cilinder bijwerken

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

cilinder bijwerken

Bericht door Gast »

ik heb een chineesje van een kleine 400€, nu is me gezegt dat de cilinder slecht afgewerkt is wss dus dat ik best alle braampjes enzo gladschuur met schuurpapier (aan de spoepoorten) klopt dit? heb ik dan veel winst of gwn klein beetje?
is het dan gwn cilinder demonteren en alles bijwerken en weer monteren?

ps: ik heb zoeken gebruikt maar werd er niet veel wijzer van :wink:


grtz pj
ronnie meuleners

Re: cilinder bijerken

Bericht door ronnie meuleners »

pj-tuning schreef:ik heb een chineesje van een kleine 400€, nu is me gezegt dat de cilinder slecht afgewerkt is wss dus dat ik best alle braampjes enzo gladschuur met schuurpapier (aan de spoepoorten) klopt dit? heb ik dan veel winst of gwn klein beetje?
is het dan gwn cilinder demonteren en alles bijwerken en weer monteren?

ps: ik heb zoeken gebruikt maar werd er niet veel wijzer van :wink:


grtz pj
aan alleen de braampjes weg werken zul je niet veel merken.
je kunt best met een zachte vijl de uitlaatpoort aan de bovenkant wat ruimer maken zodat het gat zeker zo dik is als je duim. Dan zul je meschien iets merken van een betere reactie maar veel niet hoor.

groeten ronnie
Pim87

Bericht door Pim87 »

kijk ff bij de topic van hank uitgebr test minibike het is een sticky dus moet zo te vinden zijn, daar staat alle info in die je nodig hebt
groetjes
Gast

Bericht door Gast »

ja maar er staat niet precies wat je moet doen, graag had ik info ook gehad van hoe ik hem stap voor stap demonteer, bijwerk en weer monteer
(dit zijn men 1ste pocketbike ervaringen :oops: :oops: )


mvg pj-tuning
Gast

Bericht door Gast »

niemand? :?
ronnie meuleners

bijwerken

Bericht door ronnie meuleners »

zorg dat je goed bij het blokje kan voornamenlijk de cillinder.
draai de bougie er uit en spuit wat olie of WD-40 in de cillinder zodat deze makkelijker losgaat zometeen. Draai nu de 4 imbussen los en en schuif voorzichtig de cillinder er af alleen de zuiger hangt nu nog aan je carters.

pak nu je cillinder en span hem in de bankschroef met het bougie gat naar onderen zodat je fijn kunt vijlen in je uitlaat poort.
vijl de bovenkant van je uitlaatpoort naarboven uit zodat deze een stuk grooter is en werk de uitlaat poort netjes af zodat je daar nergens braampjes hebt.
vijl hem zogroot dat je buim er gemakkelijk in en uitgaat of meet even hoegroot je uitlaat diameter is van je uitlaatbochtje en maak dan de uitlaatpoort even groot of iets grooter.

als alles klaar en afgewerkt is en alle ijzerdeeltjes uit je cillinder zijn dus echt goed schoon maken NIET VERGETEN.

dan bouw je je cillinder weer terug op.

doe wat olie aan de binnenkant op je cillinder en wat op je zuiger.
zorg dat de zuigerveren bijde goed zitten ze moeten met de opening in de uitsparing zitten (nokje) en duw ze goed bij elkaar zodat de cillinder er makkelijk (gaat soms wat stroef) overheen kan glijden.

schroef hem weer vast en bougie er in en kijken of het geholpen heeft.

zoniet dan nog een keer wat groeter maken. maar ga niet te ver want dan is het finito met je cillinder.

grtoeten ronnie hoop dat je het een beetje snapt.

kom ook even kijken bij Paddock chinees en kijk dan bij Parelmoerbike.die is van mij ben er nog aan bezig.

latersss.
Gast

Bericht door Gast »

oke, bedankt ik had het zelf allemaal al gevonden voordat ik je uitleg had gelezen :P 8)

ik heb de uitlaatpoort me een dremen iets groter gemaakt vanboven amar niet veel en onderaan de uitlaatpoort ook redelijk wat groter gemaakt zodat hij een ''boost'' zou krijgen

grtz pj-tuning
Baan

Bericht door Baan »

En?

Resultaat?
Gast

Bericht door Gast »

nog niet kunes testen en ik zal het nooit eten aangezien ik ervoor nog nooit verder dan 20 meter heb kunnen rijden wegens plaatsgebrek maar vanavond kan ik hem hopelijk uitgebreid testen :twisted: :wink:
Patrickn

Re: bijwerken

Bericht door Patrickn »

ronnie meuleners schreef:zorg dat je goed bij het blokje kan voornamenlijk de cillinder.
draai de bougie er uit en spuit wat olie of WD-40 in de cillinder zodat deze makkelijker losgaat zometeen. Draai nu de 4 imbussen los en en schuif voorzichtig de cillinder er af alleen de zuiger hangt nu nog aan je carters.

pak nu je cillinder en span hem in de bankschroef met het bougie gat naar onderen zodat je fijn kunt vijlen in je uitlaat poort.
vijl de bovenkant van je uitlaatpoort naarboven uit zodat deze een stuk grooter is en werk de uitlaat poort netjes af zodat je daar nergens braampjes hebt.
vijl hem zogroot dat je buim er gemakkelijk in en uitgaat of meet even hoegroot je uitlaat diameter is van je uitlaatbochtje en maak dan de uitlaatpoort even groot of iets grooter.

als alles klaar en afgewerkt is en alle ijzerdeeltjes uit je cillinder zijn dus echt goed schoon maken NIET VERGETEN.

dan bouw je je cillinder weer terug op.

doe wat olie aan de binnenkant op je cillinder en wat op je zuiger.
zorg dat de zuigerveren bijde goed zitten ze moeten met de opening in de uitsparing zitten (nokje) en duw ze goed bij elkaar zodat de cillinder er makkelijk (gaat soms wat stroef) overheen kan glijden.

schroef hem weer vast en bougie er in en kijken of het geholpen heeft.

zoniet dan nog een keer wat groeter maken. maar ga niet te ver want dan is het finito met je cillinder.

grtoeten ronnie hoop dat je het een beetje snapt.

kom ook even kijken bij Paddock chinees en kijk dan bij Parelmoerbike.die is van mij ben er nog aan bezig.

latersss.
tot hoeveel mm kun je de uitlaatpoort max uitvijlen ??
mss wil ik dit wel doen maar ik ben bang dat ik te ver ga ](*,) en dan daag cilinder

en als je de uitlaatpoort vergroot moet je de spoelpoorten en andere poorten dan ook vergroten ?
Gast

Bericht door Gast »

Ben benieuwd naar je resultaten.......

Zat er ook aan te denken om even te gaan vijlen...
Gast

Bericht door Gast »

ja ik wil ook vijle ma moet wete hoeveel mm er weg mag want ik heb nog al ne dikke duim 8)
en de bove kant vijle? de boven kant als hem op de bike staat of de boven kant als hem tusse de schroefbank staat?
Gast

Bericht door Gast »

ja idd dat duim gebeure klopt niet want iedereen hebt andere dikte's :lol:
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Re: cilinder bijwerken

Bericht door mini-biker15 »

pj-tuning schreef:ik heb een chineesje van een kleine 400€, nu is me gezegt dat de cilinder slecht afgewerkt is wss dus dat ik best alle braampjes enzo gladschuur met schuurpapier (aan de spoepoorten) klopt dit? heb ik dan veel winst of gwn klein beetje?
is het dan gwn cilinder demonteren en alles bijwerken en weer monteren?

ps: ik heb zoeken gebruikt maar werd er niet veel wijzer van :wink:


grtz pj
Je noemt je eigen pc-TUNING terwijl je er niets vanaf weet :?
had je beter een andere naam kunnen kiezen :lol:
wilt weer een minibike :P
ronnie meuleners

Bericht door ronnie meuleners »

je kunt het beste de diameter aan passen aan de uitlaat diameter van je bocht van de uitlaat.
en gewoon rustig aan proberen hoever je wilt gaan.

en ja eigenlijk wel zou je ook die andere poorten moeten doen maar als je je uitlaat poort al aanpast dan is de remming die de uitlaatlucht veroorzaakt al weg en zal je blok wat beter werken.

groeten ronnie....
Gesloten