cilinder bijwerken
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
cilinder bijwerken
ik heb een chineesje van een kleine 400€, nu is me gezegt dat de cilinder slecht afgewerkt is wss dus dat ik best alle braampjes enzo gladschuur met schuurpapier (aan de spoepoorten) klopt dit? heb ik dan veel winst of gwn klein beetje?
is het dan gwn cilinder demonteren en alles bijwerken en weer monteren?
ps: ik heb zoeken gebruikt maar werd er niet veel wijzer van
grtz pj
is het dan gwn cilinder demonteren en alles bijwerken en weer monteren?
ps: ik heb zoeken gebruikt maar werd er niet veel wijzer van
grtz pj
Re: cilinder bijerken
aan alleen de braampjes weg werken zul je niet veel merken.pj-tuning schreef:ik heb een chineesje van een kleine 400€, nu is me gezegt dat de cilinder slecht afgewerkt is wss dus dat ik best alle braampjes enzo gladschuur met schuurpapier (aan de spoepoorten) klopt dit? heb ik dan veel winst of gwn klein beetje?
is het dan gwn cilinder demonteren en alles bijwerken en weer monteren?
ps: ik heb zoeken gebruikt maar werd er niet veel wijzer van
grtz pj
je kunt best met een zachte vijl de uitlaatpoort aan de bovenkant wat ruimer maken zodat het gat zeker zo dik is als je duim. Dan zul je meschien iets merken van een betere reactie maar veel niet hoor.
groeten ronnie
bijwerken
zorg dat je goed bij het blokje kan voornamenlijk de cillinder.
draai de bougie er uit en spuit wat olie of WD-40 in de cillinder zodat deze makkelijker losgaat zometeen. Draai nu de 4 imbussen los en en schuif voorzichtig de cillinder er af alleen de zuiger hangt nu nog aan je carters.
pak nu je cillinder en span hem in de bankschroef met het bougie gat naar onderen zodat je fijn kunt vijlen in je uitlaat poort.
vijl de bovenkant van je uitlaatpoort naarboven uit zodat deze een stuk grooter is en werk de uitlaat poort netjes af zodat je daar nergens braampjes hebt.
vijl hem zogroot dat je buim er gemakkelijk in en uitgaat of meet even hoegroot je uitlaat diameter is van je uitlaatbochtje en maak dan de uitlaatpoort even groot of iets grooter.
als alles klaar en afgewerkt is en alle ijzerdeeltjes uit je cillinder zijn dus echt goed schoon maken NIET VERGETEN.
dan bouw je je cillinder weer terug op.
doe wat olie aan de binnenkant op je cillinder en wat op je zuiger.
zorg dat de zuigerveren bijde goed zitten ze moeten met de opening in de uitsparing zitten (nokje) en duw ze goed bij elkaar zodat de cillinder er makkelijk (gaat soms wat stroef) overheen kan glijden.
schroef hem weer vast en bougie er in en kijken of het geholpen heeft.
zoniet dan nog een keer wat groeter maken. maar ga niet te ver want dan is het finito met je cillinder.
grtoeten ronnie hoop dat je het een beetje snapt.
kom ook even kijken bij Paddock chinees en kijk dan bij Parelmoerbike.die is van mij ben er nog aan bezig.
latersss.
draai de bougie er uit en spuit wat olie of WD-40 in de cillinder zodat deze makkelijker losgaat zometeen. Draai nu de 4 imbussen los en en schuif voorzichtig de cillinder er af alleen de zuiger hangt nu nog aan je carters.
pak nu je cillinder en span hem in de bankschroef met het bougie gat naar onderen zodat je fijn kunt vijlen in je uitlaat poort.
vijl de bovenkant van je uitlaatpoort naarboven uit zodat deze een stuk grooter is en werk de uitlaat poort netjes af zodat je daar nergens braampjes hebt.
vijl hem zogroot dat je buim er gemakkelijk in en uitgaat of meet even hoegroot je uitlaat diameter is van je uitlaatbochtje en maak dan de uitlaatpoort even groot of iets grooter.
als alles klaar en afgewerkt is en alle ijzerdeeltjes uit je cillinder zijn dus echt goed schoon maken NIET VERGETEN.
dan bouw je je cillinder weer terug op.
doe wat olie aan de binnenkant op je cillinder en wat op je zuiger.
zorg dat de zuigerveren bijde goed zitten ze moeten met de opening in de uitsparing zitten (nokje) en duw ze goed bij elkaar zodat de cillinder er makkelijk (gaat soms wat stroef) overheen kan glijden.
schroef hem weer vast en bougie er in en kijken of het geholpen heeft.
zoniet dan nog een keer wat groeter maken. maar ga niet te ver want dan is het finito met je cillinder.
grtoeten ronnie hoop dat je het een beetje snapt.
kom ook even kijken bij Paddock chinees en kijk dan bij Parelmoerbike.die is van mij ben er nog aan bezig.
latersss.
Re: bijwerken
tot hoeveel mm kun je de uitlaatpoort max uitvijlen ??ronnie meuleners schreef:zorg dat je goed bij het blokje kan voornamenlijk de cillinder.
draai de bougie er uit en spuit wat olie of WD-40 in de cillinder zodat deze makkelijker losgaat zometeen. Draai nu de 4 imbussen los en en schuif voorzichtig de cillinder er af alleen de zuiger hangt nu nog aan je carters.
pak nu je cillinder en span hem in de bankschroef met het bougie gat naar onderen zodat je fijn kunt vijlen in je uitlaat poort.
vijl de bovenkant van je uitlaatpoort naarboven uit zodat deze een stuk grooter is en werk de uitlaat poort netjes af zodat je daar nergens braampjes hebt.
vijl hem zogroot dat je buim er gemakkelijk in en uitgaat of meet even hoegroot je uitlaat diameter is van je uitlaatbochtje en maak dan de uitlaatpoort even groot of iets grooter.
als alles klaar en afgewerkt is en alle ijzerdeeltjes uit je cillinder zijn dus echt goed schoon maken NIET VERGETEN.
dan bouw je je cillinder weer terug op.
doe wat olie aan de binnenkant op je cillinder en wat op je zuiger.
zorg dat de zuigerveren bijde goed zitten ze moeten met de opening in de uitsparing zitten (nokje) en duw ze goed bij elkaar zodat de cillinder er makkelijk (gaat soms wat stroef) overheen kan glijden.
schroef hem weer vast en bougie er in en kijken of het geholpen heeft.
zoniet dan nog een keer wat groeter maken. maar ga niet te ver want dan is het finito met je cillinder.
grtoeten ronnie hoop dat je het een beetje snapt.
kom ook even kijken bij Paddock chinees en kijk dan bij Parelmoerbike.die is van mij ben er nog aan bezig.
latersss.
mss wil ik dit wel doen maar ik ben bang dat ik te ver ga en dan daag cilinder
en als je de uitlaatpoort vergroot moet je de spoelpoorten en andere poorten dan ook vergroten ?
- mini-biker15
- forum gebruiker
- Berichten: 910
- Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
- Locatie: nieuwendijk
Re: cilinder bijwerken
Je noemt je eigen pc-TUNING terwijl je er niets vanaf weetpj-tuning schreef:ik heb een chineesje van een kleine 400€, nu is me gezegt dat de cilinder slecht afgewerkt is wss dus dat ik best alle braampjes enzo gladschuur met schuurpapier (aan de spoepoorten) klopt dit? heb ik dan veel winst of gwn klein beetje?
is het dan gwn cilinder demonteren en alles bijwerken en weer monteren?
ps: ik heb zoeken gebruikt maar werd er niet veel wijzer van
grtz pj
had je beter een andere naam kunnen kiezen
wilt weer een minibike :P
je kunt het beste de diameter aan passen aan de uitlaat diameter van je bocht van de uitlaat.
en gewoon rustig aan proberen hoever je wilt gaan.
en ja eigenlijk wel zou je ook die andere poorten moeten doen maar als je je uitlaat poort al aanpast dan is de remming die de uitlaatlucht veroorzaakt al weg en zal je blok wat beter werken.
groeten ronnie....
en gewoon rustig aan proberen hoever je wilt gaan.
en ja eigenlijk wel zou je ook die andere poorten moeten doen maar als je je uitlaat poort al aanpast dan is de remming die de uitlaatlucht veroorzaakt al weg en zal je blok wat beter werken.
groeten ronnie....