Wat voor een bougie,koppeling?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Wat voor een bougie,koppeling?
Ik heb een Torpedo bike watergekoeld, model 2006
Ik wil die standaard bougie vervangen door eentje van NGK alleen ik weet niet welk type het meest geschikt is. Iemand hier ervaring mee??
Ook heb ik problemen met het volgende: Als ik de koppeling afgestelt heb loopt ie en trekt ie al een dolle stier. Zodra ik 3 rondes gereden heb trekt ie weer heel niet snel op. Hij trekt dan wel maar niet zo goed als int begin. Heb 3u zitten stellen maar hij blijt dit doen .
Sorry misschien staat dit al 4000x beschreven op dit forum maar kan het allemaal niet zo snel vinden. Wil ook graag weten van mensen wat ze eraan gedaan hebben en of het werkte ja of nee.
MvG Donny
Ik wil die standaard bougie vervangen door eentje van NGK alleen ik weet niet welk type het meest geschikt is. Iemand hier ervaring mee??
Ook heb ik problemen met het volgende: Als ik de koppeling afgestelt heb loopt ie en trekt ie al een dolle stier. Zodra ik 3 rondes gereden heb trekt ie weer heel niet snel op. Hij trekt dan wel maar niet zo goed als int begin. Heb 3u zitten stellen maar hij blijt dit doen .
Sorry misschien staat dit al 4000x beschreven op dit forum maar kan het allemaal niet zo snel vinden. Wil ook graag weten van mensen wat ze eraan gedaan hebben en of het werkte ja of nee.
MvG Donny
Klinkt als de bekende koppelings probleem. Heb/had ik ook.
De koppeling word op een gegeven moment te warm zodat die op een lager toerental ingrijpt.
Heb nu een aangepaste koppeling(Bedankt Jurgen) dat er wat meer rijwind over de koppelingskom gaat(word de koppeling niet zo snel warm)
Anderen gebruiken andere koppeling schoentjes met ander materiaal scheelt ook aardig wat. Of een aangepaste koppeling met andere veertjes etc.
Moet je maar ff in Hank zijn topic kijken word daar goed beschreven
De koppeling word op een gegeven moment te warm zodat die op een lager toerental ingrijpt.
Heb nu een aangepaste koppeling(Bedankt Jurgen) dat er wat meer rijwind over de koppelingskom gaat(word de koppeling niet zo snel warm)
Anderen gebruiken andere koppeling schoentjes met ander materiaal scheelt ook aardig wat. Of een aangepaste koppeling met andere veertjes etc.
Moet je maar ff in Hank zijn topic kijken word daar goed beschreven
- janzzuh
- forum gebruiker
- Berichten: 806
- Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
het hoeft niet persé aan je koppelings schoentjes te liggen, het kan ook zijn dat je schroefjes gewoon weer los trillen na een stukje rijden. In dat geval zou ik er een beejte locktite op doen. ( Moet je wel zeker weten dat het daar aan ligt )
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
- Sharkbite
- forum gebruiker
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
- Locatie: Genk(Belgie)
Ik denk niet dat ze lostrillen, staat aardig wat spannig op die schroefjes door de veren(kan verkeerd zijn hoor).
Wat je wel kan doen is andere(betere) veertjes kopen.
Of stel de koppeling zo af dat hij goed optrekt als hij warm is.
Wat je wel kan doen is andere(betere) veertjes kopen.
Of stel de koppeling zo af dat hij goed optrekt als hij warm is.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Om de zoveel tijd moet je ook de koppeling opnieuw afstellen vanwege slijtage van de schoentjes. (dus locktite ertussen lijkt me een slecht idee, als je dat dan toch doet, doe het met de blauwe locktite die kun je later nog redelijker wijs losmaken)
Zoals de persoon hier voor me zei lijkt me ook sterk dat de boutjes los trillen
Zoals de persoon hier voor me zei lijkt me ook sterk dat de boutjes los trillen
lees ff mijn berichten in dit topic : http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=8674
ja da wist ik ook wel maar als ik kei veel geld in di ding ga verknallen had ik net zo goed ineens een blata kunnen kopen, toch wel iets degelijker allemaal. Maar ik mag niej klagen, heb 2 weken terug met me akido voor het eerst in zaltbommel gereden: 3 rondjes en toen was ik het al zat, das echt niks! Gelijk dag erna een torpedo gehaald en zondag voor de 2e keer in uden gereden en kan al best aardig meekomen bij de gevorderden . Dus het komt allemaal wel goed alleen da ding moet trekken als een speer!
Dus voor 150 euro heb ik da ding getuned en een andere koppeling? Is da ook een koppeling met die Carbon schoentjes?
Dus voor 150 euro heb ik da ding getuned en een andere koppeling? Is da ook een koppeling met die Carbon schoentjes?
Re: Wat voor een bougie,koppeling?
Donny schreef:Ik heb een Torpedo bike watergekoeld, model 2006
Ik wil die standaard bougie vervangen door eentje van NGK alleen ik weet niet welk type het meest geschikt is. Iemand hier ervaring mee??
Ook heb ik problemen met het volgende: Als ik de koppeling afgestelt heb loopt ie en trekt ie al een dolle stier. Zodra ik 3 rondes gereden heb trekt ie weer heel niet snel op. Hij trekt dan wel maar niet zo goed als int begin. Heb 3u zitten stellen maar hij blijt dit doen .
Sorry misschien staat dit al 4000x beschreven op dit forum maar kan het allemaal niet zo snel vinden. Wil ook graag weten van mensen wat ze eraan gedaan hebben en of het werkte ja of nee.
MvG Donny
De koppeling 1/4 slag strakker draaien, hij moet ongeveer bij 8000 toeren
beginnen te rijden uit stilstand.
Die van mij heb ik afgesteld op ; de veren + schotel op 22mm. bij een gewicht van 60 kg.
hij trekt nu uitstekend en draait mooi in hoge toeren .
veel geluk Atse.
- Sharkbite
- forum gebruiker
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
- Locatie: Genk(Belgie)
Re: Wat voor een bougie,koppeling?
22mm Ik weeg 65 kg en mijn koppeling stond op 21mm , m'n huidige koppeling staat zelfs op 20.5mm en mag nog een tikje vaster. Hoe meet jij die 22mm en gaat ie dan niet te vroeg trekken en koppeling continu slippen?Atse en jo schreef:Donny schreef:Ik heb een Torpedo bike watergekoeld, model 2006
Ik wil die standaard bougie vervangen door eentje van NGK alleen ik weet niet welk type het meest geschikt is. Iemand hier ervaring mee??
Ook heb ik problemen met het volgende: Als ik de koppeling afgestelt heb loopt ie en trekt ie al een dolle stier. Zodra ik 3 rondes gereden heb trekt ie weer heel niet snel op. Hij trekt dan wel maar niet zo goed als int begin. Heb 3u zitten stellen maar hij blijt dit doen .
Sorry misschien staat dit al 4000x beschreven op dit forum maar kan het allemaal niet zo snel vinden. Wil ook graag weten van mensen wat ze eraan gedaan hebben en of het werkte ja of nee.
MvG Donny
De koppeling 1/4 slag strakker draaien, hij moet ongeveer bij 8000 toeren
beginnen te rijden uit stilstand.
Die van mij heb ik afgesteld op ; de veren + schotel op 22mm. bij een gewicht van 60 kg.
hij trekt nu uitstekend en draait mooi in hoge toeren .
veel geluk Atse.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]