde motor is. een luchtgekoelde motor koelt minder goed als een watergekoelde, en als ie dus warm is dan krijgt ie wat minder power.

maar waarschijnlijk moet je iets met je afstelling doen
Patrickn

Bericht door Patrickn »

kijk je bougie eens na
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

Ik heb ook een chinees, en als die warm is trekt die ook minder hard. Dat komt volgens mij omdat de koppeling dan al flink warm is gestookt. Overigens blijft die van mij gewoon regelmatig lopen.
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

En omdat de cilinder verder uitzet dan de zuiger.
Dus compressie verlies, dus minder vermogen.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

en met een bigbore kit heb je daar geen last van??
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

Jawel, ook bigbore kit's kunnen uitzetten.
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
Gast

Bericht door Gast »

Een watergekoelde heeft hier geen last van idd. Deze koelen beter en constant..... zal hier niet veel last van hebben.....

Maar voor zover ik weet is dit vermogensverlies een standaard probleem met alle hoogtoerige luchtgekoelde motoren....
Gast

Bericht door Gast »

ItsME schreef:Een watergekoelde heeft hier geen last van idd. Deze koelen beter en constant..... zal hier niet veel last van hebben.....

Maar voor zover ik weet is dit vermogensverlies een standaard probleem met alle hoogtoerige luchtgekoelde motoren....
Ikke dus wel dus of het nu lucht/watergekoeld is, die chineesjes is wel een en al ellende op diverse punten. Ze lopen verder best goed en moet het er nog maar ff mee doen
Gesloten